۱۳۸۸ مهر ۴, شنبه

خبرنامه 26 سپتامبر - 4 مهر

تهران – گزارش يك هموطن 3 مهر
همه چیز فیلتره حتی جیمیل هر روز باید از یکی خواهش کنی یک فیلتر شکن برات نصب کنه از مرکز فیلتر میشه واین کار را سخترمیکند
در نبود ما از طرف کلانتری امده بودن که از اینجا شبها شعار میدهند وخلاصه سراغ مدیر ساختمان و اخرشم تعهد گرفتن از او . اما در محله های مسکونی مثل نارمک وسعادت اباد وگیشا وامیر اباد شبها راس ساعت 10.30 شعار ها والله اکبر شروع میشه
خیابان ولیعصر کاملا کنترل میشه وشهر حکومت نظامی است ولی مردم بعد از تظاهرات روز قدس خیلی روحیه گرفته اند .

كرمان –گزارشي از زندان
يكي از زندانيان سياسي كه در روز هفتم تير88 ( دوران قيام) در كرمان دستگير شده و بعداز شكنجه موفق به فرار و خروج از كشور شده است چنين نقل ميكند :
تعداد 320 تن از دستگيرشدگان اعتراضات اخير با هواپيماي نظامي از فرودگاه نظامي كرمان به زندان منتقل شدند .
اغلب اين نفرات را از پا آويزان كرده بودند كه قصابي را تداعي ميكرده و با شيلنگ نيز آنها را بشدت مورد شكنجه قرار داده بودند.

قيام 27 شهريور به روايت شاهدان
تهران - در خيابان وليعصر، يك تعداد بسيجي مردم را ابتدا دوره كرده و فرياد ميزدند مرگ بر منافق كه مردم هم پاسخ آنها را ميدادند: مرگ بر مزدور .

اشرف در تهران
يك هموطن از تهران : وقتي تصاوير اشرف را از ماهواره ديدم كه چگونه توسط عراقيان چوب و چماق و تبر ميخوردند با خودم گفتم عين تصاوير سركوب ما در ايران توسط رژيم هست و نميشود تشخيص داد و يا فرقي گذاشت. ديدم كه دشمن مان مشترك هست و هر دوي ما در ايران و در اشرف در يك جبهه قرار داريم.

گوشه اي از وضعيت اقتصادي در ايران و چپاول توسط رژيم
ـ از وقتي كه رژيم مورد تحريم غربيها قرار گرفت ملت جرات پيدا كردند كه دست به اعتراض بزنند. زيرا مردم بغضشان تركيد. چه در داخل و چه در خارج بايد رژيم را تحت فشار گذاشت. بعنوان مثال تمامي سرمايه و نقدينگي توسط آقازاده ها از قبل خارج شده.
ـ يكي از اقوام توفيقي ( وزير آموزش و پرورش دولت خاتمي) كه هم اكنون نيز در ايران هست بعنوان مثال مبلغ 40 ميليارد به رژيم وام بدهكار است. تنها در شعبه بانك ملت اكباتان مبلغ 6 ميليارد به دولت بدهكار است. و اينطور ميشود كه پول از خزانه دولت بطور غيررسمي و حساب ناشده خارج ميشود.
ـ آقازاده ها از جمله امثال همين اقوام توفيقي اين پولها را در دبي سرمايه گذاري كرده و يا ملك و املاك و زمين و خانه و ... خريده اند و فقط رژيم از آنها سفته و يايك برگه دارد كه هربار هم به او كه مراجعه ميكنند وي ميگويد ندارم كه بدهم .
ـ توفيقي از طريق برادرش رابطه اي وام ميگرفتند و از طريق ديواندره اي رئيس كل بانك ملت وام را از اين بانك گرفته است. شركتي كه روي ورقه فقط پخش ميشد يك شركت صوري بنا دوكا شركت نمك يك ميليون دلار( يك ميليارد تومان) وام به وي داده شد.
ـ او را به زندان نمياندازند چون آدمي كه اين ميزان پشتوانه مالي دارد هيچگاه به زندان نميرود و زندان مال بدبخت بيچاره هاست.
ـ وي بهمراه عده زياد ديگري اين ميزان ارز كشور را براحتي خارج كرده اند و خود توفيقي با نوشتن يك نامه خواستار شده كه به او وام به ميزان زياد داده شود. درحاليكه مردم عادي از 50000 تومان تا ماكزيمم 225000 تومان وام ميگيرند و بيشتر از آن به مردم تعلق نميگيرد.
ـ وقتي كه تحريم از جانب غربي ها عليه رژيم اعمال شد ممكن است كه در شرايطي مقطعي به مردم فشار بيايد اما اين باعث شد كه رژيم دستش بسته باشد و در ناتواني از حل مسئله اقتصادي مردم و مردم هم كه جانشان به تنگ آمده بود لذا باعث شد كه شرايط انفجاري جامعه با نبودن آزاديها و سركوب آزاديها همزمان بالاتر برود و به خرخره مردم برسد و لذا مردم به خيابانها بريزند. البته علت آن سياسي بوده اما مسئله اقتصادي خيلي مهم است.

باند فدائيان رهبر

باند ولي فقيه اقدام به يك باند جديدي بنام ” فدائيان رهبر” ايجاد نموده كه هدف آن سركوب قيام و مردم ميباشد تا آنها را بهنگام سركوب شهرها اعزام كند.

۱۳۸۸ مهر ۳, جمعه

چند خبر كوتاه از شهرهاي مختلف

دانشگاه شيراز
بنا به گزارش رسيده ، تعداد زيادي لباس شخصي دانشجونماي جديد در دانشگاه ديده ميشوند كه كاملا روشن استكه جاسوس هستند و قصد كنترل دانشجويان را دارند .

تهران
يك هموطن مغازه دار در چهار راه حافظ چنين ميگويد : تمام ايران منتظر خبرهاي اشرف و گروگانهايش هستند . و همه ميدانند كه آنها و شما دراعتصاب هستيد .

مشهد
باحضور تعداد زيادي مزدور روستايي مسلح ، در سطح شهر ، جوامنيتي توسط رژيم تشديد شده است.

نجف آباد
خانه منتظري در نجف آباد مستقل از حضور ياعدم حضور خودش در خانه يك مركز خبري است و پسرها و نوه هايش به آنجا تردد و خبررساني دارند . و مردم و جوانها آنجا را «يك سنگر » تلقي ميكنند و به همين دليل آنجا را خالي نميگذارند .

خبرهايي از بيت خامنه اي


1- از میان شعارهائی که مردم در تظاهرات می دهند، بیشترین حساسیت آخوند خامنه اي روي شعاريست که علیه "مجتبی" پسرش است. حتی بیشتر از شعار "مرگ برخامنه ای". خامنه اي از عوامل شكنجه و بازداشتها خواستار اين شده است كه در بازجوئی ها ریشه یابی کنند و برسند به منبع اصلی پخش این شعار. ( اشاره به شعار "مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی" است)
او آنقدر نسبت به این مسئله حساسیت دارد که در دیدارش باساير آخوندهاي باند خودش در قم كه به نقش پسرش در رویدادهای انتخابات و بعد از انتخابات اشاره کرده بودند ، با عصبانیت منکر این نقش شد.

این حساسیت دو جنبه دارد. اول این که افشای نقش مجتبی خامنه ای در کودتا و ارتباط هایش با فرماندهان سپاه به روابط ولي فقيه با مراجع مذهبی لطمه ای جدی زده است. دوم این که با این شعار و اخباری که دراین زمینه درجامعه پخش شده و حتما در میان فرماندهان نظامی و سپاهی نیز منعکس شده، اتوریته وی در میان این نیروها ضعیف شده است.

2- بموجب محرمانه ترین گزارشی که به بیت خامنه اي داده شده، در رویدادهای سه ماه گذشته، 403 نفر کشته شده اند. در همین گزارش قید شده که شماری از قربانیان در بازداشتگاه های غیر علنی پایگاه های بسیج کشته شده اند. حتی برخی افراد بسیج که بصورت گروهی یک خانه در خیابان های مرکزی تهران اختیارشان گذاشته شده بوده تا در مواقع تظاهرات و راهپیمائی ها بصورت ناگهانی در آمده و مردم را غافلگیر کننده نیز در همین خانه ها مرتکب قتل شده اند. یعنی کسانی از میان تظاهر کنندگان را گرفته و به این خانه ها برده و کشته اند.

3- در یک گزارش دیگر، در باره سن، اهلیت و تحصیلات افراد بسیج که در تظاهرات بعد از انتخابات فعال بوده و دستمزد گرفته اند قید شده که این افراد بین 17 تا 20 سال سن داشته و فاقد کوچکترین اطلاعات در باره مسائل سیاسی کشور بوده اند. پیش تر تهران را ندیده بودند. 85 در صد آنها تحصیلاتی در حد پنجم ابتدائی داشته اند و در روستاها و شهرهای کوچک اطراف استان تهران عضو بسیج شده و برای ماموریت فوری و با روزی 150 هزار تومان به تهران آورده شده بودند

۱۳۸۸ مهر ۲, پنجشنبه

خبرنامه 24 سپتامبر – 2 مهر

اصفهان - رفتن احمدي نژاد به نيويورك
بنا به گزارش رسيده ، مردم اصفهان از اينكه احمدي نژاد به نيويورك راه داده شد عصباني هستند ، رژيم براي پوشاندن فضاحت و انزواي بين المللي خودش ، در بين مردم اينطور تبليغ ميكند كه با مذاكره و رابطه مستقيم با آمريكا ، پرواز مستقيم از ايران به نيويورك راه ميافتد و وضعيت اقتصادي بهتر ميشود و ....

تهران – جنت آباد
شب گذشته 1 مهر در خيابان كاشاني جنت آباد شيشه هاي بانك صادرات توسط 10-20 نفر شكسته شد و آي تي ام ( ماشين پول نقد ) آن نيز به آتش كشيده شد .

تهران – تالار وحدت
روز پنجشنبه 2 مهر در تشیع جنازه پرویز مشکاتیان در مقابل تالار وحدت، پس از اجراي يك ترانه ، معاون وزیر ارشاد كه قصد سخنراني داشت با اعتراض مردم حاضر در صحنه مواجه شد و آنقد او را هو كردند و دست زدند و شلوغ كردند كه صداي او به كسي نرسيد .

قيام 27 شهريور به روايت شاهدان
تهران – خيابان حافظ
جمعيت از خيابان حافظ تا ولي عصر نزديك بين 150 تا 180 هزار نفر بود . وسط خيابان تماما نيروي نظامي مستقر بود . ميدان ولي عصر هم كه رسيديم آنقدر نظامي ريخته بود كه نميشد تكان خورد .اتوبوسهاي زيادي كه مزدوران را از روستاها و جاهاي مختلف منتقل كرده بود همه در طول خيابانها پارك بود . اميد عجيبي درمردم موج ميزد مردم با بچه هاي كوچك و پيرزن و پيرمرد و ...واقعا همه بودند . سرعت خبررساني و روشهاي آن در بين مردم حيرت انگيز است ، بطور مستمر همه مشغول خبر رساني هستند باهر وسيله اي ، پخش با سي دي ، شبنامه ، اس ام اس ، تلفن ، اسكناس ، شعار نويسي..،همه يكي از كارهايشان اطلاع رساني شده است .

اصفهان - ميدان مجسمه
در بين جمعيت كساني كه به طرفداري از رژيم شركت كرده بودند هچيك لهجه اصفهاني نداشتند و معلوم بود كه آنها را از جاهاي ديگر آورده اند . علاوه بر اين بساطي كه براي افطار آنها از قبيل ساندويج و خرما و ... توسط رژيم فراهم شده بود در كنار محل تجمعشان بود . در ميدان مجسمه در سي وسه پل يك عده سرچماقدار كه قصد حمله به مردم را داشتند توسط جوانها كه تعدادشان خيلي بيشتر از مزدوران بود ، شناسايي و محاصره شدند و جوانان بدون اينكه شعاري بدهند از حمله مزدوران به زنان و دختران جلوگيري كردند . مزدوران محاصره شده وقتي ميخواستند با بي سيم يا تلفن صحبت كنند جوانان با سوت زدن و ايجاد صداي زياد مانع اينكار آنها ميشدند . بدليل همين ابتكار جوانان ، از درگيري در ميدان مجسمه جلوگيري شد.

چند نمونه اسكناس نويسي







۱۳۸۸ مهر ۱, چهارشنبه

شعار نويسي در اهواز 31 شهريور

۱۳۸۸ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

خبرنامه قيام ايران 31 شهريور 22 سپتامبر-2


اول مهر - اصفهان
يك هموطن اطلاع داد كه روز اول مهر در مقابل مدارس يك ماشين انتظامي يا بسيج مستقر خواهد شد . مشخصا دبيرستان هراتي در كمال اصفهاني ، دبيرستان سارميه در خيابان نشاط و دبيرستان ناصرخسرو در خيابان خواجو از اين دسته هستند .

سه شنبه شب 31 شهريور در مقابل دانشگاه صنعتي كه در جاده تهران قرار دارد 4 ماشين انتظامي مستقر ميباشند و حداقل 5 موتوري لباس شخصي در حال گشت ميباشند .

اول مهر - يزد
دانشجويان دانشگاه آزاد روز اول مهر قصد دارند رييس دانشگاه را هو كنند .

استفاده از نمازجمعه براي ادامه قيام
دانشجويان يكي از دانشگاهها قصد دارند به منظور ادامه اعتراضات خود جمعه ها نيز در نماز جمعه شركت نموده و از اين تجمع حداكثر استفاده را بنمايند .

اعتراضات معلمان در پيش است
يك معلم از نيشابور خبر داده است كه : ما به مدرسه مي رويم اما به كلاس نخواهيم رفت و آرزوي همكاري و پشتيباني توسط سايرين را داريم .

قيام 27 شهريور به روايت شاهدان
تهران
در خيابان 16 آذر و كارگر گاز اشك آور و اسپري فلفل خيلي زده بودند. دسته هاي موتور سوار و لباس شخصي هم با دوربين از نفرات تظاهركننده عكس وفيلم مي گرفتند تا بعدا با شناسايي آنها بتوانند نفرات فعال را دستگير نمايند..

مشهد
هموطني خود شاهد بوده كه سه دانشجو را در جريان تظاهرات ضد حكومتي روزقدس, مشهد دستگير كرده اند.

سنندج
مردم در جريان شلوغي هاي شهر اسلحه هاي چند مامور را گرفته اند.

مضحكه رژيم به واسطه قيام 27 شهريور
شب گذشته 30 شهريور تلويزيون رژيم فيلمي از قيام بزرگ مردم در 27 شهريور را كه خودش صدا گذاري كرده بود پخش كرد و اسباب مضحكه هر چه بيشتر خود را توسط مردم ايران فراهم كرد .

اخباري از يك دختر جوان هموطن درتهران
در بهشت زهرا و چهلم ندا و اساسا در تظاهرات ها, نيروي انتظامي زياد به پروپاي مردم نمي پيچيدند, بلكه بسيجي ها و سپاه بودند كه به مردم وحشيانه حمله مي كردند و مي زدند. خودم هم با زنجير از بسيجيان كتك خوردم ولي چند جوان ريختند سر بسيجي ها و كتك شان زدند و مرا نجات دادند .
- يك دختر جوان دانشجوي دانشگاه آزاد كه دوستم بود در تظاهرات سي تيردستگير و به كهريزك منتقل شد از وقتي برگشته دچارافسردگي شده و طي دو هفته 20 كيلو وزن كم كرده است. او به احتمال زياد مورد شكنجه هاي جنسي واقع شده است و در حال حاضر خانواده اش در پي مداواي او با روانپزشك هستند .

يك خاطره از قيام خرداد در اصفهان
يك نوجوان 16 ساله كه درجريان قيام خرداد از ترس كتك خوردن و دستگيري در زير سي و سه پل مخفي شده بود وقتي با تهديد مزدوران از مخفيگاه خارج شده و كتك ميخورد پس از مدت كوتاهي تمام ترس اش از مزدوران ميريزد و خطاب به مزدوري كه مراقب فرار نكردن او بوده ميگويد تا موقعي كه مرا نزده بودي ازت ميترسيدم ولي ديگه نميترسم و همه تان برويد گم شويد ديگر از كتك تان هم نميترسم و نميتوانيد با ما كاري بكنيد و پا به فرار گذاشته و خود را از چنگ مزدوران نجات ميدهد . اين نوجوان ميگويد كه مزدوراني كه در آن روزها مردم را ميزدند خارجي بودند و زبانشان نه فارسي بود نه عربي به زباني حرف ميزدند كه ما نميفهميديم .

مردم مارا ميكشن دم از فلسطين ميزنن

اعتراضات شبانه مردم در شمالغرب تهران - 30 شهريور ماه

قيام بزرگ 27 شهريور تهران به روايت شاهدان -2

ساعت 10:45 صبح روز جمعه. خيابان مفتح(روزولت)-مردم در گروه هاي سه تا هفت هشت نفري به سمت ميدان رضائيها(هفت تير) در حرکتند.اوضاع واحوال خبر از فضايي متفاوت با روزهاي ديگر دارد.
در ابتداي ورودي ميدان در مقابل فروشگاه بزرگي که هنوز افتتاح نشده وتعطيل است، موتورهاي نيروهاي انتظامي به چشم مي خورد. کمي دورتردر مقابل مسجدالجواد، تعدادي حدود 30تا 40 نفراطراف وانتي که در قسمت بارآن تا جايي که مي توانسته اند بلندگو کار گذاشته اند ديده مي شوند.بسيجي ها ولباس شخصي هايي هستند که براي راه پيمايي مهيا شده اند.
به سمت پايين ميدان و ابتداي بلوار کريم خان زند مي رويم.در تقاطع مسير به سمت ادامه خيابان مفتح(روزولت)پليس راهنمايي راه ايستاده وبه جاي خيابان کريم خان،اتومبيلها را به سمت مفتح جنوبي هدايت مي کند.راه بسته است!. انبوه اتومبيلها پس از اين تقاطع،در حد فاصل تقاطع و ورودي خيابان کريم خان زند متوقف شده اند وامکان حرکت ندارند. چاره اي نيست.به ناگزير به سمت مفتح جنوبي حرکت مي کنيم بلکه از آنجا خود را به خيابان انقلاب ومسيرهاي راه پيمايي برسانيم. ولي در ابتداي مفتح جنوبي تصميم عوض مي شود.به سمت مفتح جنوبي حرکت مي کنيم واز فرعي هاي مفتح مجدداً به سمت کريم خان بر مي گرديم. صحنه حيرت انگيز است : خامنه اي تبهکار،سپاه جنايتکار، احمدي مقدم مزدور، واوباش هرزه گرد خياباني لباس شخصي آنها،سوار بر موتورسيکلتهاي مخصوص سرکوب ، وپياده ، با غيض وخشم وکينه، فقط مي توانند نظاره گر باشند. سيل جمعيت درخيابان کريم خان به سمت ميدان ولي عصر در حرکت است.
يک هفته تهديد، شکسته است. ايران شده فلسطين،ملت چرا نشستين!.ايراني باغيرت حمايت حمايت! نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران! طنين فريادهاي مردم است که آسمان را مي شکافد وبانگ تظلم و دادخواهي مردم را به عرش کبريايي مي رساند.
مزدوران لباس شخصي وبسيجي،سوار بر وانت با انبوه بلندگوهاي به کار گرفته ، در بين جمعيت به راه مي افتند.چقدر قليل وحقير وپست!.مرگ بر اسرائيل شان با صداي يکپارچه مرگ بر روسيه مردم پاسخ داده مي شود. صحبت از روز قدس شان وآزادي سازي قدس شريف،کوبنده تر با نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران ، منکوب مي شود.
صحنه عجيبي است،همچون روزهاي پس از انتخابات.همه هستند: زن ومرد،پير وجوان، کهنسال واز کار افتاده دست در دست وهمراه وهمپاي خردسالان وجوانان خانواده خويش. به راستي اين مردم را چه مي شود: سر ازپا نشناخته براي رهايي ميهن اشغال شده خود به ميدان شتافته اند.بي هيچ ترس وپروايي از مزدوراني که در اطراف آنها همچون کفتاراني دريده صفت، يا به شناسايي وعکاسي وفيلمبرداري مشغولند،
يا سوار بر موتور و درحالي که تازيانه وسلاح هاي سرد وگرم وبيسيم شان از زير پيراهن هايشان پيداست،در اطراف آنها پرسه ميزنند.ساعت حدود 11صبح است. جمعيت مي خروشد: احمدي دروغگو 63درصدت کو؟ .مرگ بر تو مرگ بر تو مرگ بر تو-
آشکارا مشخص است اين " تو" همان ولي سفيه غدارتبهکار است. با تغيير جزيي مسير واز خيابانهاي فرعي اطراف،
خود را به مقابل خيابان استاد نجات اللهي مي رسانم. مي بينم تعدادي از مزدوران –حدود 30نفر با يک وانت وچند موتور سيکلت،بر روي قله پل، راه حرکت مردم را سد کرده اند. دقايقي بيشتر طول نمي کشد: سيل جمعيت اين کف روي آب را پس مي زند وراه خود را باز ميکند.چاره اي جز تمکين ندارند.ظاهراً خط برخورد ندارند تا نمايش حکومتي شان به خوبي وخوشي برگزار شود!راست گفته اند شتر در خواب بيند پنبه دانه!.وخط برخوردشان، سد کردن راه حرکت مردم وممانعت از ادامه مسير وحرکت سيل جمعيت به سمت دانشگاه را دارند.ولي اين سيل را سر باز ايستادن نيست.جمعيت آنها را پشت سر ميگذارد وبه سمت ميدان ولي عصر جرکت ميکند. فرياد جمعيت همچنان آسمان را مي شکافد: مرگ بر ديکتاتور ، ديکتاتور حيا کن اين ملت ورها کن، احمدي دروغگو استعفا استعفا.سيل جمعيت همچنان روان است.براي اطلاع از وضعيت ساير نقاط به سمت بلوار کشاورز حرکت مي کنم.تمامي خيابانهاي فرعي توسط پليس راهنميي مانع گذاري ومسدود شده وامکان تردد نيست.به ناچار از چندين خيابان بالاتر خود را به خيابان فلسطين شمالي مي رسانم واز آنجا به بلوار کشاورز مي روم.در تقاطع خيابان فلسطين وبلوار کشاورز، انبوه نيروهاي انتظامي ويگان ويژه با تجهيزات کامل در خيابان فلسطين مستقر شده اند.فضا کمي نگران کننده است بويژه که مي بينم تعدادي-حدود200نفر-از اوباش بسيجي ولباس شخصي، در تقاطع فلسطين وبلوار کشاورز تجمع کرده، مانع عبور سيل جمعيت خروشان شده اند.ولي اينجا نيز مردم راه خود را باز مي کنند،مزدوران، بور شده وحقير، در مقابله با مردم ،چون خاشاکي بي مقدار به کنار زده مي شوند،
جمعيت راه خود را باز مي کند وبه سمت خيابان کارگر(اميرآباد)حرکتش را ادامه ميدهد.مزدوران لباس شخصي وبسيجي وپادوهاي حکومتي که براي شرکت در نماز جمعه به سمت دانشگاه مي روند آنقدر حقير ومعدودند که چاره اي جز عبور از پياده روهاي خيابان ندارند.
شعاري هاي پراکنده مرگ بر اسرائيل ومرگ بر منافق ومرگ بر ضد ولايت فقيه آنان به صورت کوبنده وقاطع با فريادهاي مرگ بر روسيه، روحاني واقعي منتظري صانعي، احمدي دروغگو 63درصدت کو، پولهاي نفت چي شده خرج بسيجي شده، مرگ بر تو وهويکپارچه مردم روبرو مي شود.
فريادهاي بلندگويي چند وانت پر از بلندگو مزدوران بسيجي با تمام عربده هاي وحشيانه بلندگو بدستهاي جنايتکارشان که در حول وحوش آنها حدود 300نفر لباس شخصي وبسيجي در حرکت هستند در سيل جمعيت گرفتار وگم مي شوند.
ساعت حدود 12 پيش از ظهر است.کمي پس از تقاطع فلسطين وبلوار کشاورز، بناگهان تعدادي از مزدوران بسيجي ولباس شخصي با چماق وشلاق به مردم حمله مي کنند.مردم با شعار نترسيد نترسيد ما همه با هم هستيم به مقابله با آنها مي پردازند ودرگيري با منکوب کردن مزدوران خاتمه مي يابد وسيل جمعيت به راه خود ادامه ميدهد.
صداي احمدي نژاد از بلندگوهاي بلوار کشاورز به گوش مي رسد. جمعيت با پيروي از اشعار معروف سال 57 يکصدا مي خروشند: محمود خائن آواره گردي،خاک وطن را ويرانه کردي،کشتي جوانان وطن الله اکبر کردي هزاران تن کفن الله اکبر مرگ بر تو مرگ بر تو مرگ بر تو مرگ بر تو!.ا.
براي اطلاع از وضعيت حوالي ميدان انقلاب وخيابان آزادي،باز محل را ترک و از خيابانهاي فرعي به سمت ميدان انقلاب وخيابان آزادي تغيير مسير مي دهم.ساعت حوالي 12:30 پيش از ظهر است.در تقاطع فاطمي وکارگر(امير آباد)مي بينم پليس راه را به سمت جنوب خيابان کارگر مسدود کرده،به ناچار بايد در امتداد خيابان فاطمي وجمشيد آباد به سمت آزادي حرکت کنم.
به هر زحمتي خود را از خيابان دکتر قريب ومقابل داشنکده دامپزشکي به خيابان آزادي مي رسانيم.ساعت حدود 13:15 بعد از ظهر است.در خيابان آزادي انبوه جمعيتي را مي بينيم که از سوي ميدان انقلاب به سمت آزادي در حال حرکت ومتفرق شدن هستند.جمعيت در حال متفرق شدن نيز در طول خيابان آزادي در دسته هاي 500تا 1000نفري در دو سوي خيابان در حرکتند وشعارهايشان همچنان ادامه دارد.صبح شنبه از دوستي که آنجا حاضر بوده شنيدم که جمعيت از حدود ساعت 10:30 صبح به تدريج از خيابان توحيد به سمت انقلاب متراکم شده وبه راه افتاده ودر حوالي ساعت 12:30 تا 1 ظهر،انبوه جمعيت در خيابان آزادي ديگر قابل شمارش نبوده اندو شعارها ،همان شعارها وبلکه تندتر نيز بوده است.از جمله اين شعار که واي اگر منتظري حکم جهادم دهد.يا دروغگو حيا کن اين آخرين پيام است(ديکتاتور حيا کن اين آخرين پيام است) جنبش سبز ايران آماده قيام است. ومواردي نيز درگيري هاي پراکنده اي در آنجا رخداده وگاز اشک آور نيز پرتاب شده از جمله به آن دليل که وانتي از مزدوران در همان حوالي (حوالي خيابان جمالزاده) که مزدوري بلندگو به دست مرتب شعار مرگ بر منافق سر ميداده وسيل جمعيت بي اعتنا به اوشعارهاي خود را مي داده اند ناگهان تغييير شعار ميدهد ومرگ بر موسوي مي گويد که در پاسخ،مردم خشمگين با باراني از سنگ وآجربه او و وانت حمله ور مي شوند و در اين ميان، گاز اشگ آور براي متفرق کردن مردم شليک مي شود ولي مردم با کنترل اوضاع،باز فضا وميدان را به دست مي گيرند.همچنين در ميدان انقلاب-همچون تقاطع بلوار کشاورز وکارگر-سدي از نيروهاي انتظامي ويگان ويژه راه را بر مردم بسته بودند تا مانع حرکت آنها به سمت داشنگاه وميدان انقلاب شوند که در نهايت،فشار مردم اين سد را نيز از بين برميدارد وجمعيت به هم مي پيوندد. تا حوالي ساعت 2بعد از ظهردر همان حوالي بوديم.سپس از طريق ميدان انقلاب وخيابان کارگر جنوبي به سمت خيابان جمهوري ادامه مسير داديم.که در تقاطع خيابان هاي کارگر جنوبي وجمهوري ديديم قطار اتوبوسهايي که نيروهاي اجير وبسيج شده وساز مان يافته مزدوران را به نماز جمعه آورده بود از ابتداي خيابان جمهوري تقاطع کارگر تا حدود تقاطع حافظ(4راه استانبول ومقابل سفارت انگليس) در دو قسمت خيابان زنجيره وار توقف کرده اند.در سمت جنوبي خيابان اتوبوسها وميني بوسهايي با پلاک سپاه ودر مسير ويژه اتوبوس، اتوبوسهاي شرکت واحد.واين در حالي بود که در تمامي خيابانهاي فرعي شمالي وجنوبي حاشيه خيابان جمهوري وکارگر نيز زنجيره اتوبوس وميني بوسهاي توقف کرده که براي نقل وانتقال مزدوران نمايش حکومتي جمعه وراه پيمايي روز قدس به خدمت گرفته بودند،واين موضوع در تمامي طول بلوار کشاورز،کريم خان زند،خيابان وليعصر، خيابان کارگر شمالي وجنوبي وخيابانهاي فرعي حاشيه اي آنها،خيابان آزادي حدفاصل توحيد تا انقلاب نيز به چشم مي خورد.گويي ولي سفيه براي نشان دادن عظمت واقتدار خود،همه ناوگان شکت واحد اتوبوسراني تهران وحومه وترابري سپاه وبسيج تحت امرش را به خدمت گرفته تا عقده کمبود نيروهاي انساني وجمعيت را با نمايش رژه اتوبوس وميني بوسهاي به هم پيوسته جبران نمايد!.به هر حال با طي مسيرو عبور از خيابان جمهوري وفردوسي وچرچيل وفرعي هاي وليعصر ولبافي نژاد وکارگر،مجدداً از خيابن کارگر جنوبي وشمالي خود را به خيابان فاطمي رساندم.ساعت حدود 14:30 بعد از ظهر شده بود.به دليل ترافيک سنگين خيابان فاطمي به ناچار براي گريز از راه بندان ها به فرعي هاي اطراف آن وارد شدم واين در حالي بود که با ورود به خيابان هاي کارگر شمالي تقاطع بلوار کشاورز وفاطمي،مشاهده کردم همچون روزهاي پس از 30خرداد،دسته هاي مزدوران بسيجي ولباس شخصي با انواع وسايل انفرادي سرکوب(باطوم،گاز اشک آور و...) دسته دسته در تقاطعها وکنار خيابان نشسته ودر کمين هستند.فضا به گونه اي بود که مسلم بود اتفاقي رخداده ودرگيري صورت گرفته است. در ابتداي خيابان حجاب ودر مقابل هتل لاله بود که ديدم مرد جواني حدود 30ساله با قد حدود 175تا 180 در حالي که لباس(تي شرت)او پاره شده ومورد ضرب وشتم قرار گرفته است در ميان حلقه انبوه نيروهاي يگان ويژه ومزدوران لباس شخصي مستقر در آن محل در پياده ايستاده وعلي الظاهر اسير شده است. مسير را ادامه دادم.به دليل شدت راه بندان،از خيابان فاطمي به سمت فتحي شقاقي رفته وآنجا نيز به دليل شدت راه بندان، ازمسيرهاي فرعي به سمت خيابان وليعصر حرکت وخود را به خيابان تخت طاووس(مطهري) رساندم وآنجا بود که دليل راه بندان شديد را فهيمدم:
در تقاطع خيابان تخت طاووس وولي عصر انبوهي از مزدوران لباس شخصي ونيروهاي يگان ويژه وانتظامي با تمامي تجهيزات وسلاح هاي سرد وگرم مستقردر چهارسوي تقاطع مستقر بودند.سطح خيابان تخت طاووس از تقاطع ولي عصر تا تقاطع ميرزاي شيرازي(نادرشاه سابق) مملو از تکه سنگ وپاره آجر وتا تقاطع قائم مقام فراهاني(بخارست) آثار سوختگي اشياء در وسط خيابان مشاهده ميشد ودود که درون صندوق هاي فلزي زباله بر ميخاست، حکايت از درگيري هاي نسبتاً شديدي مي کرد که در آن منطقه رخداده بود.وگمانم بر آن است که نيروهاي سرکوبگر ومزدور،به مردمي که در حال متفرق شدن بوده اند والبته در هنگام متفرقه شدن همچنان در دسته هاي چند ده نفري شعار مي داده اند حمله کرده ومردم نيز پاسخ آنها را داده اند.ساعت حدود 5/3 بعد از ظهربود که با طي مسير خيابان تخت طاووس،از صحنه خارج شدم.در طي راه به همراهم مي گفتم : امروز همچون تاسوعا وعاشوراي سال 57 بود.در آن زمان به شدت فضايي رعب آور وحشت افزا ايجاد کرده بودند که خسروداد(فرمانده هوانيروز) دستور داده اگر راه پيمايي شود با هلي کوپترهاي توپدار کبرا تظاهرکنندگان را به گلوله مي بندند.ولي آيت الله طالقاني با يک جمله که من ساعت 8صبح روز تاسوعاوعاشورا از مقابل منزل خود حرکت مي کنم،اين فضاي رعب ووحشت را خنثي کرد.امروز نيز چنين شد وفرقي که مردم امروز دارند اين است:در آن سال مردم چنين وحشي گريهايي را نديده بودند واي بسا اگر وحشيگريهايي که اوباش خامنه اي در اين دو ماه با مردم کردند در آن سال روي ميداد آن راه پيمايي هاي تاريخي برگزار نميشد ولي مردم در اين زمان، اين وحشيگيريها ودنائت ها را ديدند وديدند که تهديدهاي خامنه اي ،سپاه،فرمانده مزدور نيروي انتظامي توخالي نيست وآنچه از سرکوب وکشتار وتجاوز ودريدن گفته اند ،انجام داده اند وبا اين وصف؛ مردم شجاع واستوار،به خيابان ها آمده اند تا کشور اشغال شده خود را نجات دهند.به ساعات عصر رسيده بوديم.
با خود مي انديشيدم: خدايا،بر من ببخش، ديدم حميتت را وياري ات را به اين مردم.خلقي که دير سالي است در تکاپوي آزادي همه هستي خود را نثار کرده ، ومي کند، وامروز، روز قدس سال 88-27 شهريورماه-ايران به جان آمده فرياد برآورد: ديکتاتور اين آخرين پيام است جنبش سبز ايران آماده قيام است. نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران. اليس الصبح بقريب؟
وبا خود ،به ولي جنايتکار سفيه ميگويم: باش تا نفرين مادران سيه پوش داغدار، دردوزخ، از تو چه سازد!
ه - دتهران
شنبه 28شهريور88

قيام بزرگ مردم در 27 شهريور به روايت شاهدان

ديروز ما ساعت 10 از هفت تير راه افتاديم .جمعيت پراکنده بود ولي ساعت 10 از همه طرف ميدان به سمت کريمخان جمع شدند و سر خردمندعملاٌ يک طرف خيابان دست ما بود.خيلي شلوغ بود و از کوچه ها به جمعيت ملحق ميشدند.اول ژل را بسته بودند در حاليکه جمعيت پر بود ولي بچه ها راه را باز کردند و نگذاشتند پليس راه را ببنده .
سر ويلا کروبي هم خودش را به جمعيت رسانده بود .قرارش 11 از دم دفترش بوده..
ميدان وليعصر کارناوال رژيم برقرار بود و مردم براي اينکه صداي آنها را تحت الشعاع قرار بدهند يکسره هو ميکردند ويا دست ميزدند و ميگفتند " بلند گويت را خاموش کن --صداي مارا گوش کن" تعداد آنها خيلي کم بود و مردم ميگفتند " دروغگو دروغگو 63٪ کو" آنها خيلي اندک در آن سمت خيابان حرکت ميکردن.نيروي انتظامي هم ايستاده بود سر حافظ . يکي از بچه ها که خيلي احساساتي شده بود ميرفت جلو چشم تو چشم آنها و داد ميزد " جانم فداي ايران "ولي آنها هيچي نميگفتند.سر وصال گاز فلفل و بعد هم گاز اشک آور زدن مردم براي از بين بردن اثرش يک پرچم را آتش زدن که به يک درخت کاج گرفت .رژيم هم سريع آمد فيلم برداري کردن از درخت.که فردا بگويد اينها خرابکار بودند.سروصال را بسته بودند نميگذاشتند جلو تر برويم.
احمدي داشت سخنراني مي کرد و مردم شعار ميدادن" احمدي احمدي ما به تو راي نداديم " يا زمانيکه که چرت و پرت ميگفت (اغلب اوقات) هو اش ميکردن.مردم ميخواستند تو خيابان بشينن که آنها با وانتهاي پر از بلند گو اومدن وسط جمعيت .يکي از آنها ميخواست با چوب پرچم مردم را بزنه ولي ديگري مانعش شد.و وانت بعدي يکي بود که صدايش را نمشنيديم ولي همش دست به سينه مردم را ميخواست آرام کنه.مردم که ديدن نميتونن پيش بروند برگشتند سمت ميدان و شعار ميدادن" امام جمعه قاتله -- نمازش هم باطله" سر فلسطين را هم بسته بودن .مردم از فلسطين و کوچه ها به سمت ولي عصر رفتند و تا فاطمي .....
.... سر تخت طاووس درگيري بوده و ميدان هفت تير خودشان به بانکها حمله کردند و شيشه ها را شکستند.

خبرنامه قيام ايران- 22 سپتامبر – 31 شهريور

تاثير قيام 27 شهريور در روحيه مردم
در اين روز چه كساني كه درتظاهرات شركت كرده بودند و چه كساني كه فقط شاهد آن بودند يا از حاشيه آنرا دنبال كردند ، روحيه شان عوض شده و شوق و خوشحال و هيجان زدگي در همه تماسهايي كه با ايران داشتيم از صدا و مكاتباتشان محسوس بود .

قيام 27 شهريور – ميدان رضاييها
بعد از تجمع مردم در اين روزدرگيري و بزن بزن بين مردم و رژيمي ها شروع شد دو طرف شديدا همديگر را زدند و اين بار مردم نميگذاشتند كه رژيم كسي را دستگير كرده و ببرد و هر طور شده دستگير شدگان را از دست رژيم درمياوردند . بعد ازظهر يك سري مزدوران رژيم آمدند و فقط با زدن اسپري فلفل به مردم آنهارا دستگير كرده و بردند و حداقل 60-70 نفر در 7تير دستگير شدند .
در اين منطقه جوانان دو موتور سوار رژيم را از موتور پايين كشيده و موتورهايشان را آتش ميزنند و آنها را به يكديگر ميبندند و به آنها ميگويند شعار بدهيد مرگ بر خامنه اي وگرنه شما را مياندازيم در همين آتش ، آنها هم شعار ميدهند و جوانها همه سوت زده و هورا ميكشند . اين دو مزدور كه بهم بسته شده بودند مدتي توسط مردم گوشمالي داده ميشوند .
مردم محل درب خانه هاي خود را باز گذاشته بودند تا كساني كه از دست مزدوران در ميروند بتوانند وارد شوند .خانه ي يك هموطن كه يك بار بطوركامل شكسته وتعويض شده بود اين بار نيز باز بوده و 17 نفر روز قدس بخانه وارد و سپس خارج شده بودند .

الله اكبر شبانه – گيشا و پل رومي و هفت تير
اعتراضات شبانه در اين محلات از جمعه 27 شهريور اوج جديدي گرفته است .

قيام 27 شهريور – رشت
بعد از اتمام تظاهرات عوامل رژيم، مردم شروع به تظاهرات ميكنند وشعارهاي خودشان را ميدهند و مزدوران رژيم از ديدن اين صحنه غافلگير ميشوند و شروع به زدو خورد ميكنند و مردم هم با سنگ و چوب رژيميها را دنبال ميكنند . تظاهرات و درگيري تا ساعت 5 و 6 عصر ادامه داشته است و الله اكبر شبانه نيز آنشب اوج جديدي گرفت .

الله اكبر شبانه – رشت
محلاتي كه در آنها اعتراضات شبانه زياد شده است و اساسا هم محل تجمع وشروع اعتراضات است عبارتند از خيابان سام و پارك شهر و شريعتي و تختي و گلسار رشت كه محلاتي است

قيام 27شهريور - اصفهان
در روز قيام جمعه ، بين ميدان چارباغ و انقلاب روبروي سينما نقش جهان يك درگيري بين مردم و موتورسواران رژيم پيش آمد كه مردم آنهارادنبال ميكنند و مزدوران نيز فرار ميكنند . رژيم براي انتقال دستگير شدگان دو اتوبوس آورده بود و آنها را طوري روبروي سينما ساحل مستقر كرده بود كه سر خيابان شمس آباد هم بسته شده بود و با موتور سوار ها اين اتوبوسها را حفاظت ميكرد و آنها راپر از نفرات دستگير شده كرده بودند و مردم دسترسي به اين اتوبوسها نداشتند .

عيد فطر -كرج
روز يك شنبه خيلي ها روزه بودند و دوشنبه مردم به مسجد حجت ( مسجد اصلي عظيميه ) براي اداي نماز عيد فطر ميروند كه درب مسجد را باز نكردند وآنها در همانجا روي چمن مقابل مسجد در ميدان استقلال ايستاده ونمازشان راخواندند . تعداد جمعيتي كه يك شنبه روزه بودند و دوشنبه عيد گرفتند زياد بوده است كه جلوي يك مسجد بصورت جمعي نماز را خوانده اند .

قيام 27 شهريور – دانشگاه تهران
در داخل دانشگاه عليرغم اينكه از قبل همه را از عوامل رژيم چيده بودند وسط حرفهاي احمدي نژاد عده اي شلوغ كردند كه همه شان را بيرون كردند .

دانشگاهها – دانشكده داروسازي
در سالن يك جلسه امتحاني ، دانشجويان با پاره كردن ورقه هاي امتحاني و شعارعليه رژيم امتحان را بهم ميزنندو گارد دانشگاه وارد شده و همه را بيرون ميكند .براي تجديد اين امتحان 6 ماه بعد جواب ميدهند كه چه موقع برگزار ميشود .

اول مهر – اصفهان
شايع است كه رژيم ميخواهد مدارس و مدارس عالي را 10 روز ديرتر بازگشايي كند .