۱۳۸۸ بهمن ۱۹, دوشنبه

گوشه اي از بحران دروني و ضعف رژيم در 22 بهمن

يك مقام امنيتي رژيم در جلسات دروني كه وضعيت بحراني كشور و مقابله با 22 بهمن را مورد بررسي قرار ميدادند نكات زير را مطرح كرده است.

-   در روز 22 احتمالا در مناطق ميدان انقلاب – كوي دانشگاه- 7 تير- ميدان ونك- ميدان و خيابان وليعصر- ميدان ميرداماد(ميدان محسني) و خيابان ميرداماد در تجريش و فلكه هفت حوض نارمك و چهارراه تلفنخانه نارمك و  مجموعه تهرانپارس اغتشاشات خواهيم داشت.

-   جمعبندي عاشورا نشان ميدهد كه نبايد برخوردي كرد كه جوانان پرشور را تحريك به مقابله بكند, اين درست نيست.! وقتي گاز اشك آور انداخته ميشود, هل من مبارز طلبيدن است كه آنطرف هم سنگ انداخت. چنانكه در عاشورا همينطور شد.

-   راه درست مقابله كار اطلاعاتي از قبل براي شناسائي محل هاي تجمعات است و بعد با حضور از قبل بسيج به شكل مردمي در آن محلها فضا را در دست ميگيرند. در اين تجمعات حتي با زدن فلش عكس برداري روي افراد, ميتوان فضاي رواني ترس ايجاد كرد و باعث پراكندگي شد. اگر با شناسائي در هر تجمعي 4 نفر از ليدرهاي آنها را دستگير كنند و بسيج بصورت مردمي (لباس شخصي) در صحنه باشد, ميتوان در نطفه اعتراضات را خفه كرد.

-   نيروي انتظامي در عاشورا به ضعيف ترين شكل به صحنه آمد. نيروهاي انتظامي كه  نميرود يك جايي بايستند كه گروهها آنها را محاصره كنند, نيروي زبده و زرنگ از روش جنگ چريك شهري يا دفاع شهري بايد استفاده كنند. اما نيروي انتظامي ما وفتند  و در يكجاهائي ايستادند, كه مردم  دورتا دور آنها جمع شدند و شعار دادند و بعد هم موتور آنها را هم آتش زدند. يا در نقاطي نيروي انتظامي پشت به ديوار ايستاد, جمعيت هم به آنها سنگ ميزدند.

-   وقتي نيروي انتظامي با لباس گارد حضور پيدا كرد و بعد به جمعيت حمله كرد, يك نوع  هل من مبارز طلبيدن بود. خوب آنها هم  هر چيزي در دست داشتند به سمت آنها پرت كردند. بايد اينرا فهم كرد كه  80-70 درصد برخورد, بايد اطلاعاتي و شناسايي است و اين  تقدم به عملياتي دارد.

-   نيروي انتظامي از سيستم هاي پراكنده سازي خود خوب استفاده نكرد. آب جوش پاشيدن چيز خوبي است ولي بايد آنرا درست بكار گرفت. ولي وقتي بجاي اينكار  گاز اشك آور پرت ميكند آنها آن را بر ميدارند و به سمت خودمان پرتاپ ميكنند بعد از اين طرف تحريك مي شوند و جرات پيدا ميكنند سنگ هم پرت ميكنند و آتش هم مي زنند...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.