۱۳۸۸ بهمن ۲۴, شنبه

ادامه آماده باش سپاه و بسيج از ترس قيام آفرينان

سپاه پاسداران, طي ابلاغيه اي به يگانهاي سپاه و بسيج, از ترس ادامه اعتراضات مردمي تا تاريخ 25 بهمن به ارگانهاي خودش آماده باش داده است و به آنها دستور داده كه تا 25 بهمن بطور شبانه روزي اقدام به ايست و بازرسي در مناطق حساس بكنند و تورهاي بازرسي در گلوگاهها و گذرگاهها و ميادين اصلي برقرار كنند. اين كار در اولويت يك و دو نيروهاي سپاه قرار دارد.

بعلت ضربه اي كه نيروهاي سپاه و بسيج در منطقه صادقيه از نيروهاي مردمي خوردند , سپاه پاسداران مجبور شد نيروهاي سركوبگر خود را بعد از 22 بهمن  در اين منطقه نگهداشته  و نيروهايي كه از سپاه سيد الشهدا از اسلامشهر  براي سركوب اين منطقه فرستاده شده بودند را از آنجا خارج نكند.

لازم به توضيح است كه سپاه پاسداران از ترس اعتراضات مردمي يك هفته قبل از 22 بهمن به نيروهاي سپاه و بسيج آماده باش داده بود و به همين منطور تورهاي بازرسي گسترده اي را در ميادين اصلي و گلوگاههاي تهران برقرار كرده بود. پستهاي بازرسي از ابتداي شب تا ساعت 11 شب برقرار ميشد. هدف از ايجاد اين تورها ايجاد فضاي رعب و ترس بود. اين كار بعنوان بخشي از عمليات جنگ رواني سپاه انجام شده است. يكي از فرماندهان سپاه (ضد) محمد رسول الله به سرتيپ پاسدار همداني فرمانده اين سپاه در مورد آماده باش يك هفته قبل از 22 بهمن گزارش كرد كه: "در يك هفته گذشته تورهاي بازرسي در سطح شهر در همه مناطق و ميادين اصلي و گذرگاه اصلي برقرار بود و اين تور ها خيلي نقش بازدارنده داشت. با اين گشت ها و تور هاي بازرسي كه تا ساعت 11 شب در كل تهران  بر قرار بود. خيلي تاثير باز دارنده در روحيات معترضين داشت.

در روز 22 بهمن عمليات رواني خوبي راه اندازي كرديم . نيروهاي سپاه  و بسيج گزارش كردند كه  شهر ً قرق ً و كرده و بگير و ببند راه انداخته اند.  اين كار را با هدف  عمليات رواني  براي مقابله با معترضين بود."

هفته گذشته درجلسه توجيهي فرماندهان سپاه كه در قرارگاه ثارالله برگزار شد, آنها نسبت به طرح جنگ رواني سپاه پاسداران توجيه كرده بودند. در اين جلسه به آنها گفته شد بايد با قرق كردن شهر فضاي رعب و وحشت ايجاد كنند تا باعث كاهش شركت نيروهاي مردم در روز 22 بهمن بشود.

عليرغم همه طرحها و توطئه هاي ضد مردمي سپاه پاسداران و درگيري گسترده در تمامي سطح شهر تهران با نيروهاي مردمي و تظاهر كنندگان نتوانستند, مانع شكل گيري اعتراضات و شعار مرگ بر خامنه اي و پائين كشيدن و آتش زدن عكس خامنه اي و ... بشوند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.