۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

وحشت رژيم از ماهواره و تهديد نصب كنندگان آن

25دي – تهران – يك هموطن بازنشسته كه ريسيور ماهواره اش دچار مشكل فني شده بود ، به آشنايان هميشگي خود در اين مورد مراجعه كرده و خواستار تعمير و راه اندازي مجدد كانالهاي مورد نظرش ميشود .

اين هموطن  به دو نفر مختلف مراجعه ميكند ولي آنها همه ي كانالها غير از كانال سيماي آزادي را براي او راه اندازي ميكنند و ميگويند « اين يكي را از ما نخواه چون ما را تهديد كرده اند ». در حاليكه قبلا همين نفرات اين كانال را نيز براي اين پدر وصل كرده بودند

۱۳۸۸ دی ۲۵, جمعه

ژست آماده باش در ميادين خيابان انقلاب

وحشت رژيم از ادامه قيام عاشورا

تهران - روز پنجشنبه 24 دي همزمان با مراسم ختم استاد فيزيك كشته شده ، در وحشت از استفاده مردم از فرصت تجمع ختم ، در میدان انقلاب، میدان فردوسی، میدان امام حسین و چهار راه ولیعصر تعداد زیادی ون و ماشین نیروی انتظامی مستقر شده بودند و مزدوران وحشتزده با ژست آماده باش در كنار اين خودروها ايستاده بودند.

 

تقويم تاريخ از انقلاب 57

25 دي ماه برابر با 15 ژانويه 1979 – از تيترهاي صفحه اول كيهان

29 دي و 7 بهمن روزهاي راپيمايي عمومي اعلام شد.

رييس كلانتري تبريز ترور شد

دهها هزار نفر در بازار اجتماع كردند .

تاريخ بازگشايي چند دانشگاه اعلام شد

وحشت رژيم از ادامه قيام عاشورا

تهران – 23 دي - عصر روز چهارشنبه بازار تهران توسط مزدوران رژيم قرق شده  بود. بنا به گفته يك هموطن ، هدف از اينكار آماده سازي سركوب براي 22  بهمن است .

۱۳۸۸ دی ۲۴, پنجشنبه

تحريم امتحانات در دانشگاه اصفهان

ادامه قيام عاشورا  

24 دي – اصفهان – بنابه خبر رسيده ، دانشجويان دانشكده هاي علوم سياسي و جامعه شناسي دانشگاه اصفهان از جمله دانشكده هايي هستند كه امتحانات را در اعتراض به دستگير و زنداني شدن دانشجويان اين دانشگاه بويژه بعد از عاشورا، تحريم كردند .  

گزارشي از تشييع جنازه استاد فيزيك

24 دي – تهران - ساعت 9 - تمام منطقه چيذر خيابانهاي حكمت و علوي و سليمي همه مملو از ماموران رژيم و مردم بود . رژيم براي هرچه ساكت و سريع برگزار شدن اين مراسم طراحي كرده بود . ولي مردم عادي در اطراف خيلي زياد بودند.

دفن در چيذر و نه بهشت زهرا نيز از ترس حضور گسترده مردم بود . چرا كه حياط امامزاده چيذر از  400 مترمربع هم كمتر است كه آنهم پر از قبر كشته هاي جنگ است و مردم چيذر هيچوقت خودشان اموات شان را در آنجا دفن نميكنند .

تقويم تاريخ از انقلاب 57

24 دي ماه برابر با 14 ژانويه 1979 – از تيترهاي صفحه اول كيهان

آيت الله طالقاني از شهداي دانشگاه و پيشگامان انقلاب ايران تجليل كرد

تظاهرات عظيم مردم از دانشگاه به خيابانها كشيد

گزارش خبرگزاري فرانسه از تظاهرات ديروز تهران

تظاهرات و راهپيمايي در شهرستانها ( قم ، ايلام ، مهاباد ، سمنان و7 شهر ديگر نام برده شده )

تيراندازي در اطراف دانشگاه ملي      

كاركنان صنعت برق كشور : هر شب 90 دقيقه برنامه خاموشي از فردا شب مجددا اجرا مشود .

۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

روحيات خاص قيام در بين مردم

تهران – روز عاشورا -  به نقل از يك هموطن : يك خانم همسن خودم را ديدم كه وقتي نگاهمان بهمديگر افتاد بي اختيار به طرف من آمد و همديگر رابغل كرديم و گريه ميكرديم ، ميخنديديم . ما اصلا همديگر را نميشناختيم ولي هر دو با نگاه به هم ميگفتيم انقلاب 57 داره تكرار ميشه نميتوان اين شور وحالي كه در عمق وجود همه است بخصوص كساني كه انقلاب 57 را ديده اند وصف كرد يا به ديگري منتقل كرد ولي خودمان باهم بخوبي آن را حس ميكنيم .

زنان و مادران موتورهاي محرك قيام

ما مادرها با همسنهاي خودمان، حرفمان اينست كه اين بلا را ما به سر جوانهايمان آورديم ، حالاهم بايد خودمان اين بلا راجمع كنيم . براي همين خودمان جلوتر وهمراه بچه ها وجوانهايمان در قيام شركت داريم و همه مردم اينطورند و همه خانوادگي به ميدان آمده اند .

انفجار در خيابان جردن تهران

23 دي – تهران – ساعت 2150 – خبر رسيد كه بر اثر انفجاري كه دقايقي قبل در اين خيابان رخ داده اين خيابان بسته شده و عبور و مرور در آن امكانپذير نيست

تقويم تاريخ از انقلاب 57

23 دي ماه 1357 برابر با 13 ژانوبه 1979–  از تيترهاي صفحه اول كيهان

سنجابي : تعداد شهداي دانشگاه بيسابقه است

صدها هزار نفر امروز به دانشگاه تهران رفتند

آمريكا خواستار خروج شاه از ايران شد

زندانيان آزاد شده : همه زندانيان سياسي را آزاد كنيد

تيراندازي به سوي فرمانده هوانيروز كرمانشاه

ايستگاههاي رادار آمريكا در مرز ايران و شوروي برچيده ميشود

۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

وحشت رژيم از حمايت مردم از دانشجويان

تهران – ادامه قيام عاشورا - 20 دي

بنا به گزارش رسيده ، رو ز يكشنبه 20دي از ساعت 16:30 در خيابان انقلاب و آزادی مخصوصا در ميدانهای اين مسير( فردوسی و انقلاب و آزادی) تعداد زيادی از نيروهای رژيم آماده باش ايستاده بودند.و اجازه مکث کردن به ماشينها را نمی دادند.

اين وحشت زدگي ، ناشي از آغاز تحصن دانشجويان دانشکده فنی دانشگاه تهران و ترس از پيوستن مردم به آنها بوده است .

۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

اعتراض شبانه در ولنجك

تهران – ادامه قيام عاشورا

20 دي ماه – بنا به گزارش رسيده ، هر شب در محله ولنجك ، عليرغم سرماي شديد ، اعتراضات شبانه جريان دارد .

وحشت و عجز رژيم از خبررساني به خارج را بنگريد

تهران – ادامه قيام عاشورا 

21 دي - يكي از پدران  اسراي قيام  ، روز تاسوعا احضاريه اي از دادستاني دريافت ميكند كه بايد براي اداي برخي توضيحات به محل كميته سابق وزرا مراجعه كند . وي در فرداي روز عاشورا به اين محل مراجعه ميكند و در آنجا تا عصر مورد بازجويي قرار ميگيرد .

مزدوران وحشت زده در اين بازجويي تنها يك سوال را به انحا مختلف تكرار ميكردند و آن اينكه روز عاشورا چه اعمالي انجام دادي و ليست تماسهاي تلفني اين پدر  با اقوام و دوستانش در خارج از كشور را كه در روز عاشورا صورت گرفته بود را به او نشان ميدادند و بطور مستمر اعمال و كارهاي او را در روز عاشورا از او سوال ميكردند ! و اين پدر  نيز بارها از اول جوابهاي خود را تكرار ميكرده است!  

اين پدر ميگويد كاملا روشن بود  كه دستشان خالي است  و س ج كردن من كه همه اطلاعاتم وفرزندم در دستشان است ، كه هنري نيست و فقط ميخواهند نشان بدهند كه كنترل ميكنند .

تقويم تاريخ از انقلاب 57

21 دى 1357

سخنگوي وزارت خارجه امريكا اعلام كرد از 2 ماه پيش تاكنون 30 هزار امريكايي ايران را ترك كرده و 12 هزار تن ديگر تا چند روز آينده از ايران خارج مي‌شوند. در همين روز سايروس ونس وزير خارجه امريكا ـ اعلام كرد شاه ديگر نقشي در آينده سياسي ايران ندارد.

 

21 دى 1357

كليه پروازهاي داخلي و خارجي ايران به علت گستردگي اعتصابات كاركنان فرودگاه به مدت نامعلومي لغو شد.

 

21 دى 1357

در شديدترين حمله مردمي به ساختمان ساواك در شيراز، اين ساختمان منهدم و 6 نفر كشته شدند.

۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

تهديد زندانيان توسط زندانيان خطرناك در گوهردشت

تهران – ادامه قيام عاشورا – 20 دي

بنابه گزارش رسيده از يك زنداني از زندان گوهردشت ، زندانيان سياسي قيام سال 88 در اين زندان از بعد از قيام عاشورا به انحاء مختلف زير فشارهاي شديدتر فيزيكي و روحي قرار دارند . وي منجمله گفت  زندانيان خطرناك او  رامورد اذيت و آزار قرار ميدهند و اين علاوه بر فشارها و شكنجه هايي است كه بازجويان به او  وارد ميكنند .

در زندان گوهردشت خاموشي با حضور گارد انجام ميشود

تهران – ادامه قيام عاشورا – 20  دي

بنا به گزارشات رسيده ، در زندان گوهردشت ، علاوه بر افزايش بي سابقه زندانيان ، سركوب و كنترل و سختگيري بر اعمال روزانه زندانيان نيز افزايش يافته بعنوان مثال  شبها با اعمال فشار و حضور گارد زندان، خاموشي و سكوت در زندان و سلولها اعمال  ميشود .  

تظاهرات دانشجويان دانشكده فني – دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد

تهران – ادامه قيام عاشورا

20 دي – دانشكده فني تهران مقابل دفتر رييس دانشكده – روز يكشنبه دانشجويان با تجمع و تحصن در مقابل دفتر رييس دانشكده كه معاون رييس جنايتكار دانشگاه تهران نيز هست ، خواستار آزادي دانشجويان زنداني شدند . آنها باشعار زنداني سياسي آزاد بايد گردد ، همچنين خواستار استعفاي فرهاد رهبر ، رييس دانشگاه ، بعنوان عامل اصلي سركوب و راه دادن اراذل لباس شخصي و بسيجي به دانشگاه تهران شدند .

پژوهاي لباس شخصي در ميدان انقلاب

تهران – ادامه قيام عاشورا

19 دي - يك هموطن كه هر روز از ميدان انقلاب عبور ميكند ميگويد از بعد از قيام عاشورا علاوه بر ماشينهاي علني مزدوران ، 4 ماشين پژو كه حاوي چند راس مامور لباس شخصي است در 4 گوشه ميدان انقلاب مستقرند و ميخواهند به اصطلاح مردم را كنترل كنند .  

اسكناس نويسي 2.5 ميليون توماني

تهران – ادامه قيام عاشورا

19 دي - يك هموطن در تهران  به تنهايي بعد از قيام عاشورا معادل دوونيم ميليون تومان اسكناس نويسي كرده است .

سركوب وحشيانه عاشورا و بعد از آن اراده ها را براي بهمن قوي تر ميكند

چند خبر و نظر از هموطنان

تهديد تلفني و مكتوب  به ترور

يك هموطن كارمند ميگويد : مزدوران رژيم هرروز يك تهديد تلفني ميكنند  يا يادداشت در خانه مياندازند  كه «چندروز مانده به ترورت» و «ترورت خواهيم كرد» يا مثلا روزشمار ميزنند  كه « پنج روز ديگر مانده به ترورت»،« چهارروز ديگر مانده به ترورت» ! و به اين وسيله با ايجاد رعب و وحشت ميخواهند مانع از تجمعات مشابه روز عاشورا بشوند.

 

ربودن پلاك ماشين

يك پزشك از تهران ميگويد : روز عاشورا چند مجروح با ماشينم حمل ميكردم و بسرعت ميرفتم كه اوباشان با چوب و چماق شيشه ماشينم را شكستند و خواستند متوقفم كنند كه با سرعت تمام رد شدم و به مقصدي كه ميخواستيم رسيديم. اما پلاك ماشينم را ربوده اند و الان خانه نشين شدم. ولي مطمئنم كه بهمن ماه پاسخ اينهارا به همان شيوه خودشان خواهيم داد.

 

پايان مسالمت با اين رژيم

يك دانشجو : اگركسي از اين ببعد اعتقاد داشته باشد كه ميشود با جمهوري اسلامي با روش مسالمت آميز كنار آمد  ، به خون مردمي كه كشته شدند خيانت كرده است . ما ديديم كه به مردم چطور حمله ميكردند و ميزدند و ميكشتند و ميبردند .

شعار مرگ بر ديكتاتور در مقابل خانه طاهري

اصفهان – ادامه قيام عاشورا

17 دي -  دو روز پيش كه پسر طاهري در اصفهان آزاد شد ، مردم جلوي خانه طاهري تجمع كرده و شعار مرگ بر ديكتاتور دادند