۱۳۸۸ مهر ۱۱, شنبه

دانشگاهها11 مهر

بازداشتي هاي دانشگاه اهواز تعداد آنها 6 نفر گزارش شده است .
بازداشتي هاي دانشگاه کرمان هم در روز تحصن 4 نفر بود
در دانشگاه هواز امروز هم اعتراض ها جريان داشت و در محوطه ساختمان فني مهندسي درگيري لفظي ميان دانشجوها و مزدوران حراستي رخ داد.

اخباري از وضعيت دروني رژيم

يكي از اعضاي ستادهاي باند مغلوب در مورد وضعيت جامعه و شقه دروني رژيم گفت:
- در تهران فضا همچنان ملتهب است. عليرغم اينكه خامنه اي (در جمعه قبل از روز قدس), خواست كه وحدت را همه رعايت كنند ولي جمعيت قابل توجهي به خيابانها آمدند و الان هم دانشگاهها فضاي ملتهبي دارند و حداد عادل هم نتوانست كلاس هايش را برگزار بكند يعني دانشجويان سركلاس حاضر نشدند و بر عليه حداد عادل شعار دادند. فضاي تندي بويژه در محيط دانشجوئي وجود دارد.
- حاكميت برخورد معتدلي با طرح آشتي ملي رفسنجاني و ناطق نوري نكرد. هرچه در اين مدت تلاش شده كه فضا آرامتر شود, افراطي هاي دو طرف مباحثي را مطرح كردند كه تلاش ها شكست خورده است. قرار بود كه مراجع, افرادي مثل نوري همداني و مكارم به خامنه اي نامه بنويسند.
- احمدي نژاد به نظر مراجع در مورد زنان اصلا توجه نكرد. آيت الله راستي كاشاني(از مراجع) ميگفت, احمدي نژاد عملا با رفتارش به مراجع توهين مي كند, وقتي كساني مثل راستي كاشاني اين برداشتها را داشته باشند, خطر ناك است, معلوم نيست اين شكاف تا كي ادامه پيدا ميكند؟
- محسن رضايي بحث كميسيون انتخابات را براي همين دوره از انتخابات مطرح كرد تا فضائي ايجاد شود كه اين 14 ميليون حذف نشوند. در پاسخ اين پيشنهادش گفتند كه رضايي مهره دشمن شده و خائن است وقتي كيهان بنويسد كه رضايي مهره دشمن است ديگر كي مي تواند بيايد و صحبت بكند.
- در حال حاضر شخصيت هاي سياسي كاركردشان را از دست داده اند و فقط الان مراجع در چارچوبهاي موجود, خيلي هم راحت تر مي توانند نظراتشان را بيان بكنند. زيرا اين انگ ها را به مراجع نمي توان زد.
- اين مناظره ها شرايطي را بودجود آورد كه نه تنها جريان دانشجوئي سياسي شده اند, در مدارس هم بچه ها سياسي شده اند!. بچه هاي دبيرستان و راهنمائي هم در مسائل سياسي دخالت ميكنند. در واقع كل جامعه سياسي شده است, ديگر فقط محدود به يك گروه خاص نيست. يعني در ادامه در دبيرستانها هم شاهد برخوردهايي خواهيم شد كه ديگر قابل كنترل نيست. برخوردهاي نظام (سركوب) هم شايد مدتي جواب بدهد ولي در بلند مدت بي جواب است.
- وضعيت اقتصادي كشور و بحث تحريم ها هم مردم را در تنگناي بيشتري قرار داده است, و اگر همدلي شان با نظام بهم بخورد ديگر من نمي دانم چي مي شود!. در حال حاضر روند تعطيلي كارخانه ها هم خيلي فراگير شده و بخش خصوصي كامل دارد زمين مي خورد, كارگران روز به روز دارند تعديل و بيكار مي شوند و داخل خانواده هم آسيب اجتماعي رشد ميكند. در اين شرايط كه ضروري است مردم در برابر دشمنان پشت رژيم باشند, دارند يكعده را هم از صحنه بيرون (جراحي) ميكنند.
- رفسنجاني, محسن رضائي, علوي (احتمالاً از معاونين وزارت اطلاعات) و تعدادي ديگر بدنبال طرح آشتي هستند. ولي طيف افراطي طرفدار دولت, كه قانع به اين حرف ها نيست, اين طرح ها را بهم ميزنند. و تريبون هاي رسمي عليه خبرگان, خانواده رفسنجاني حرفهائي ميزنند كه التهاب ايجاد كنند. و عزمي هم براي كنار زدن اين افراد وجود ندارد.
- دولتي ها در جلسات تصميم گيري خودشان در مورد خط و استراتژي فرو نشاندن التهاب جامعه, بر اجراي سه طرح مصر هستند:
o زنان : با آوردن زنان در دولت توجه زنان را به دولت جذب كنند. و بگويند اولين دولتي هستيم كه وزير زن در كابينه داريم. كه مراجع در مقابل آن موضعگيري كردند. دولت روي حرفش ايستاد و به اين ترتيب نشان داد كه با مراجع مشكل دارد
o فرهنگي: با باز كردن فضاي فرهنگي و دادن يكسري آزادي هاي اجتماعي قشرهاي فرهنگي و اجتماعي را بطرف دولت جذب كنند.
o واگذاري سهام به خانواده هاي محرومين و مستضعفين, كه دولت دارد اينكار را انجام ميدهد. تا با اين پرداخت ها رضايت مردم را جلب كند.
o حركات كه روي دولت موضع دارند بلحاظ فرهنگي فشار رويشان كم بشود و يكسري اگر بيشتر بشود اين شكاف را مي توانند پر بكنند.
- دولت اميدوار است كه با اين طرح ها و دادن اين امتيازات گسستي كه ايجاد شده, حل ميشود و نيازي به آشتي ملي كه رفسنجاني ميگويد, نيست لذا حاضر نيست زير بار امتيازات مطرح شده برود.
- قبل از انتخابات ناطق نوري نزد خامنه اي رفت و گفت كه با خاتمي و كروبي و موسوي همه صحبت كرده و اين پيشنهاد را مطرح كرده كه هيچكدام از آنها كانديد رياست جمهوري نشوند, مابازاي اينكه احمدي نژاد هم كانديد نشود و يكنفر ديگر كه مثل قاليباف يا حداد عادل و ... كه شما بگوئيد رويش اجماع كنيم. بعدهم يك دولتي كه از همه باشد تشكيل شود و خامنه اي قبول نكرد.
- بعداز انتخابات و مسائلي كه بعدش پيش آمد, پيشنهاد شد كه براي حل مسائل انتخابات تجديد و يك كميته انتخابات شكل بگيرد كه ديگر دولت برگزار كننده نباشد و زندانيان هم با عفو رهبري آزاد شوند, تا آرامش به جامعه بازگردد. دولت به خامنه اي فشار آورد كه اينكار درست نيست و لذا انجام نشد.
- در شوراي امنيت تصويب كردند كه كروبي و موسوي و خاتمي و فرزندان رفسنجاني را دستگير كنند كه خامنه اي اين تصميم را تصويب نكرد و گفت اينها كساني هستند كه شوراي نگهبان صلاحيت آنها را تصويب كرده است و خاتمي دو دور رئيس جمهور و كروبي دو دور رئيس مجلس و موسوي 8 سال نخست وزير, بوده است. اينكار براي نظام تبعات سنگين داشت.
- الان در تهران فضا مثل فضاي قبل از انقلاب شده و همه شعار مي نويسند. 30 نفر را براي شعار نويسي شبانه گرفتند, متاسفانه در اين فضا به خود خامنه اي هم اهانت مي شود خود خامنه اي هم كه گفت من يك جان دارم آنرا هم فدا مي كنم ولي اين جايگاه مهم است كه آسيب نبيند.

۱۳۸۸ مهر ۱۰, جمعه

تهران 10 مهر بعد از فوتبال

گزارش يك هموطن در ساعت 2100
بمدت دوساعت اتوبان تهران كرج بالكل بسته بود زير پل استاديوم آزادي كلا اتوبان بسته بود.
گارد ويژه جمعيت رو متفرق كرده و اتوبان را باز كرده است
بيشتر دستگيريها در سه راه ارج ( تهرانسر- منتهي به ميدان آزادي) صورت گرفته است . دستگير شدگانرا دستبند زده در ملاء عام نگهداشته و همانجا آنها را نشانده بودند .
جلوي درب دانشگاه ، ميدان توحيد بيشترين اعتراضات بوده و بيشترين خرابيهاي اتوبوسهاي رژيم هم سمت ميدان آزادي و بعد ميدان انقلاب بوده كه بعد جمعيت را متفرق كردند.
شعارها: فوتبال با سياست نميخوايم نميخوايم
تباني تباني ( يعني تباني شده كه بازي مساوي تمام شود )
مرگ بر ديكتاتور و موسوي موسوي حمايتت ميكنيم و ياحسين – ميرحسين هم بود.
نيروهاي لباس شخصي هم داخل استاديوم زياد بوده دربين جمعيت افراد زيادي از لباس شخصي ها ديده ميشدند . دو مدل لباس شخصي هستند يك عده خنثي هستند و يك عده هم براي گرفتن پول ميآيند كه جو را كلا عوض كنند . كه عده اي حدود 20000 نفر ميشدند

تهران 10 مهر -استاديوم آزادي- ميادين اصلي شهر

پس ا زاتمام مسابقه فوتبال در استاديوم آزادي در ساعت 1830 در تهران در ميدان صادقيه- ميرداماد – ميدان توحيد- ميدان انقلاب به سمت دانشگاه – مردم و جوانان درحال شعار دادن عليه رژيم ميباشند . فوتبال سياسي - نميخوايم نميخوايم و نيز شعارهاي عليه احمدي نژاد و مرگ بر ديكتاتور و ساير شعارهاي ضد حكومتي توسط هزاران تن سر داده ميشود .

مردم در منطقه هفت تير و ايستگاههاي مترو نيز شعار هاي ضد حكومتي سر داده اند .

در ميدان آزادي چندين اتوبوس توسط جوانان خشمگين به آتش كشيده و تخريب شد .

ماموران حكومتي سعي در بستن جاده و اتوبان كرج به سمت تهران را دارند ولي مردم در طرفين اين جاده ها تجمع كرده وعليه رژيم شعار ميدهند .

استاديوم آزادي تهران 10 مهر

گزارش يك هموطن
در مسابقه فوتبال امروز جمعيت به دفعات شعار ياحسين ميدادند هر دو طرف تماشاگران بدون اين كه قسمت دوم شعار را بگويند يا حسين را مي گفتند. اين شعار بسيار زياد داده ميشد . اين درحالي بود كه زير كنترل شديد مامورين بودند و هركس كه تلاش ميكرد جو را مقداري تشديد كند مامورين با فشار او را سرجايش مي نشاندند وتهديدميكردند و او را سرجايش مينشاندند.
در وقت اضافي آخربازي يگان هاي ضدشورش آماده هدايت جمعيت براي خروج بوده وبه ستون ايستاده و تلاش براي ايجاد وحشت و رعب داشتند.
در دقيقه 80 وقتي مردم نتيجه مساوي بازي را مشاهده كردند، يكپارچه فرياد اعتراض سر داده وشعارميدادند” تباني تباني” كه نيروهاي گارد شورش به حالت آماده باش,طرفين زمين را گرفتند و روبه جمعيت با تجهيزات حالت رعب ايجاد كردند و بعد در هر دو طبقه نيروها شروع به خارج كردن جمعيت كردند ,بطوريكه چند نفر زير دست وپا به حالت نزاري دچار شدند.
نيرو هاي امنيتي هر كس كه لباس سبز پوشيده بود را دستگير ميكردند. بنا به گفته يك شاهد عيني گفت 3-4نفر را بعلت پوشيدن لباس سبز دستگير كردند,در هر مورد مردم با فرياد ولش كن ولش كن مداخله ميكردند.
در انتهاي بازي مردم يكپارچه شعار فوتبال با سياست نميخوايم ميدادند. در مسير همه شاكي بودند و به بالا و پايين رژيم بدو بيراه ميگفتند كه عمداً مساوي كرده اند. رژيم حتي دانشجويان دانشكده نيروي انتظامي را كه دوره آموزشي شان را تمام نشده بود را به صحنه آورده بودند و در بين مردم بودند.
جوانان در بيرون به ماشينهاي نيروي انتظامي لگد ميزدند.مردم تلاش ميكردند يك كيوسك در طبقه دوم را كه دوربين مخفي داشت را تخريب كنند كه مأمورين متوجه شدند و ميخواستند جواناني را كه مشغول تخريب اين كيوسك بودند را دستگيركنند دراين حين مردم مداخله كردند و جوانان را از دست آنان در بردند و مأمورين را عقب راندند .

خبرنامه 10 مهر 2 اكتبر


تهران – تظاهرات همزمان با نماز جمعه 10مهر
در جريان برگزاري نماز جمعه تعدادي ازمردم در محوطه بلوار کشاورز تجمع كرده و شعار مرگ بر ديکتاتور سر داده اند و به دليل برگزاري بازي دراستاديوم آزادي ، از مامورين امنيتي خبري نبوده تا در سرکوب آنها اقدام کنند و...

استاديوم آزادي جمعه 10 مهر

ساعت 1230
قسمت بالاي استاديوم كاملا پر شده است .
جمعيت بالاي 65000 نفر هست. بيش از 5 الي 6 هزار نفر در بيرون درب استاديوم هستند. ديگر بليط نميدهند.
تمام مزدوران رژيم اعم از گارد و لباس شخصي و بسيجي در طبقه پايين استاديوم جمع شده و پر هستند. تمام خيابانهاي اطراف پر شده ازمزدوران .
20 ماشين نيروي ويژه و همچنين تعداد زيادي اتوبوس حامل مزدوران كه از آنها حراست ميكنند در اطراف استاديوم بچشم ميخورد.

ساعت 1600
پخش مستقيم از تلويزيون كانال دو
در دقايق آخر بازي صداي شعار مرگ بر تو مرگ بر تو كاملا قابل شنيدن بود
هنوز بازي تمام نشده بود كه جمعيت ريخت وسط زمين كه بلافاصله قطع شد و تصوير مجري روي صفحه آمد كه گزارش را تمام كند، در همين حين يك نفر زنگ زد و به او گفت لعنت بر تو و رييس جمهورت و ولي فقيه بي … ات و ... مجري گفت كه خواهش ميكنم خواهش ميكنم !!

پايان بازي
شعار مرگ بر ديكتاتور و شعارهاي زياد ضد رژيم داده شد
مزدوران رژيم هم شعار ميدهند فوتبال با سياست نميخوايم نميخوايم.
مزدوران رژيم همه جا پراكنده اند . شعارهاي مردم خيلي زياد هست و سبزها هم پرچم خود را بالا برده اند. مزدوران سعي ميكنند كه فضا را غيرسياسي جلوه بدهند تا از سر بگذرانند.


تهران 8 و 9 مهر
پنج شنبه 9مهر در دانشگاه رودهن ساعت 12 الي 14 عده اي از دانشجويان داخل دانشگاه تجمع کردند و شعار مرگ بر اين دولت مردم فريب-مرگ بر ديکتاتور سر دادند که اين امر مانع برگذاري چندين کلاس شد چندين دانشجو توسط مزدوران شناسايي شدند

صبح 8 مهر در اتوبان يادگار قبل از ورودي فرحزاد و تمام اطراف فرحزاد و ادامه آن تا بعد از ورودي يادگار به کوهستان سعادت اباد پر از مامور و ماشينهاي انتظامي و ساير ارگانهاي سركوبگر بود و اکثر مردم در حال گذر از اتوبان را متوقف و تحت عنوان تست اعتياد مردم ازاري مي کردند و البته سرپوش گذاشتن بر اين عمل شان تحت عنوان طرح ضربتي برخورد با مواد فروشان و معتادان فرحزاد ودره فرحزاد بود و براي مردم عادي که در حال عبور بودند نيز ايجاد مزاحمت مي کردند وبا زور و زور گويي وگيردادن به مردم وبخصوص جوانان بيشتر عقده خود را بر سر جوانان خالي مي کردند
لازم به توضيح است که حدود 70-80 ماشين نظامي و کلي مامور حالت حکومت نظامي در اين منطقه ايجاد کرده بودند

گيشا- 9مهر-دبيرستانها

مقابل دبيرستانهاي دخترانه در گيشاي تهران نيروي انتظامي مستقر است
صبح ها سر صف, دانش آموزان شعار « الله اكبر» مي دهند اما قسمت دوم شعار يعني « خميني رهبر» را اكثريت تكرار نمي كنند.
فضاي دبيرستانها عادي نيست و اكثريت معلمين آگاه هستند و معترض.

۱۳۸۸ مهر ۹, پنجشنبه

دستگيري دانشجويان در ايلام

با بازگشايي دانشگاهها احضار و دستگيري دانشجويان توسط دولت نيز شروع شده است. روز اول مهر 8 دانشجوي دانشگاه چمران اهواز توسط ماموران بازداشت و به نقطه نامعلومي منتقل شده اند. اسامي 3 دانشجو از اين 8 نفر عبارتند از :
ابوالفضل محمدي كارداني رشته مكانيك 23 ساله از كرمان، ايوب نصراللهي كارداني رشته مكانيك 21 ساله از سمنان، معين صولتي دانشجوي رشته عمران 26 ساله از شيراز

تظاهرات 7 مهر در تهران

روز سه شنبه7مهر ساعت 1700 عصر تعدادي از مردم كه حدود300 نفرميشدند در جلوي دفتر روزنامه اعتمادملي تجمع كرده و شعارهاي مرگ بر ديكتاتور و… ميدادند كه در همين حين ماموران نيروي انتظامي و يگان ويژه و ضد شورش در ميدان هفت تير و ميدان ولي عصر و ميدان انقلاب و چهار راه ولي عصر و خيابان کريم خان جمع شدند و مردم را متفرق ميكردند.
در ميدان انقلاب يكي از نفراتي كه روي موتور شعار ميداد توسط يگان ويژه متوقف و راننده آن دستگير شد كه از سرنوشت وي اطلاعي در دست نيست .درگيري ها در چهار راه ولي عصر نيز جريان داشت اما بيشتر درگيري هاي ديروز مربوط به محدوده خيابان کريم خان و ميدان هفت تير بود.

محروميت برخي از دانشجويان از استفاده از كوي دانشگاه

طي روز و شب گذشته بدنبال نامه هايي كه براي برخي دانشجويان ارسال شده و حدود 100 نفر از دانشجويان از استفاده از کوي دانشگاه تا اطلاع ثانوي محروم شده اند،احکامي که براي دانشجويا ن داده شده فقط مربوط به محروميت از استفاده از خوابگاه نبوده و حكم احضاريه کميته ي انضباطي را هم شامل ميشود.يعني دو حكم براي تعداد زيادي از دانشجويان داده شده يکي ممنوعيت استفاده از خوابگاه که به تبصره ي دو ماده ي هفت ايين نامه ي انضباطي دانشجويان استناد شده است و ديگري حکم احضاريه کميته انضباطي .
متن احضاريه كميته انضباطي به شرح زير است:
” با توجه به گزارشات رسيده در رابطه با تخلف منسوب به شما در خصوص عدم رعايت مقررات دانشگاه ،لطفا جهت اداي توضيحات و بررسي لازم حداکثر تا روز چهارشنبه مورخ 8/7/88 به دبير خانه شوراي انضباطي دانشجويان مراجعه نماييد در غير اين صورت پرونده غيابي رسيدگي و حکم مقتضي صادر خواهد شد .”
در حال حاضر گفته ميشود كه براي حدود 250 دانشجو حكم صادر شده و براي 250 دانشجوي ديگر هم حكم صادر خواهد شد.

۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

گراني و تحريم - شيراز – 8 مهر

نان دانه اي 200 تومان و نان سنگك بالاي 400 تومان شده است . برنج پاكستاني كيلويي 2200 تومان ، گلابي كيلويي 2500 تومان و آلو سياه كيلويي 2500 تومان واكسن آنفلوآنزاي خوكي نفري 11000 تومان . گفته ميشود ايران قرار است بطور كامل تحريم بشود براي همين همه چيز به طرز سرسام آوري گران شده است .

دانشگاه اصفهان - 7 مهر

صبح در مقابل درب ورودي دانشگاه اصفهان بين دانشجويان و ماموران لباس شخصي و انتظامي درگيري شروع شد و سپس دانشجويان تظاهرات خود را در داخل دانشگاه با شعارهاي مرگ بر ديكتاتور و مرگ بر احمدي نژاد ادامه دادند و مزدوران جرات ورود به دانشگاه را نداشتند .

ايميل خبري رسيده از ايران - 8 مهر

من در اين چند وقتي كه با مردم در ارتباط بودم فهميدم كه خيلي از آنها ترسشون ريخته است. كساني كه قبلا جرئت اظهار نظر نداشتن الان از عقايدشون دفاع ميكنند. مردم و مخصوصا جوانان ديگه وابستگي به دين و مذهب ندارند. و فهميدن كه همش كشكه, و دين وسيله اي هست واسه قدرت و ثروت.
قراره روز جمعه همين هفته كه بازي استقلال و پرسپوليس هست همه در استاديون آزادي جمعي بشيم و عليه حكومت شعار بديم.مردم اينجا خيلي اميدوارن كه اخبار در جامعه جهاني منعكس بشه. و همه دونيا بدونن كه مردم با اين حكومت نيستن.

7 مهر - گزارشي از ميدان رضايي ها

روزسه شنبه 7 مهر حدود ساعت 16 در میدان هفت تیر حضور داشتم جمعیت خیلی زیادی در میدان و خیابانهای اطراف(قائم مقام فراهانی و انتهای اتوبان مدرس و کریم خان زند و مفتح) حاضر بودند.می توان گفت تعداد نیروهای لباس شخصی و نیروی انتظامی با تعداد مردم برابری می کرد. تعداد زیادی اتوبوس پر از نیرو و اتوبوس برای دستگیری مردم نیز به محل اورده بودند. لباس شخصی ها هم با دوربین های حرفه ای از صورتهای مردم حاضر در تجمع فیلمبرداری می کردند.در ساعت 17 مامورین رژیم به یک پسر 12 ساله که خیلی هم نحیف بود حمله کرده و او رابه شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.به قدری این صحنه دلخراش بود که همه را به گریه آورده بود.یک زن شیردل (حدودا 35 ساله )به حمایت از پسر بلند شد و به جلو رفت و سعی داشت که پسر را از دست مامورین نجات دهد، مامورین به طرز وحشیانه ای به زن جوان حمله کردند و اسپری فلفل به صورت او زدند. با این کار ان پسر توانست از دست مزدوران وحشی فرار کند اما حال ان خانم جوان خیلی وخیم شده بود و صورتش را با دستهایش گرفته و بر روی زمین افتاده و از شدت درد به دور خودش می پیچید ماموران باز هم او را ول نمی کردند و دورش را گرفته بودند مردم به کمک او امدند وقتی آن خانم دستش را برداشت چشمها و صورتش به طرز دلخراشی ورم کرده و قرمز شده و تاول زده بود با ان حالش به سمت خیابان کریمخان فرار کرد و خود را دست مامورین نجات داد.
تا ساعت 18:00 ماموران نتوانسته بودند مردم را متفرق کنند و مردم می گفتند به هیچ وجه حاضر به ترک محل نیستیم. عده ای از زنان به دور هم جمع شده و در حال گفتگو بودند و می گفتند که اسم این جنبش ،"جنبش زنان" است ،چون گردانندکان اصلی این جنبش زنان هستند و زنان در این قیامهای اخیر بسیار شجاعتر از مردها در قیام حضور داشته و دارند.
عده ای از حاضرین خطاب به مزدوران می گفتند اگر ما از شکنجه و دستگیری و باتوم و ... می ترسیدیم تا به الان این جنبش تمام شده بود پس خجالت بکشید و وقت خود را برای مقابله با ما هدر ندهید.
در ساعاتی که من در محل بودم هیچ شعاری در محل سر داده نمی شد. جو سنگین بود و امکان عکس و فیلم گرفتن نبود.

خبرنامه 8 مهر 30 سپتامبر

5مهر – دانشگاه ياسوج
دانشگاه ياسوج در روز اغاز به کار غير رسمي که هنوز فعلا رييس مجوز آغازرو نداده دست به يک تجمع زدند و در صف جلو دختران فداکار ايستاده بودند وپلاکارد همکلاسي هاي ما کو؟ رو در دست داشتند. حضور دختران دو برابر پسرها بود .

6 مهر دانشگاه تهران
در اين روز از جمله شعار ما زن ومرد جنگيم بجنگ تا بجگيم و جنبش سبز ايران اماده قيام است داده شد و عده اي هم با خود بادكنك سبز آورده بودند .

7 مهر - ساعت 16 به وقت تهران
در ميدان هفت تير و حوالي آن آنقدر مامور پليس و موتوري و نيروهاي امنيتي ريخته که به روايت شاهدان تاكنون بيسابقه بوده است . ماموران همه طوري با بي سيم صحبت مي کنند که انگار مي خواهند دستور حمله يا اقدامي مشابه آن را صادر کنند.

مشاهدات يك هموطن از تظاهرات بعد از ظهر 7 مهر در تهران
خيابان مصدق در حد فاصل انقلا ب تا بلوار کشاورز در ظاهر به خاطر ترافيک ولي دراصل بخاطر دسترسي نيروهاي ضد شورش يکطرفه شده واين دست رژيم را درارسال سريع نيرو بسيار باز کرده است .
حدود ساعت 6 نزديک انجا بودم از فاصله دور بسيجها اجازه نزديک شدن نميدادن ولي صداي ازدحام ميامد مردم جمع شدن ومشغول شعار دادن هستن مثل سگ بسيجي ريخته بود توي خيابان نتوانستم ازانجا رد شوم ولي وقتي دور زدم تااز خيابان وليعصر بر گردم اجازه ندادن از ان مسير هم بروم مردم ميگفتنند در ميدان و ليعصر هم شلوغ است
فکر ميکردن با بستن خيابان وليعصر همه چيز تحت کنترل است
خيلي جالب بود از هر کسي ميپرسيدم بدون ترس اول چند فحش ميداد وبعد ميگفت آنجا تظاهرات است
چون ماشين داشتم نميتونستم از هر راهي ميخواهم برم وجمعيت را ببينم.

جاسوسان بسيجي در دانشگاهها
در دانشگاه اهواز و دانشگاه کاشان و شيراز و ياسوج براي دانشجويان جديدالورود كمبود خوابگاه وجود دارد درحاليكه به همه بسيجي هاي فعال كه بدون كنكور وارد دانشگاه ميشوند در خوابگاهها جا داده اند و دانشجوياني که عادي هستند منزل اجاره کردند.
بسيجياني كه در سركوب قيام شركت داشتند توسط مزدوران رژيم قرار است بدون كنكور به دانشگاه راه پيدا كنند. از اين تعداد 83 نفر در ماهشهر و شهرهاي خوزستان به دانشگاه چمران اهواز قرار است نامنويسي شوند!!! ولي اين طرح براي كليه بسيجيان در سراسر دانشگاههاي كشور است.

دستگيري اساتيد
يكي از اساتيد دانشگاه تهران- خبر داد از روز پنجشبنه هفته قبل همزمان با شروع كار دانشگاه, رژيم شروع به دستگيري استاتيد و دانشجويان اين دانشگاه كه فعال بوده و يا همسو با ولايت فقيه نيستند, كرده وهمچنان ادامه دارد.

تهران – ترس از جنگ
تشويش و ترس عجيبي بين مردم از وقوع جنگ وجود دارد و از آزمايشات موشكي رژيم خيلي ميترسند كه مبادا منجر به جنگ شود .

پاي صحبتهاي يك هموطن از تهران
در روزهاي قيام مردم نسبت به هرچه كه در تلويزيون خلاف واقع عنوان ميشد ، الله اكبر شبانه خود را تند و تيزتر ميكردند .
شبي كه نمازجمعه هاشمي بود ، الله اكبر خيلي زياد بود .

درانتخابات براي خودمان هم روشن بود كه جريان موسوي بهانه است و شعار همان روزهاي اول مردم هم بود كه « موسوي بهانه است كل رژيم نشانه است » خيلي ها كه مسن تر بودند ميگفتند و ميدانستند كه او در جنايات رژيم شريك بوده و در زمان قتل عام نخست وزير بوده است .

در 18 تير كه در نصف شب رژيم به كوي حمله كرده بود از عصبانيت خوابم نميبرد ، ساعت سه رفتم كوي ، كلي نيروهاي رژيم و آمبولانسهاي رژيم بود مردم هم بودند ولي نميتوانستند كاري كنند وهيچكس حركتي نميكرد و ميترسيدند فقط هركس ميتوانست مزدوري را گير بياورد كه زهرش را به او بريزد اينكار را ميكرد منهم با ماشينم به دوپاسدار زدم و فرار كردم .

اگر زنها در اين جريانات نبودند اوضاع اصلا به اين شكل پيش نميرفت اينها معلوم نبود كي بودند چه شجاعتي از خود نشان ميدادند كه مردها انگشت به دهان ميماندند از اينكه از پاسدارها نميترسيدند بخصوص زنهاي 40 -50 ساله ميرفتن جلو درگير ميشدند . درست در صحنه هايي كه مردها از ترسشان به گوشه اي ميخزيدند اين زنها بودند كه خود را جلو ميانداختند و از مردها دفاع ميكردند .

در نماز جمعه هاشمي خودم با 60 كارگرم داشتيم به نماز جمعه ميرفتيم پاسدارها جلويمان راگرفتند و گفتند كجا ميرويد گفتيم براي نماز گفت مگر شما نماز ميخوانيد گفتيم بله گفت مگر وضو داريد ؟ گفتيم اين نماز را هيچ چيزي باطل نميكند . يك نفر با سگش آمده بود مزدوران به او گفتن مگر تو نماز ميخواني گفته بود آره ميخواهم نماز بخوانم بعد گفته بودند سگت راچه ميكني گفته بود سگم راميبندم به درخت و به درخت بسته بود . بعد كه در وسط نماز اين سگ واق واق ميكرد ومردم به او اعتراض ميكردند ميگفت كه ساكت امام دارد صحبت ميكند .

بزرگترين اشتباه آخوندها اين بود كه از روي كار آمدن موسوي ممانعت كردند اگر ميخواستند بمانند بايد حكومت را دست موسوي ميدادند و با اين اشتباه مردم بهانه را از دستشان گرفتند ، اگر بروي از زنهاي مسن سوال كني همه ميگويند موسوي هم از همين هاست (رژيم ) ولي الان خوبه بايد از او استفاده كرد . همه بهانه هاي رژيم از دستش گرفته شده حالا صبر كنيد ماه محرم و 22 بهمن برسد تمام اهرمهاي رژيم ازش گرفته خواهد شد . از الله اكبر و سالروز انقلاب و ... رژيم به اين دليل نماز عيد را در مصلا نگذاشت كه كمبود نيرويش كاملا توي چشم ميخورد .

خيلي جاها ياد انقلاب 57ميافتم كه در آن موقع 14 ساله بودم كه چطور مردم باهم مهربان بودند و از تقصيرات يكديگر ميگذشتند .الان هم شبيه آنموقع شده است و همبستگي در بين مردم خيلي زياد شده است. من 60 كارگر دارم ، از طرف رژيم پيشنهاد آمد كه از چين لباس ارزان بياوريم و سودش البته براي ما بهتر بود ولي اگر من اينكار را ميكردم اين 60 نفر از كار بيكار ميشدند و ما با همكاران مان باهم صحبت كرديم و گفتيم كه اينكار را نكنيم و اگر اين قيام نبود هرگز چنين همكاري اي بين صنف ما و كارگران نبود. با مخالفت مردم الان رژيم مجبور شده آدمهاي خودش را براي خريد به چين ميفرستد . همچنين رژيم با يك سري شركتهاي پورسانت دهنده متعلق به عوامل خودش سرتعدادي از بازاريها را كلاه گذاشتند و اول در آمد خوبي بهشان دادن بعد پولشان را بالا كشيدند و يكي از بازاريان ، در اين رابطه 10 ميليون سرش كلاه رفت ما 35 نفر بوديم و باهم ديگر كمكي براي او فراهم كرديم تا بتواند كاري را شروع كند . چنين همكاري اي فقط در سال 57 بين مردم ديده ميشد .
در تصادفات هم مثل آنموقع شده ، نه اينكه دعوا و بزن بزن اصلا نباشد ولي خيلي كمتر شده است درحاليكه تا قبل از اين با كوچكترين تصادف و مساله اي مردم باهم دست به يقه ميشدند .

فقط كافيست يك كتابي كه مدتها در كتابفروشيها خاك ميخورده ، رژيم ممنوع كند ، هجوم مردم كار را به چاپهاي چند باره آن كتاب ميكشاند .

تيراژ كيهان الان 30 هزار است در حاليكه اعتماد ملي صبح ساعت 9 در روزنامه فروشيها تمام شده است و بايد به چند كيوسك بروي تا روزنامه را پيدا كني

درجريان حمله به اشرف ، كسي از افراد ميانسال را نديدم كه ناراحت نباشد . جوانها سن شان نميرسد . دانشگاه هم البته وضعش فرق ميكند .

وقتي لاجوردي بدرك واصل شد همه خوشحال بودند دو مادر كه فرزند شهيد داشتند شب ساعت سه ونيم با جعبه شيريني بخانه مادرم آمده بودند تا به نوه شان درخارج پيام بدهند كه انتقام دايي ات را گرفتيم .آن روز تا صبح زنگ تلفن خانه مادرم قطع نميشد .

الان اغلب مردم تلويزيون صداي آمريكا را ميبينند . كانالهايي كه مزخرف پشت سر مجاهدين ميگويند يا حرفهاي ركيك حتي به رژيم ميزنند را كسي جدي نميگيرد. خواننده هاي لس آنجلسي بخاطر اينكه از قيام مردم حمايت نكردند عملا از طرف مردم بايكوت شده اند و مردم نوارهاي همين خواننده هاي داخل ايران را استفاده ميكنند .

درمورد شجريان بخاطر موضعي كه عيله رژيم گرفت و گفت كه ترانه هايش را از تلويزيون پخش نكنند مردم ازش خوششان ميايد .

يكي از چهره هاي خيلي محبوب در ايران حسن داعي است بخاطر اطلاعات دقيق و منطقي اي كه عليه رژيم رو ميكند و خيلي خونسرد و باتسلط است و حرفهاي غير معقول نميزند .

ريزش و شقه
عبدالسلام بيضاوي پسر امام جمعه از اهل سنت در اروميه كه مورد احترام مردم است همراه با خانواده اش به تركيه پناهنده شده است .

سابقه كامران دانشجو
”کامران دانشجو که در شهر منچستر انگليس درس ميخوانده، همراه با 2نفر ديگر در آن شهر دست به سرقت مسلحانه زده بوده وپليس انگليس نيز به همين دليل آنها را دستگير وسپس از انگليس اخراج کرده اند واخباري که پخش کرده اند که کامران دانشجو به دليل فعاليت در انجمن اسلامي دانشجويان در انگليس اخراج شده دروغ است.البته او در انجمن اسلامي بوده ولي دليل اخراجش سرقت مسلحانه بوده ونه فعاليت در انجمن اسلامي.اين فرد ميگفت اين موضوع را فردي که در انگليس ودوران دانشجويي دوست وهم اتاقي کامران دانشجو بوده واو را به خوبي ميشناسد بيان کرده.”.

۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

خبرنامه 7 مهر 29 سپتامبر

تظاهرات دانشكده اقتصاد تهران -6 مهر
دانشجويان در اعتراض به حضور سركردگان رژيم در دانشگاه تحت عنوان بازگشايي دانشگاه ، با شعار مرگ بر ديكتاتور در دسته هاي مختلف تظاهرات كردند

خبرهايي از تظاهرات دانشگاه تهران – 6 مهر
يك هموطن كه در نزديكي دانشگاه ساكن است ، گفت كه از صبح به محض اينكه از خانه خارج شدم صداي تظاهرات وشعارهاي دانشجويان راشنيدم .
تعدادي از دانشجويان در اين روز حين خروج از دانشگاه دستگير شدند و همين امر موجب بروز درگيري شديدي در مقابل درب دانشگاه شد و دانشجويان شعار ميدادند « تا احمدي نژاده هر روز همين بساطه »
يك دانشجوي پزشكي ميگفت كه در دانشگاه قيامت بود و رژيم غافلگير شد . تظاهرات از جلوي دانشكده هنرهاي زيبا شروع شد .
عده اي بسيجي نيز در محل استخوانهاي دفن شده حاضر شده و شعار ميدادند كه دانشجويان آنها را هو كردند .
بعد از تظاهرات روز 6 مهر با بلندگو در دانشگاه اعلام شد كه دانشگاه تا سه روز تعطيل خواهد بود .

محدوديتهاي جديد براي دانشجويان
رژيم علاوه بر انتقال خوابگاهها به خارج از شهر قصد دارد كه اياب و ذهاب دانشجويان را به خوابگاهها با اتوبوس حل كند .
براي محدود كردن دختران دانشجو رژيم قصد ايجاد يك پست بازرسي بدني در ورودي دانشگاه دارد . البته دانشجويان به اينكار رژيم بي اعتنايي كرده اند .

5 مهر – دبيرستان مهدي باكري تهران
در اين روز ، رژيم از ترس تظاهرات توسط دانش آموزان به ياد شهداي 5 مهر ، مدرسه را پانزده دقيقه زودتر بصورت كلاس به كلاس تعطيل كرد و به هنگام تعطيل كردن كلاسها ، دانش آموزان را تهديد كرد كه اگر كسي قصد شعار دادن داشته باشد كارش تمام است و به دانش آموزان هر كلاسي تاكيد ميكردند كه يك راست بخانه اش برود .

تحريم و گراني

در تهران علاوه برگراني وحشتناك و بي سابقه ، رژيم روي اينكه اگر تحريم بشود مردم از گرسنگي خواهند مرد و ... تبليغ زياد ميكند .و عده اي واقعا در اين رابطه وحشت زده هستند . بخصوص كه فضاي تحريم در تلويزيونهاي خارجي نيز بالاست و رژيم از آنطريق هم به فضاي ضد تحريم در ايران دامن ميزند .
يك هموطن در تماس با يكي از اقوام خود در خارج پرسيده بود كه اين سايت قم كه گفته ميشود كجاست ؟ و هيچ اطلاعي از مراكز و فعاليتهاي اتمي رژيم نداشته است .

تهران – ميدان رضاييها
رژيم قصد دارد يك پست بازرسي براي كنترل ورود و خروج اين منطقه داير كند تا بتواند كساني كه از ساير مناطق به اين محل ميايند را شناسايي كند تا بخيال خود سر منشاء فعاليتهاي اعتراضي زياد در اين منطقه را پيدا كند .

گزارش يك هموطن از قيام 27 شهريور
روز جمعه ساعت 10 راهپيمايي شروع شد مردم در ميدان 7 تير جمع شدند و به طرف ميدان انقلاب آمدند . ولي ماموران نميگذاشتند كه به انجا برسند بعضي اوقات هم لباس شخصيها با مردم درگير ميشدند مثلا زير پل كريمخان مردم بودند وبالاي پل امت حزب الله كه بچه ها كه پايين پل شعار ميدادن اونا از بالا با هرچه كه ميتونستن بچه ها را ميزدند با چوب پرچم يا هرچيز ديگر كه دستشان بود . و ياآنهارا پرت ميكردن روي بچه ها . در آنجا عكس خامنه اي و خميني را بين مردم توزيع ميكردند كه در دست بگيرن مردم هم پرتش ميكردند و ميانداختند زير پايشان و آنها را لگد ميكردند . بعد از مدتي با موتور و چوب و چماق ريختن سر مردم و آنها را ميزدند كه مردم متفرق شدند و رفتند به سمت خيابان ولي عصر و دسته دسته دوباره جمع ميشدند شعار ميدادند .
.
پاي درد دل يك مادر هموطن از اصفهان
ايران عوض شده است مثل زمان سقوط شاه كه مردم را ديده بودم و اوضاع به عقب برنميگردد و مردم ديگر عقب نخواهند نشست وبه اعتراض خود ادامه خواهند داد تا قدم به قدم ولايت فقيه را از قانون اساسي بردارند و پاسدارهارا منحل كنند و قوانين شرعي را بردارند .

ما خبر حمله به اشرف را از تلويزيون صداي آمريكا گرفتيم اين نوري مالكي ديوانه است ؟ چرا اين حمله را به اين بچه هاي مظلوم كرد اينها كه كاري به كسي نداشتند و خودشان كمپ را اداره ميكردند ؟ اين نميبينه كه مردم با اين خامنه اي و احمدي نژاد مخالفند و ميجنگند ؟ مگر نوري مالكي نميفهمد كه آخوندها ميروند ؟ و بايد جاي صلح با ايران را هم بگذارد ؟ ما همه ميدونستيم اين خامنه اي و سپاه پاسداران است كه حملهرا به ابن بچه هاكرده اند

قيام كنندگان عليه رژيم ازهمه سنين هستند جوانان دانشجويان ميانسالان و پيران و زنان مسن . رژيم در اصفهان بسيار را ربوده وكشت بدون اينكه به خانواده هاي آنها خبري بدهد . خيلي ها نان آور خانواده شان بودند و بازماندگان آنها اعتراض ميكردند كه تكليف ما چيست كه نان آورهاي ما را كشتيد و به در زندان ميرفتند .

در تظاهرات اخير در 27 شهريور مردان و زنان با خود كيسه هاي حاوي آجر و چوب هاي كوچك داشتند تا چنانچه مورد حمله واقع شدند از آنها استفاده كنند ، آنها آماده بودند . من بخصوص اين دخترهايي را دوست داشتم كه يك تيركمان دستي داشتند و توي آن سنگ كوچك ميگذاشتن كه اگر بسيجي و پليس حمله كردند از آن استفاده كنند .

خيلي از مزدوران سپاه و بسيج از اين ارگانها ميروند بخصوص بخاطر فشار اقوام و نزديكان خودشان . چرا كه به آنها به مثابه ناسزا گفته ميشود كه « برو تو كه عمويت پاسداره ؛ بسيجيه و … » و اين الان يك ننگ بزرگ براي كسي است كه در سپاه و بسيج قوم و خويشي داشته باشد .

بازاريها هنوز پشت مردم نيامده اند، اگر به حمايت از مردم بيايند رژيم ميافتد

برخلاف سال گذشته مردم خيلي از كساني كه اسمي از خميني مياورند متنفر هستند ونسبت به آن واكنش شديد اعتراضي دارند . حتي در مراسمات مذهبي شخصي و خصوصي هم اصلا كسي جرات اسم آوردن از خميني يا امام راحل و .. را ندارد و مردم فورا اعتراض ميكنند كه ديگر اسمش رانياورند .

مردم به اينكه منتظري سالها معترض بوده كه « اين اسلامي نيست كه ما صحبت كرديم » علاقمند هستند . منتظري ، صانعي و پسربزرگ شريعتمداري به مردم گفته اند كه از خامنه اي و مراجع طرفدار دولت تبعيت نكنند او گفته است « اينها مرجع تقليد نيستند اينها مستقل نيستند و از مردم نيستند » يا هر فقيهي كه از رژيم پول ميگيرد

من راي ندادم ولي خيليها كه راي دادند به موسوي راي دادند . برادر شوهر 76 ساله ام كه از خارج آمده بود با پسرش در تظاهرات عليه نتيجه انتخابات شركت كرد وپليس او را دنبال كرده و با باتون به پايش ميزند و او لنگان ميگويد من تا رايم را پس نگيرم نمينشينم .
سرايدار محل ما كه يك كيسه سيب زميني از رژيم گرفته بود تا به احمدي نژاد راي بدهد رفته و به موسوي راي داده بود .
به يك خانواده روستايي و كشاورز در كنگران كه دخترشان در نزد ما كارگري ميكند به هر نفر 80 هزار تومان و به كل خانواده 400 هزار تومان داده بودند تا به احمدي نژاد راي بدهند وهمگي راي داده بودند .

تظاهرات مردم و دانشجويان 7 مهر


ساعت 12 تا 14 حدود هزار نفر از دانشجويان دانشكده فني دانشگاه آزاد مركز تهران در اعتراض به سياستهاي فعلي كشور و دولت كودتا تجمع كرده و عليه دولت شعارهايي ميدادند.شعارها از جمله: مرگ بر ديكتاتور و الله اكبر و… بود.

در ساعت 1730 زير پل كريم خان به سمت هفت تير بين نيروهاي امنيتي و مردم درگيري آغاز شد نيروهاي امنيتي شروع به ضرب و شتم مردم كه قصد داشتند به صورت سازمان يافته به سمت 7 تير حركت كنند حمله كردند فوج ماموران و لباس شخصي ها از هر طرف به سمت پل كريمخان در حركتند لباس شخصيها با چوب و چماق سوار بر موتور سيكلت به اين سمت در حال هجومند
يادآوري مي شود :رژيم از صبح خيابان وليعصر تا ميدان رضاييها را هر دو متر به دومتر نيروهاي سركوبگر كاشته است و خيلي فضاي سركوب بالاست.
از ساعت حدود 14 مامورين انتظامي اطراف ميدان هفت تير مستقر شدند به ناگاه از ساعت حدود 15.50 دقيقه مامورين ضد شورش و موتور سوارهاي ضد شورش و هجوم مامورين امنيتي توجه همه را جلب کرد به هيچ عنوان تجمع بيش از دو نفر را نميدادند. براي ايجاد رعب و وحشت خودروهاي ون در گوشه وكنار ميدان مستقر كرده بودند تا در صورت دستگيري به آنها منتقل و از آنجا به بازداشتگاه بروند هر 15 دقيقه موتوبر سوارها با مانور در خيابان عرض اندام مي کردند.اين حضور نيرو ها نشان از ترس حاکميت مي باشد

ساعت 1740 هزاران تن از مردم تهران در اطراف ميدان انقلاب وهمگام با دانشجويان دانشگاه تهران تجمع اعتراضي بزرگي عليه حکومت برپا كردند .دسته هاي مختلف مردم در خيابان هاي اطراف ميدان انقلاب ودرپياده روهاي خيابان انقلاب,آزادي,کارگر شمالي وخيابان کارگر جنوبي تجمع کردند.اما نيروي انتظامي بلافاصله به ميدان انقلاب آمده وبا استقرار ده ها خودرو وموتورسوار گارد ويژه به پراکنده کردن مردم پرداخت.تجمع اعتراضي مردم بيشتر در پياده روها شکل واقعي به خود گرفت وهزاران نفر از ساعت 5 عصر با حضور در اطراف ميدان انقلاب تجمع اعتراضي عليه حکومت برپا کردند.گارد ويژه ي نيروي انتظامي با هدايت فرماندهان سپاهي ونيروهاي امنيتي بلافاصله وارد عمل شد ومانع شکل گيري تجمع ميشوند.تا لحظه ي مخابره ي خبر در اطراف ميدان انقلاب همچنان فضاي ملتهبي برقرار است.اين تجمع از ساعت 5 عصر شروع شد .بيشتر پياده روهاي اطراف ميدان انقلاب مملو از جمعيت است.اين در حالي است که گارد ويژه در قسمت غربي ميدان انقلاب مستقر شده است وخودروهاي نيروي سرکوب گر پليس در قسمت هاي شمالي وجنوبي ميدان انقلاب مستقر شده اند
ميدان انقلاب از سوي نيروهاي امنيتي وانتظامي به محاصره ي کامل درآمده است ومانع هرگونه توقف به عابرين ورانندگان را در اطراف ميدان انقلاب وخيابان هاي کارگر شمالي وجنوبي ،انقلاب ،ازادي وجمالزاده ميشوند. ده ها موتورسوار وخودروي گاردويژه ونيروي انتظامي در اطراف ميدان انقلاب رفت وآمد مردم را زير نظر گرفته بودند

ساعت 1820 مردم تهران امروز پس از پايان ساعت کاري خود را به خيابان انقلاب وخيابان ازادي رسانده ودر اطراف ميدان انقلاب وبه ويژه در پياده روهاي اطراف ميدان انقلاب تجمع اعتراضي خود را شروع کردند.شعار مرگ بر ديکتاتور در اطراف ميدان انقلاب چندين بار شنيده شد.همين امر موجب گرديدتا ميدان انقلاب از ساعت 1700 به محاصره ي نيروي انظامي ونيروي امنيتي درآيد.گارد ويژه با برخودرهاي خشن خود با مردم وحتي با عابرين عادي، موجب خشم مردم شد.در چندين بار نيروهاي انتظامي وامنيتي قصد داشتند مغازه هاي اطراف ميدان انقلاب را تعطيل کنند که با مقاومت کسبه محل موفق به انجام اين کار نشدند.از سوي ديگر ازدحام نيروي پليس در اطراف ميدان انقلاب در ساعت 1750 عصر موجب بروز تصادف شديدي بين يک دستگاه موتور سيکلت ويک خوردوي پرايد گرديد.اين امر موجب هو شدن نيروهاي امنيتي از سوي مردم شد.فضاي امنيتي شديدي که در اطراف ميدان انقلاب حاکم شده بود و مانع از به هم پيوستن جمعيت گرديداما مردم در دسته هاي چند صد نفري در پياده روهاي خيابان هاي انقلاب وازادي وکارگر به اعتراض خود ادامه دادند.تا لحظه ي مخابره ي خبر در ساعت 1820 عصر اطراف ميدان انقلاب همچنان ملتهب است.نيروي پليس اجازه ي توقف به افراد نمي دهدحتي پليس به نوجواناني که از مدارس تعطيل شده برميگشتند نيز اجازه ي توقف ويا رفت وآمد در اطراف ميدان انقلاب را نمي دهد.

۱۳۸۸ مهر ۶, دوشنبه

تظاهرات دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان

5 مهر - به گزارش رسيده ، دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان با شعار مرگ بر ديكتاتور در مقابل درب اين دانشگاه تظاهرات كردند . مزدوران لباس شخصي و انتظامي كه در بيرون دانشگاه حضور داشتند ، جرات نزديك شدن به دانشجويان را نداشتند .
بنا به گزارش ديگري از اين دانشگاه ، در همين روز دانشجوياني كه جديدا ستاره دار شده بودند توسط رژيم دستگير شده اند .

اظهارات يك هموطن ازتهران

غارت و چپاول توسط سپاه پاسداران
خبر خريدن(غارت وبالا کشيدن)سهام مخابرات را شايد شنيده باشيد كه .حجم اين غارتها معلوم نيست چه ابعادي دارد. ولي تبعات آن از همين الآن قابل تصور است..... ،براي ناچيز کردن ارزش خريد، از سال گذشته قميت واگذاري خط تلفن شهري در تهران را از 1.003.000ريال به 500.000ريال کاهش دادند ودليل آن راهم اين عنوان کردند که از وقتي مخابرات وارد بورس شده قيمت خطوط تلفن شهري کاهش يافته واز طرف ديگر با توجه به آنکه واگذاري خط تلفن شهري در اکثر نقاط تهران به روز شده وامکانات به نحوي وسيع فراهم شده،هزينه ها کاهش يافته ولذا خطوط تلفن ارزانتر واگذار مي شود.اين در حالي بود که بسياري که خطوط تلفن جديد از مخابرات مي خريدند وقبلاً خريده اند،به ناگهان قيمت خط آنها به نصف کاهش يافت!
معمولا رژيم و ايادي چپاولگرش وقتي ميخواهد سرمايه اي از مردم را بالا بکشندکاري ميکنند که قيمت آن در يک دوره زماني کوتاه به شدت سقوط کند،بعد همان را خود ميخرند.وه که اين نظام تا کجا در لجن فرو رفته!

كهريزك
همچنين اخيراً از قول آشنايي شنيدم که به ديداريکي از بستگان خود رفته بود.به طور طبيعي هم نقل محافل مردم ما در ميهمانيهاي خانوادگي هم اوضاع واحوال روز است.وقتي بحث به ماجراهاي کهريزک ميکشد آن فرد ميزبان ميگويد قبل از اين ماجراها ودرهمان اوايل که بازداشتها شروع شد، پسر جوان يکي از اقوام ما را دستگير ميکنند وپس از مدتي آزاد مي کنند.پس از آزادي پسر ياد شده حالت مساعدي نداشته وبه خانواده اش هم چيزي نميگويد.حالت افسرده پيدا ميکند ومدام به اتاقي تنها در خانه شان ميرود ودرتنهايي شبانه روز خود را سر ميکند.بالاخره با اصرارهاي ناشي از نگراني مادرش روزي به او مي گويد که دست از سرم برداريد،هيچ چيز نمي توانم بگويم،فقط يک مطلب را ميگويم وديگر چيزي از من نپرسيد وبه حال خود رهايم کنيد: در کهريزک ميله هاي آهني عمودي در جايي نصب کرده بودند،ما را برهنه مي کردند ومجبورمان مي کردند بر روي آن ميله هاي آهني بنشينيم ...!.بقيه ماجرا روشن است.
آن فرد ميگفت اين درحالي بوده که هنوز دستگيريهاي تظاهرات واين ماجراها شروع نشده بوده ودستگيري اين فرد وافرادنظير او چندان انعکاسي نيافته بوده!

بازشدن مدارس
با بازشدن مدارس،ترافيکهاي فلج کننده آغاز شده، ساعتها از وقت مردم در صبح وعصر وساعات اوليه شب در ترافيکهاي طويل المدت يکي دوساعته سپري ميشود.

فضاي پس از قيام 27 شهريور
مردم منتظر هستند تا نتيجه وحاصل روشن واميدوار کننده اين تلاطم ها رفته رفته ديده شود.البته من فکر ميکنم بايد آثار به هم ريختن نظم سازمان اداري نظام-بانکها،ادارات، وزارت خانه ها ،و بانکها- در سطح جامعه ديده شود، بخصوص با آغاز فصل پاييز وبرنامه هاي وسيعي که تلويزيون براي سرگرم کردن مردم به روي آنتن مي فرستد، واين روزها به شدت آغاز شده وانبوهي از سريال هاي ايراني را شروع به نمايش وپخش کرده اند، در بين برخي اين نگراني وجود دارد که مردم سرد شوند ودر حرکات بعدي، فقط ناظر وتماشاچي باشند.از سوي ديگر هم که مي بينيد سپاه دارد همه کشور را ميبلعد، مردم از بيم نان شب خود ،سرخود ميگيرند وميروند،و رژيم از اين وضعيت استقبال ميكند البته رژيم غافل از اينست كه اين بحران خاموش شدني نيست و ديروزود دارد ولي سوخت و سوز ندارد .

تهران – شعارنويسي در مدارس

با بازگشايي مدارس، شعار نويسي بر دروديوار مدرسه هم آغاز شده است . بعنوان نمونه دبيرستان کمال که از مجموعه دبيرستان هاي جامعه هدايت اسلامي وابسته به مؤتلفه است(همان دبيرستان معروف کمال در نارمک تهران که سطح علمي بسيار بالايي هم دارد ودانش آموزان آن عمدتاً از نخبگان تحصيلي در کشورهستند)يك ساختمان جديد راه اندازي کرده است .در اين ساختمان شعار نويسي آنقدر بوده که مسئولين مدرسه را به دردسر انداخته است.فردي که خود شاهد بوده ميگفت اگر ميديديد برايتان خيلي جالب بود، بچه ها حتي روي سنگهاي مرمري که ديوارها را با آن پوشانده اند وبسيارگران قيمت هم تمام شده رابا اسپري پر از شعارهاي مرگ بر ديکتاتور کرده اند.
همچنين مجتمع آموزشي دخترانه هاجر واقع در خيابان سهروردي شمالي مقابل خيابان آپادانا(خرمشهر)نيز که ديوارهاي بيروني آن را رنگ سفيد زده بودنددر روز اول مهر با شعارهاي مرگ بر ديکتاتور،مرگ بر خامنه اي،علامت وي انگليسي پوشيده شد.بعد شبانه مزدوران با رنگ مشکي سعي کردند مرگ بر خامنه اي را به مرگ بر خائنين تبديل کنند.مجدداً شعار نويس ها،در جاهاي سفيد ديوارهاي بيروني مدرسه که از 4سو به دوخيابان ودو کوچه محدود شده شعار ما اهل کوفه نيستيم پشت يزيد بايستيم،مرگ بر ديکتاتور وعلامت وي پيروزي را را بر ديوارها نوشتند. ودوباره،مزدوران شعارها ر ابا اسپري سياه پوشانده اند. واين در حالي است که هر روز صبح در اين چند روز گذشته،يک واحد ويژه نيروي انتظامي با 4مأمور با اتومبيل سمند ودو موتورسوار با موتورهاي تريل هوندا، هر روز صبح در مقابل دربهاي ورودي دبستان ودبيرستان مجمتمع که مجاور هم هستند از ساعت قبل از 7صبح مي ايستند ومراقب هستند.اين مجتمع داراي واحدهاي پيش دبستاني،دبستان،دوره راهنمايي،دبيرستان وپيش دانشگاهي است و حدود هزار دانش آموز در واحدهاي مختلف آن تحصيل ميکنند.به هرحال وحشت رژيم از دانش آموزان بحدي استکه هر روز صبح، بچه هاي دبستاني در مقابل چشمان پليس ويژه به مدرسه ميروند!.،

ديكتاتور ديكتاتور صداي ما را بشنو

فيلمي از خيابان آزادي در قيام 27 شهريور

خبرنامه 6 مهر - 28 سپتامبر - شماره يك

تظاهرات دانشكده اقتصاد تهران -6 مهر
دانشجويان در اعتراض به حضور سركردگان رژيم در دانشگاه تحت عنوان بازگشايي دانشگاه ، با شعار مرگ بر ديكتاتور در دسته هاي مختلف تظاهرات كردند

تهران 4 مهر
ساعت 5.30 عصر مادران عزادار در کنار استخر پارک لاله تجمع داشتن که مردم هم از انها مپرسیدن چه خبر است ووقتی میفهمیدن که چه کسانی هستن با انها ابراز هم دردی میکردن مامران ولباس شخصی ها هم از دور مراقبشان بودن ولی درگیری نشدند .

رشت
يك هموطن از رشت : درباره سفر احمدی نژاد به نيويورك اکثر کسانی که باهاشون در تماس هستم میگويند که او خودش را ضایع کرد. بازتاب داخلیش خوب نبود. مخصوصا صندلی های خالی!

تهران
روز جمعه آینده 10 مهر یک مسابقه بین پرسپولیس واستقلال در استاديوم آزادي است که 100 هزار نفر حتما میایند واحتمال درگیری زیاد است .


قيام 27 شهريور به روايت شاهدان

در بعد از ظهر اين روز مزدوران رژيم در ميدان هفت تير اقدام به شكستن شيشه هاي ماشينهاي مردم ميكردند .