۱۳۸۸ اسفند ۱, شنبه

شروع صداي ترقه ها

يك ماه چهارشنبه سوري
مازندارن – 1 اسفند – نامه رسيده : خبر خوب اينكه ازامروز بوي عيد مياد و صداي تركيدن ترقه ها از عصر شروع شده وخلاصه حال وهواي چهارشنبه سوري شروع شده است آخه همه ميگويند چهارشنبه سوري  جشن اصلي است ودارند آماده ميشوند

۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

پست بازرسي ثابت در اصفهان

اصفهان – 30 بهمن – رژيم در وحشت از ادامه قيام ، در ابتداي جاده شيراز در داخل شهر اصفهان ، با باريك كردن جاده ، بطور ثابت يك پست بازرسي داير كرده است و كليه ماشينها و سرنشينان آنها را بطور كامل بازرسي ميكند .

مانور بسيج در اهواز

اهواز 28بهمن88-  از روز اول اسفند تا سوم اسفند رژيم در پادگاني به نام شهيد رستم پور مانور دارند و در اين رابطه به بسيجيها فراخوان داده شده كه اول تا سوم اسفند در اين مانور شركت داشته باشند.

۱۳۸۸ بهمن ۲۹, پنجشنبه

تظاهرات 22 بهمن در جواديه و ميدان راه آهن

تهران – 22 بهمن – ساعت 930 صبح - بنابه گزارش رسيده از هموطنان در اين روز درحدود 200 نفر از مردم در بيست متري جواديه درحال تظاهرات عليه رژيم بودند . وقتي جمعيت به مقابل مسجدي كه در سر كوچه آق قلعه قرار داشت ميرسند ، مزدوراني كه از قبل در اين مسجد مخفي شده بودند درب مسجد را باز كرده و به مردم حمله ميكنند و درگيري بين مردم و مزدوران شروع ميشود و تعدادي از مردم مصدوم شده و متقابلا تعدادي از مزدوران گوشمالي داده ميشوند .

درحوالي ساعت 10 صبح در ميدان راه آهن ، يك جمعيت تقريبا 20 نفره از مردم با جابجايي مستمر در ميدان شعار ميدادند چي شده چي شده بسيجي وحشي شده . عده اي از مردم هم ايستاده و آنها را تشويق و تماشا ميكردند . خودروهاي عبور كننده نيز براي آنها بوق ميزدند . هموطنان گزارش كننده  اين تظاهرات را « تظاهرات نقطه اي » نامگذاري كرده اند . يعني جوانان جمع شده شعار داده متفرق  ميشدند مجددا در يك نقطه ديگر ميدان جمع شده و شعار ميدادند و …

اعتراض شبانه در جواديه تهران

تهران – 27 بهمن – يك هموطن ساكن جواديه اطلاع داد كه پنجشنبه شبها و جمعه شبها ، در جواديه تهران و حومه آن ، تظاهرات شبانه با فرياد الله اكبر بطور مستمر جريان دارد .

كارگذاري دوربين در مدارس

تهران – 27 بهمن – بنا به اخبار رسيده از هموطنان از قبل از قيام عاشورا در حياط و كلاسهاي برخي مدارس راهنمايي دخترانه غير دولتي دوربين براي كنترل دانش آموزان كار گذاشته شده است .

۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

تظاهرات 200 نفره رژيم در فسا

22 بهمن – فسا -  بنا به گزارش رسيده، به رغم همه اقداماتي كه رژيم كرده بود در فسا فقط 200 نفر را توانست براي نمايش حكومتي 22 بهمن جمع كند . براي كنترل همين 200نفر هم، 3 برابر جمعيت نيروي انتظامي و نظامي اطراف آنها را گرفته بودند و كنترل مي كردند.

انتقال 3 اتوبوس از شهر فسا براي تظاهرات حكومتي در تهران

21 بهمن - رژيم به رغم بسيجي كه در سطح شهر و روستاهاي فسا انجام داده بود فقط توانست 3 اتوبوس براي تظاهرات حكومتي 22 بهمن در تهران نفر جمع كند. بيشتر اين نفرات  از روستاهاي شهر فسا در استان فارس بودند.

با همه كنترلهايي كه در جمع آوري لشكر سانديس براي تظاهرات تهران انجام دادند هنگام خروج اتوبوسها از شهر يك بار ديگر كليه مسافران را چك كرده و افراد شناخته شده و دانشجويي كه براي تظاهرات تهران ميرفتند را از اتوبوس پياده مي كردند. اين اقدام روز 21 بهمن در خروجي شهر فسا انجام شد.

۱۳۸۸ بهمن ۲۶, دوشنبه

درگيريهاي شجاعانه در 22 بهمن

گزارش يك قيام آفرين از اصفهان  

منطقه درگيري , ميدان انقلاب , خيابان كمال اسماعيل و جلوي 33 پل بود .

در گيري از ساعت 1130 شروع شد و تا ساعت 1430-1500 با جنگ و گريز ادامه داشت . وسعت در گيريها اين بار بدليل حضور گسترده مزدوران ,مثل عاشورا نبود . لباس شخصي ها بيشتر درمحدوده مراسم رژيم حضور داشتند . و در مناطق درگيري بيشتر انتظامي و بسيجي بودند . ولي بعد از ظهر كه تعداد شان در حال افزايش بود در گيريها بمرور خاتمه يافت .

شدت در گيريها خيلي زياد بود . تعداد نفرات درگير , خيلي بيشتر از آن بود كه رژيم انتظار داشت. حتي يك ماشين آب پاش را نيز اتش زديم و در حال سوختن بود كه آتش نشاني آن نزديگي آنرا خاموش كرد .

از چهار باغ به بالا را بسته بودند . نمي توانستيم تردد كنيم .بهمين دليل در گيري در انقلاب شد.

5-6 نفر از دوستانمان را دستگير كردند . بر آورد ما اينست  كه در اين روز 200 نفر دستگير شده باشند .

كابوس چهارشنبه سوري از فرداي 22 بهمن

26بهمن – اصفهان – خريد و فروش يك نوع كود شيميايي كه ميتوان از آن در تهيه مواد منفجره و بمب استفاده كرد از تقريبا يك هفته قبل ممنوع اعلام شده است .

بازرسي هاي ناگهاني در اصفهان

26بهمن – يك هموطن ميگويد كه اين روزها پستهاي بازرسي ناگهاني و راندوم در اصفهان زياد ديده ميشود . مثلا يك ماشين را كه متوقف ميكنند همه جاي ماشين و لباسها و وسايل مسافرين و راننده را كامل ميگردند و اطلاعات موبايلهاي همه را همانجا با وصل كردن كابل يك دستگاه مخصوص تخليه ميكنند . مزدوران در اين پستها ماشينهاي مخصوصي كه داراي كليه امكانات جاسوسي و تخليه و ثبت اطلاعات و لپ تاپ و ... ميباشند مستقر ميكنند.

حكومت نظامي در تهران

26بهمن – يك هموطن ساكن تهران ميگويد : خیابانها به شدت تحت کنترل است حتي شدید تر از حکومت نظامی است. وضعیت بیشتر شبیه فیلمهای اشغال شهرهای اروپا توسط فاشسیم که فقط درفیلمهای جنگ جهانی دوم دیده شده ميباشد . بطور غیر قابل باوری کنترل وحضور نظامی وجود دارد ما در 30 سال گذشته در عمرمان چنين چيزي نديده بوديم . در تهران از محدود خيابان تخت طاووس به بالا اين كنترل خيلي شديد است بنحوي كه آدم از ديدن مستمر اين مقدار نيروي نظامي ، احساس خستگي اش از رژيم بيشتر ميشود .

سوء استفاده از اس ام اس و ايميل براي ايجاد رعب و جنگ رواني

26بهمن – تهران – يكي از روشهاي ايجاد رعب و بي اعتمادي در مردم توسط رژيم اينست كه وزارت اطلاعات به همه شماره تلفنهايي كه در حافظه ي موبايلهاي دستگيرشدگان وجود دارد، مستقيما اس ام اس هاي تهديد آميز ميفرستد كه «حق نداريد در 22 بهمن شركت كنيد وگرنه …» . و اين امر موجب ايجاد شك به اطرافيان و نيز ترس از تحت كنترل بودن توسط وزارت در گيرندگان اس ام اس ها ميشود .

يك هموطن نقل ميكند كه براي من نزديك چند اس ام اس تهديد آميز آمد كه فهميدم كه از طريق موبايلهاي دوستانم كه بعضا بطور كوتاه دستگير و آزاد شدند به شماره تلفن من دسترسي پيدا كرده اند و بطور كور و بدون اينكه بدانند كه صاحب شماره كيست هر بار با هر دستگيري يك بار به من اس ام اس فرستادند !

همچنين يكي ديگر از روشهاي ايجاد ترس از شركت در قيام 22 بهمن توسط رژيم اين بود كه مستقيما به ايميلهايي كه دسترسي پيدا كرده بود مستقيما ايميل ميداد كه« ما از وزارت اطلاعات ايميل تو را كنترل ميكنيم !» اين روش هم حداقل در شروع يك روش كور و فقط براي ايجاد ترس است .

۱۳۸۸ بهمن ۲۵, یکشنبه

موتورهاي پرشي در 22 بهمن

تهران – 22 بهمن – يكي از هموطنان قيام كننده ميگويد : از جمله تجهيزات جديدي كه رژيم در بسيج تمام عيار خود در 22 بهمن تهيه و بكار گرفته بود ، نوعي موتورهاي معروف به پرشي است كه استفاده از آنها ممنوع بود و فقط براي استفاده پليس بود ولي اينبار به بسيجي ها داده شده بود . ما خودمان چند روز قبل از 22 بهمن هنگامي كه از جاده دماوند به سمت تهران ميامديم چند كاميون كه حامل اين موتورهاي پرشي نو به داخل تهران بودند را ديده بوديم .  

شرح جراحت و فرار يك هموطن در 22 بهمن تهران

 يك هموطن قيام كننده ميگويد كه روز 22 بهمن براي شركت در تظاهرات اعتراضي با يك دوربين عكاسي به سمت ميدان ازادي رفته بود .  در مسير مزدوران لباس شخصي با بيسيم و باتوم ايستاده بودند و هر از چند گاهي به مردم حمله ميكردند تا از شكل گيري تظاهرات جلوگيري كنند او وقتي خواسته عكس بگيرد از پشت با باتوم با او حمله ميكنند وغافلگير شده و متوجه نميشود چه اتفاقي افتاده است.  او توسط يك موتور سوار به بيمارستان منتقل ميشود در بيمارستان لباس شخصيها با او مراجعه كرده و علت حضورش را ميپرسند و او پاسخ ميدهد كه  بايك موتور تصادف كرده كه انها ديگر مراجعه نكرده و روي او حساس نميشوند او بعد از بهبود نسبي حالش  بيمارستان را ترك ميكند.

تاكتيكهاي جديد رژيم در سركوب قيام 22 بهمن

تهران – 22 بهمن – ميدان توحيد

يك هموطن ساكن  ميدان توحيد مي گفت :

·        ساعت 2130 شب كه به خانه مي آمد همچنان در گيري ادامه داشت .

·        مزدوران اين بار  با لباس شخصي ولي از زير لباسهاي خود با جليقه ضد گلوله , قمه و.چماق و.... ، حضور داشتند . 

·   آنها تمامي كوچه هاي فرعي را گرفته بودند تا پس از در گيري كه بچه ها  پخش مي شدندآنها را  در نقطه اي ديگر 4-5 نفره گير انداخته كتك مي زدند و با وارد شدن موتوريهاي لباس شخصي روي موتور سوار مي كردند و يكي هم پشتش قرار مي گرفت و سريع از صحنه خارج مي كردند .

·   در پايان تضاهرات در ميدان توحيد كه او شاهد بود لباس شخصيها بدنبال نفراتي كه به خانه شان مي رفتند راه مي افتادند كه معلوم بود براي شنا سايي خانه هايشان است و اينكه به كجا مي روند .

·   دور ميدان آزادي را طوري محاصره كرده بودند كه خبر نگارها نتوانند مسيري ديگري غير از مسيري كه برايشان مشخص شده بروند .و بشدت كنترل مي شدند .

·   از آزادي به سمت انقلاب در محدوده 500 تا 600 متري را سه رديف نيرو گذاشته بودند  كه بتوانند كنترل كنند .  كليه فرعي ها را بسته بودند .

·        موسوي در نزديكي سازمان حج و زيارت مي خواست بسمت آزادي برود كه او را هم نگذاشتند و بر گشت .

·   با توجه به شرايطي كه ايجاد كرده بودند تظاهرات متمركز نبود . ولي تظاهراتها پراكنده بود بهمين دليل در فيلم ها جمعيت كم ديده مي شود .