۱۳۸۸ مهر ۲۴, جمعه

اخباري از دانشگاهها 16 اكتبر

خوابگاه ارم در شيراز

امروز جمعه24-7-88 در محل خوابگاه ارم در شيراز و در مقابل درب اين خوابگاه به خاطر دستگيري چند تن از دانشجويان دانشگاه  شيراز که در روزهاي گذشته انجام شده بود,دانشجويان دست به اعتراض زدند و  شعارهاي ضد رژيمي مي  دادند.

مسوول خوابگاه وارد صحنه شد و آنها را  دعوت به آرامش کرد ولي دانشجويان شجاع اهميتي به اين موضوع ندادند.

شعار هاي دانشجويان از اينقرار بود  مرگ بر ديکتاتور -  نصر من الله و فتح قريب

اين تحصن تا ساعت ارسال اين خبر همچنان ادامه داشت .

 

 

ادامه همبستگي با دانشگاه آزاد تهران در اهواز

ديروز 23 مهر در مقابل جهاد دانشگاهي اهواز هم دانشجويان اين دانشگاه به فراخوان دانشگاه آزاد واحد مرکز يک بيانيه دادند و قرار هست که فردا در محل سالن آمفي تئاتر تجمع کنند.

دانشجويان مهندسي عمران و مکانيک دقيقا تصريح کردند که اين تجمع در ادامه بيانيه و فراخوان دانشگاه آزاد واحد مرکز برگزار ميشود

 موضوع فراخوان دانشگاه آزاد مرکز براي ساير دانشگاه هاي دولتي بسيار الهام بخش بوده  و همه را به ادامه ي اعتراضات خود برانگيخته است .

در دانشگاه  کرمان هم قرار هست با فراخوان دانشگاه مرکز اعلام همبستگي  شود .

 

 

انعكاس جشن اشرف و 36 اشرفي در ايران

يك دانشجو :

« پيام 17 مهر چقدر عالي بود و اين جشن در حضور برادر مسعود چقدر باشکوه بود .

باور کنيد اينجا همه ما به وجد اومديم.

چقدر شايسته و عالي.

 

درود بر شير بيدار ايران زمين.

درود بر مهر تابان ايران.

سلام بر اشرفيان قهرمان.

موفق و پيروز باشيد.»

۱۳۸۸ مهر ۲۳, پنجشنبه

خبرهايي از نيشابور

ـ  در نيشابور بسياري از معلمين نيمه وقت را اخراج كرده اند و آنها جلوي اداره اموزش و پرورش اين شهرتجمع اعتراضي برگزار كرده اند.

ـ  در دانشگاهها ,  دانشجويان اجازه تشكيل كلاس نمي دهند و كلاسها را با مطرح كردن مسائل سياسي به تعطيلي مي كشانند.

ـ  در ييك روستاي نيشابور بنام خ…پيام آقاي رجوي كه حمله به اشرف را فروغ ايران خوانده , بين  مردم دست به دست مي گشته است.

درود بر دانش آموزان تبريزي

 

تو دهني محكم دانش آموزان تبريزي به فرمانده نيروي انتظامي استان آذربايجان

طي هفته گذشته فرمانده نيروي انتظامي استان آذربايجان با يك لشكر همراه – بمناسبت هفته نيروي انتظامي- به برخي مدارس تبريز مي روند. در انتهاي بازديد هرچه نيروهاي سركوبگر بر دانش آموزان فشار مي آورند كه سرود باصطلاح ملي را بخوانند ولي هيچيك از دانش آموزان به اين كار تن نمي دهند و با اين كار خود تودهني محكمي به سران نيروي انتظامي و رژيم منفور آخوندي مي زنند. 

۱۳۸۸ مهر ۲۲, چهارشنبه

همبستگي با فراخوان دانشجويان واحد مركز

روز گذشته 21 مهر ، همزمان با تظاهرات دانشجويان قهرمان دانشگاه آزاد مركز تهران، دانشجويان دانشگاه آزاد شمال تهران نيز كه در خيابان موسوم به پاسداران واقع شده است ، دست به تظاهرات زدند . اين تظاهرات در همبستگي و در پاسخ به فراخوان عمومي اي بود كه از چند روز قبل توسط دانشجويان واحد مركز منتشر شده بود .

از آنجا كه ورود به دانشگاه واحد مركزتوسط مزدوران حراست با كنترل كارت صورت ميگرفت و از ورود ساير دانشجويان براي همبستگي ممانعت ميشد ، دانشجويان واحد شمال ، درساختمان و راهروها و محوطه ي دانشگاه واحد شمال با شعار دانشجوي با غيرت حمايت حمايت همبستگي خود را اعلام كردند

بنا به گزارش رسيده ، حركت روز گذشته دانشجويان دانشگاه آزاد تهران ،يك حركت همه گير در همه دانشگاهها بوده است

دو خبر دانشجويي مهم

اعتراض دانشجويان قهرمان دانشگاه شيراز به حضور احمدي نژاد

گزارش يك هموطن : امروز 21-7-88 در دانشگاه شيراز دانشجويان غيور دانشکده مکانيک  در مقابل ساختمان دانشکده در اعتراض به حضور احمدي در دانشگاه شيرازدست به اعتراض زدند بطوري که معاون ملعون دانشگاه (ملک حسيني) وارد صحنه شد و به دانشجويان گفت که : قرار نيست کسي بياد دانشگاه .

چون ظاهرا پاسدار کوتوله قرار بوده که بياد و از بسيجيان سبدشور خودش حمايت کنه و بشون بگه که چطوري وارد تحصن بشند.

همونطور که ميدونيد نيروهاي آموزش ديده بسيجي رو دارند تعليم ميدند که چطوري بيان و وارد تحصن ها بشن تا بلکه مراکز تحصن رو متفرق يا دستگير کنند و در تجمع اعتراضي دانشگاه آزاد واحد مرکز؛ هم به وفور بين دانشجويان ديده ميشدند .

در تحصن امروز دانشگاه که در ساعت 8 صبح انجام شد و تا ساعت  24 ادامه داشت و لحظه به لحظه به تعدادشان اضافه ميشد ظاهرا 12 نفر به کميته کثيف انظباطي فراخوانده شدند.

از اسامي اين 12 نفر زهرا ملکي رشته مکانيک و رقيه اردشيري رشته برق را ميتوان نام برد. رقيه اردشيري اهل دهدشت هست.

 

برگزاري دادگاه دانشجويان

روز دوشنبه 20/7/1388 ساعت 9 صبح در دادگاه عمومي بابلسر, دادگاه تعدادي از دانشجويان كه در روز 26 خرداد توسط لشکري متشکل از سپاه ، بسيج، نيروي انتظامي و اطلاعات محاصره و باز داشت شده بودند برگزار گرديد.احكام اين دانشجويان مشخص نيست.

اسامي دانشجويان به شرح زير است:

1- شوانه مريخي دانشجوي رشته علوم اجتماعي

2 علي عباسي دانشجوي رشته تربيت بدني

3- علي دنياري دانشجوي ارشد علوم سياسي

4- رحمان يعقوبي دانشجوي جغرافيا و برنامه ريزي شهري

5- علي نظري دانشجوي ادبيات انگليسي

6- سياوش صفوي دانشجوي ادبيات انگليسي

7- سمکو بابکري

8-مجيد اقايي .

خبرهاي مردمي 13 اكتبر

پاي صحبت يك هموطن از تهران

«وضعيت اقتصادي رژيم آنچنان خرابست كه قطعا سرنگون خواهد شد . بسياري شركتهاي بزرگ كه پشتشان زماني قرص و محكم بود توان ماندن ندارند .

اي بابا جنبش سبز و ... همه اش بهانه است واقعا در جامعه در سطح گسترده اي يك جنبش دمكراسي خواهي پاگرفته است كه به هيچ وجه قابل مهار نيست و رژيم راه پس و پيش ندارد .

از طرفي مردم بشدت سركوب ميشوند ولي همه منتظر فرصتهاي مشخصي هستند تا دوباره قيام كنند . »  

 

چند خبر اقتصادي

دخانيات در دست سپاه

دامنه تغییرات مدیریتی در دولت احمدی نژاد به وزارت صنایع نیز کشیده شده و بلاخره یکی از معاونان وزیر صنایع قرار است جای خود را به یک عنصر نظامی بدهد. سردار موسوی که مدیریت شرکت " انتظار ایرانیان"  را نیز بر عهده دارد و وارد کننده سیگارهای مارلبرو نیز محسوب میشود، قرار است جایگزین ابطحی شود.

روزنامه سرمایه

کارخانه قند تربت جام بنا به گزارش مالی سال 88 زیان هر سهم را 632 ریال پیش بینی کرد.

شرکت قند تربت جام زیان هر سهم را برای سال مالی پایان خرداد 89 با سرمایه 26 میلیارد ریال را مبلغ 632 ریال به طور خالص پیش بینی کرد. زیان خالص شرکت قند تربت جام مبلغ 16 میلیارد و 422 میلیون ریال میشود.

گزارش حسابرس مستقل طبق استانداردهای بین المللی

شرکت توزیع نیروی برق که زیرمجموعه وزارت نیرو است، در سکوت کامل خبری و بی سر و صدا، یارانه پرداختی دولت برای مشتریان را از قبوض حذف کرده و بهای واقعی برق را از مشترکان دریافت کرده است. این کار در حالی صورت گرفته است که مسوولان دولتی وزارت نیرو و مدیران شرکت توزیع نیروی برق، همواره منت پرداخت یارانه توسط دولت را بر سر مردم گذاشته و بارها و در مصاحبه های متعدد اعلام کرده اند که برق بسیار ارزان به مشترکان می رسانند. این اقدام شرکت برق،

در حالی در سکوت کامل خبری انجام شده که بسیاری از مشترکان در قبوض برق خود، با درج مبالغ هنگفتی در قبوض روبه رو شده و برای جلوگیری از قطعی برق و بوروکراسی های خاص خود برای وصل برق و همچنین درج زمان مهلت برای پرداخت، مجبور به پرداخت قبوض بوده اند، چرا که اگر این کار را انجام ندهند، شرکت برق نیز از انجام هرگونه اقدام و رسیدگی به اعتراض آنها خودداری کرده و از آن جلوگیری و ممانعت می کند. شرکت برق در حذف یارانه برق مصرفی مشترکان، کاملاً بی سروصدا و بدون هیچ گونه توضیحی درباره علت آن یا اینکه این کار بنا به مصوبه دولت بوده یا خیر، اقدام کرده و این در حالی است که شرکت برق از پست قبوض خود برای اطلاع رسانی در زمینه های گوناگون استفاده می کند اما دریغ از یک توضیح یک خطی درباره علت و چگونگی حذف یارانه پرداختی دولت،

گرانی كمرشكن را رونق بازار میخوانند

در مقایسه با سال جاری، قیمت برخی از انواع ماهی در بازارهای مصرف تا 15 درصد افزایش یافته است. نرخ برخی از انواع ماهی هم اکنون و نسبت به فروردین ماه در هر کیلو حدود 500 الی 1000 تومان گرانتر شده است. و مسئولین این گرانی را از رونق بازار ماهی میدانند.

ماهی قزل آلا در مقایسه با قبل یک افزایش 24 درصدی داشته است. نرخ خرده فروشی ماهی قزلآلای رنگین کمان نیز 3500 تا 4200 نومان در هر کیلو بوده که هم اکنون به 4500 تا 5200 نومان رسیده است

۱۳۸۸ مهر ۲۱, سه‌شنبه

تشييع جنازه و مراسم بهنود شجاعي

سه شنبه  صبح ساعت 0900 تشييع جنازه بهنود توسط خانواده بهنود :

انتهاي شيخ بهايي جنوبي – خيابان 64 غربي، مجتمع ياس، پلاك 4 به سمت غسالخانه بهشت زهرا رفته  و سپس پيكر بهنود را در قطعه 103، رديف 49 شماره قبر 14 دفن خواهند كرد.

 همچنين روز پنجشنبه ساعت 16تا 1730 نيز مراسم سوم بهنود در مسجد نبي در اميرآباد برگزار ميشود.

۱۳۸۸ مهر ۲۰, دوشنبه

اخبار مردمي 12 اكتبر

تهران – هفت حوض

در ميدان هفت حوض روي ديوارها و كركره مغازه ها با رنگ سياه شعارنويسي " مرگ بر خامنه اي"  شده كه برخي هنوز پاك هم نشده است.

 

اصفهان – فولاد مباركه

كارگران فولاد مباركه از امروز صبح اعتصاب خود را شروع كردند . اين اعتصاب در اعتراض به عدم پرداخت حقوق آنها و نيز اخراج تعدادي از كارگران است.

 

تغييرات در تربيت بدني

برخي از روساي فدراسيون ورزشي و بويژه فوتبال در تهران و شهرها اساسا در مرحله تغيير و جابجايي قرار داده اند. هم اكنون اغلب سرمربي ها و مربيها را نيز بيرون كرده اند  و علت را نيز گفته اند كه  "بايد با شرايط ما استخدام بشويد"!

 

سفر احمدي نژاد به شيراز به نقل از هموطنان  

ـ  صبح كه سوار ماشين ميشديم اطلاعيه براي شركت در استقبال از احمدي نژاد را دستمان دادند .

ـ مردم عادي اصلا خبر نداشتن كه او قرار است به شيراز بيايد يا كجا قرار است سخنراني كند فقط متوجه شديم كه عده اي را از تهران و عده اي هم از دهات و روستاهاي اطراف جمع كرده و برده بودند ، خيابانهاي اصلي راهم بسته بودند و اصلا مردم عادي امكان تردد از آن خيابانها را نداشتند .

 

گراني در شيراز

در روزنامه ها نوشته شده كه قرار است كارتهاي سوخت كه با آن قيمت سوخت ليتري 100 تومان بوده جمع آوري شود و از آن پس بنزين به قيمت ليتري 800 تومان خواهد بود.

سوبسيد آب و برق از اين پس حذف شده است وهموطني ميگفت كه ماهانه هزينه آب و برق چند برابر خواهد شد .

نان بربري كه قبلا دانه اي 100 تومان بوده ، الان 420 تومان است 

مردم بشدت از اين گراني ناراحت و عصباني هستند .

 

دانشگاه شيراز

يك دانشجوي اهوازي كه در شيراز درس ميخواند از ابتداي سال تحصيلي تاكنون هنوز رسما كلاسي شروع نشده و هر روز به آنها ميگويند كه خبرتان ميكنيم و اساسا دانشگاه شيرا تق و لق است .  

 

انعكاسات آزادي 36 اشرفي در ايران

تهران

ـ دو نفر از هموطنان كه از حمله به اشرف خبر داشتند وقتي يكي از اقوامشان از خارج خبر آزادي 36 نفر را به آنها ميدهد ، آنها باورشان نميشد . يكي از آنها گفت اگر اين خبر درست باشه از اين پس  بايد منتظر خبرهاي خيلي مهمتري باشيم .

 

ـ يك هموطن ديگر گفت ما هم خبر داريم و خودمان داريم در اين مورد بحث و تجزيه تحليل ميكنيم .

 

زنجان

يك هموطن وقتي خبر به او داده شد گفت خودم خبر دارم كه شما آخر هفته جشن داريد و كار داريد . 

اعتصاب فولاد مباركه اصفهان

صبح امروز كارگران فولاد مباركه در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود و نيز در اعتراض به اخراجي تعدادي از كارگران اعتصاب خود را شروع كردند .

خوابگاه ارم- 13آبان

13 آبان- دانشگاهها

بنابه خبر رسيده قرار است كه تقريبا تمام دانشگاههاي سراسري و معروف  يك راهپيمايي داشته باشند.

و در جلسه محرمانه انجمن يكي از دانشگاههاي سراسري يكي از مراكز استانها اين  موضوع مطرح شده و همه متفق القول هستند كه در حمايت از دانش آموزان سراسر كشور تظاهرات برگزار ميشود.

 جنبش دانش آموزي سبز  در يكي از شهرستانها  هم كه يك جنبش فعال هست اعلام آمادگي كرده است.اين جنبش از تعدادي از نفرات  پشت كنكوري تشكيل شده و ميتواند شهرهاي اطراف را هم پوشش بدهد.

 

تحصن دانشجويان خوابگاه ارم شيراز

18مهر – پس از تحصن دانشجويان اين خوابگاه نيروهاي بسيج دانشگاه شيراز وارد صحنه شدند و دانشجويان متفرق شدند. همچنين گفته ميشود تعدادي از متحصنين همانشب دستگير شدند .

۱۳۸۸ مهر ۱۹, یکشنبه

خبرهاي مردمي 11 اكتبر

تهران – آزادي 36 اشرفي

يك خانم خانه دار ازتهران گفت در زير پل ستارخان تصاوير 36 اشرفي همراه با تبريك آن نصب شده بود . او همچنين در يك باجه تلفن ديده بود كه در پشت تلفن عكس آنها گذاشته شده است .

 

يكي از هموطنان خارج از كشور  پس از آزادي 36 گروگان اشرفي وقتي براي رساندن خبر اين پيروزي به دوستان قديمي خود در ايران با آنها تماس ميگيرد ، آنها به او ميگويند كه  هر سه قبلا  براي او ايميل تبريك را فرستاده اند !

 

تهران – پاركها

يك هموطن ميگويد در تهران در گوشه كنار هر پاركي عبور كني در لابلاي درختها اطلاعيه اي در حمايت از اشرف ميبيني ، كليشه عكس خانم رجوي را روي تنه برخي درختهاي پاركها هم ميشود ديد. در جنوب شهر كليشه ها را با اسپري مخصوص پاك ميكنند .

 

تهران - شعاردادنهاي كوتاه مدت

يك هموطن ميگويد الان آنطور نيست كه مردم همگي باهم بيرون بيايند و جو  خاصي حاكم است مردم آماده انفجار هستند ازيكطرف بدليل حضور گسترده مزدوران رژيم مردم همينطور كه د رخيابان راه ميروند يكديگر را با وحشت نگاه ميكنند ولي از آنطرف جوانهاي مدرسه اي يا دانشجو حتي سه چهار نفره هم كه شده عليه رژيم شعار ميدهند و تا قبل از سررسيدن مامورين پراكنده ميشوند .   

 

تهران – كنترل مدارس

رژيم براي كنترل جو خروشان قيام در مدارس و دبيرستانها شروع به تاسيس باجه يا اتاق پليس در آنها كرده است و اينكار را تحت عنوان مبارزه با فروش مواد مخدر انجام ميدهد .مشخصا در يكي از مدارس دخترانه هدف 4 زن چادر مشكي در زمان زنگ تفريح در مدرسه قدم ميزنند

 

دانشكده علوم انساني تهران

گفته ميشود به احتمال 90 درصد رژيم قصد تعطيل كردم اين دانشكده براي ترم بعدي را دارد .

صحنه اعدام بهنود

  عليرغم حضور جمعيت بالغ بر  هفتصدنفره معترض،  پشت درب اوين، بهنود شجاعي ساعت 0530 بوقت ايران اعدام شد.

-                                 مادر مقتول( نصرالهي) ذره اي از مواضعش درمود عدم اعدام بهنود كوتاه نيامد.

-                                 خواهر و پدر و برادر نصرالهي كوتاه آمده بودند .

-                                 وقتي بهنود را براي امضا آوردند وي زانو ميزند و التماس ميكند كه اعدامش نكنند خواهر مقتول از مادرش ميخواهد كه كوتاه بيايد اما مادر نصرالهي نميپذيرد.

-                                 مجددا بهنود راكه پاي چوبه دار ميبرند پدر و برادر مقتول دوباره به ترديد ميافتند اما مادر وي چارپايه را از زير پاي بهنود كشيد و بهنود اعدام شد.

-                                 وكلا و نگهبان و رئيس زندان فرد مزدور "صداقت" جنايتكار نيز در صحنه بودند.

-                                 مردم در بيرون درب زندان همه گريه ميكردند .

-                                 خانواده اش از جمله پدر بهنود عليرغم سنگيني خبر اعدام فرزندش ، گفته : بمن تبريك بگوييد برايش مراسم ميگيرم. وي گفته: در مسجد نور مراسم را ميگيرند كه هنوز مراسمش مشخص نيست(مراسم احتمالا فردا دوشنبه است و  امروز نيست). ولي گفته به آنها اجازه نميدهند كه در حسينيه ارشاد مراسم بگيرند.

تغييرات در سپاه پاسداران و تشكيل “سازمان اطلاعات“

تغييرات در سپاه

در مهرماه 88 تغييرات زير در سپاه پاسداران اعلام شده است:

1.      معاونت اطلاعات سپاه پاسداران به "سازمان اطلاعات" ارتقاء مي يابد و آخوند حسين طائب از فرماندهي نيروي بسيج به رياست سازمان اطلاعات سپاه پاسداران منصوب شد.

2.      سازمان بسيج مستضعفين را اعلام كردند و سرتيپ پاسدار نقدي كه تاكنون معاونت تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح بود رياست سازمان بسيج مستضعفين منصوب شد. به اين ترتيب نيروي مقاومت بسيج سازمان شد و عنوان "فرماندهي" به رياست تغيير كرد.

3.      سرتيپ پاسدار محمد حجازي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران بجاي نقدي به معاونت  تحقيقات صنعتي ستاد كل نيروهاي مسلح (معاون) فيروزآبادي در ستاد كل نيروهاي مسلح شد.

4.      سرتيپ پاسدار حسين سلامي از فرماندهي نيروي هوائي سپاه پاسداران جانشين فرمانده كل سپاه بجاي پاسدار حجازي منصوب شد.

5.      "نيروي هوائي سپاه پاسداران" در ساختار جديد با عنوان "نيروي هوا و فضاي سپاه پاسداران" معرفي شد كه وظايف نيروي هوايي و ماموريت‌هاي موشكي و فضايي سپاه را عهده خواهد داشت. سرتيپ پاسدار امير علي حاجي زاده بعنوان فرمانده نيروي هوا و فضاي سپاه پاسداران منصوب  شد.

سابقه تغييرات در سپاه پاسداران

تغيير و تحولات كنوني در سپاه پاسداران در ادامه تغييرات گسترده در سپاه پاسداران است كه از 10 شهريور 1386 به حكم خامنه اي پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده سپاه پاسداران بجاي رحيم صفوي شد, شروع گرديد. اين تغييرات براساس تهديد اصلي گرفتن داخل كشور (بجاي دشمن خارجي) كه در آن زمان جعفري روي آن تصريح داشت صورت گرفت. ايرنا در 16 مهر 88 به تغييرات سپاه در 2 سال اخير اشاره كرده كه به خلاصه آن در زير اشاره ميشود:

اولين تغيير؛ تمرکز زدايي

اولين تغيير مربوط به ساختار نظامي و سياسي سپاهيان مستقر در هر استان اختصاص يافت. كه براي هر استان يك سپاه اختصاص داد و شهر تهران از مجموعه سپاه تهران بزرگ جدا شد و يك سپاه به آن اختصاص داد كه به اين ترتيب 31 سپاه استاني تشكيل گرديد. محمدعلي جعفري در جمعي فرماندهان ارشد سپاه  در باره اين انتصابات و تغييرات گفت: "انتصاب ها در سپاه در راستاي طرح تحول و تعالي صورت مي گيرد و اين طرح با هدف ايجاد انسجام و وحدت رويه و ارتباط بيشتر بسيجيان با سپاه برگزار مي شود".

دومين تغيير؛ ارتش سايبري

با توجه به حمله گسترده دشمن خارجي براي تغيير فرهنگي در داخل (براي انقلاب مخملي!)  از طريق فضاي مجازي و سايبر (اينترنت), مركزي براي مقابله بنام "مرکز بررسي جرايم سازمان يافته فرماندهي پدافند سايبري سپاه پاسداران انقلاب اسلامي" ((Revolution Guard Cyber Defense Command (RGCDC) در سال 86 ايجاد كرد.

وظيفه اين مركز "نظارت و بررسي جرايم سازمان يافته تروريستي، جاسوسي، اقتصادي و اجتماعي در فضاي مجازي" مشخص شد. كه با  همکاري وهماهنگي ساير حوزه هاي اطلاعاتي و قضايي درجهت بررسي تهديدات و آسيب هاي شبکه جهاني اينترنت و ساير فناوري هاي نوين از توان فني و اطلاعاتي کارشناسان سپاه پاسدارن و ساير متخصصين اين وظيفه را پيش ميبرد. اعلام موجوديت اين مركز در 29 اسفندماه 1387 با اعلام "دستگيري گسترده و کم سابقه اعضاي بزرگترين سايت ترويج و گسترش فساد و فحشا، به عنوان عيدي سال نو" همراه بود. و به نوشته ايرنا در 16 مهر 88 در سال 88 چندين گروه ديگر که در جهت تخريب ارزش هاي نظام اسلامي، ترويج بي بندوباري و القاي تفکرات انحرافي در مسير انقلاب فعاليت داشتند، دستگير و روانه دادگاه براي محاکمه كرده است.

سومين تغيير؛ ورود و مقابله بسيج به تهديدات نرم

در بهمن 87 پاسدار جعفري فرمانده سپاه بمناسبت جشن هاي دهه فجر گفت. ".... مبناي تغيير شرايط محيطي در ماموريت‌هاي سپاه تغيير ماهيت تهديدات دشمن عليه جمهوري اسلامي ايران است که ما دائما اين موضوعات را رصد مي کنيم چرا که به فرموده مقام معظم رهبري سازمان سپاه بايد يک سازمان به روز شونده و متحول باشد که پويايي در هر سازماني ضرورت اجتناب‌ ناپذير است. ‌مقام معظم رهبري با هوشياري و تدابير حکيمانه خود به موضوع تهاجم فرهنگي اشاره کردند، اما ما هنوز در تحقق کامل اين اهداف موفق نبوده‌ايم و بايد تلاش بيشتري بکنيم تا تهديدات را پيش‌بيني و شناسايي کرده وراهکارهاي موثر براي مقابله با آن را برنامه‌ريزي کنيم. به اين ترتيب وظيفه نيروهاي بسيجي که به عنوان نيروهاي مردمي و تشکيل شده از بطن جامعه هستند وارد مرحله جديدي شد که مقابله تهديدات نرم به عنوان مهمترين تهديد جوامع استکباري بر دولت هاي آزاده و مستقل ديده مي شود." و بدنبال آن آخوند حسين طائب بعنوان فرمانده نيروي مقاومت بسيج معرفي كرد.

چهارمين تغيير؛‌ سپردن امنيت خليج فارس به سپاه پاسداران و حضور در خليج عدن

از شهريور 87 خليج فارس در حيطه مأموريت نيروي دريائي سپاه پاسداران قرار گرفت, در 27 آذر 87 پاسدار دريادار صفاري فرمانده نيروي دريائي سپاه پاسداران گفت از سال گذشته (86) ستاد کل نيروهاي مسلح به اين جمع بندي رسيد که حفاظت از تنگه هرمز و شمال خليج فارس به نيروي دريايي سپاه سپرده شود. که تاکنون سه منطقه دريايي هرمزگان، بوشهر و ماهشهر و پايگاه دريايي مستقل ثارالله در عسلويه وجود داشت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصميم گرفت که خلا هاي احتمالي در حاشيه خليج فارس را پوشش دهد.در اين رابطه با ايجاد منطقه چهارم ثارالله نيروي دريايي سپاه در عسلويه، حفاظت از 350 کيلومتر مرز آبي از جزيره کيش در استان هرمزگان تا راس مطاف در استان بوشهر به اين منطقه اختصاص داده شده تا تقارني بين منطقه چهارم با ساير مناطق ايجاد شود. وي افزود:  در شهريور 88 پاسدار جعفري فرمانده سپاه پاسداران اعلام كرد: "حيطه اصلی ماموريت سپاه خليج فارس و تنگه هرمز است كه در ماههاي اخير براي مقابله با دزدان دريائي در خليج عدن نيز فعال شديم."

پنجمين تغيير؛ تغييرات اخير

ارتقاي معاونت اطلاعات به سازمان اطلاعات و تغيير نام و وظايف نيروي هوايي به نيروي هوافضاي سپاه (تغييرات كه در بالا به آن اشاره شد)

 

                                                  

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران

رسانه ها در 14 مهر 88 خبر دادند كه : بعد از طي پروسه‏هاي طولاني در فرماندهي کل سپاه، نيروهاي مسلح و در نهايت دفتر فرماندهي کل قوا، معاونت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به سازمان اطلاعات ارتقا مي‏يابد. با ارتقاي معاونت اطلاعات سپاه، حسين طائب فرمانده سابق نيروي مقاومت بسيج به عنوان رييس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، منصوب خواهد شد.

با توجه به تمرکز دشمن بر جنگ نرم و ضرورت تقويت نهادهاي اطلاعاتي- امنيتي در مواجهه با اين مساله، مي‏توان دريافت که ارتقاي معاونت اطلاعات سپاه به سازمان اطلاعات و آشنايي طائب با انواع جنگ نرم، فعاليت اطلاعاتي در کشورمان همراه با تعاريف مدرن دنيا، ماموريت متناسب با اين مساله براي خود تعريف خواهد کرد.

 

سوابق آخوند حسين طائب

-       حسين طائب متولد سال 1342 از تهران است. وي داماد آخوند علي اکبر حسيني استاد اخلاق برنامه هاي تلويزيوني رژيم است

-       آخوند طائب در مدرسه هاي آخوندي تهران و قم و مشهد تا سطح خارج تحصيل كرد و سپس در درس خارج مدتي طلبه درس خامنه اي بوده است!

-       آخوند حسين طائب در سال 61 به عضويت سپاه پاسداران درآمد. وي در سپاه قم و خراسان رضوي مسئوليت داشته و در سركوب غرب کشور به ‌خصوص عليه مجاهدين  نقش داشته است.

-       حسين طائب در سال هاي پاياني جنگ ايران و عراق در گردان حبيب بن مظاهر با مجتبي خامنه اي همرزم بود و از خلال دوستي با او، به دفتر رهبري راه پيدا مي کند.

-       حسين طائب در دوره فلاحيان به وزارت اطلاعات ميرود و بسرعت به  معاون جاسوسي وزارت اطلاعات منصوب ميشود. طرح ربودن فرج سركوهي از كارهاي طائب در اين معاونت بود و از آنجا كه گزارش دروغ به رفسنجاني داده بود كه فرج سركوهي به آلمان رفته و رفسنجاني آنرا در مصاحبه اش مطرح كرد, وقتي اين دروغ مشخص شد, بدستور رفسنجاني از وزارت اطلاعات اخراج شد. گفته ميشود از همان زمان طائب بدنبال تشكيل پرونده براي مهدي هاشمي فرزند رفسنجاني بوده است.

-       حسين طائب بعداز اخراج از وزارت اطلاعات, مجتبي خامنه اي او را معاون هماهنگ‌ کننده دفتر خامنه اي ميكند. اسم مستعار او در اين زمان "ميثم" است.

-       آخوند حسين طائب مدت بيش از سه سال معاون فرهنگي سپاه و نيز فرمانده دانشکده فرهنگي دانشگاه امام حسين(ع) بود.

-       در دولت نهم كانديداي وزارت اطلاعات (بجاي محسني اژه اي) بود.

-       حسين طائب از تيرماه 87 تا كنون بعنوان نخستين آخوند فرمانده نيروي بسيج بود.

-       طائب در دوران خاتمي بازجوئي از باصطلاح اصلاح طلبان دستگير شده را نيز بعهده داشت. از جمله علي افشاري افشا كرده كه بازجو شكنجه گر او آخوند حسين طائب بوده است.

-       طائب از چهره هاي اصلي سرکوب اعتراضات مردمي در قيامهاي پس از انتخابات است. علي مطهري نماينده مجلس با اشاره به نقش طائب در سرکوب هاي اخير گفته: "وقتي ما مديريت بحران اخير را به دست افرادي مانند طائب مي دهيم که با باتوم بيشتر مأنوس است تا فکر و عقل و تدبير، نتيجه همين خواهد بود."

-   حسين طائب علاقه بسياري زيادي به جنگ رواني دارد . او مديرمسوول و سردبير فصلنامه اي در بسيج با عنوان عمليات رواني است.  گفته مي شود که گزارش ها و اخبار تلويزيون جمهوري اسلامي به خصوص بخش خبري 20.30 با هماهنگي او در چندماهه اخير پخش شده است.  مهدي کروبي پس از پخش گزارشي جنجالي از تلويزيون درباره دختري با نام ترانه موسوي، نقش طائب در تهيه سناريوي اين گزارش را فاش کرد. 

 

سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات

سايت جنبش سبز در 16 مهر 88 با تيتر "ارتقاي معاونت اطلاعات سپاه به سازمان اطلاعات, فاتحه وزارت اطلاعات را خواند" نوشت: بعداز 26 سال از تاسيس وزارت اطلاعات و بعداز 10 سال سازمان اطلاعات موازي غير رسمي. سازمان اطلاعات سپاه پاسداران رسما در کنار وزارت اطلاعات کار خود را آغاز مي کند. گفتني است که دستگاه اطلاعاتي سپاه پاسداران يکي از بخش هايي بود که در زمان تاسيس وزارت اطلاعات منحل شد. مطابق قانون تاسيس وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران موظف به "تبعيت از خط مشي" اين وزارتخانه شد و قرار بود که ماموريت هاي محوله در اساسنامه سپاه پاسداران به وزارت اطلاعات انتقال يابد.

شمه اي از اختلافات در تشكيل وزارت اطلاعات

-       طرح تشكيل وزارت اطلاعات توسط اطلاعات نخست وزيري تهيه گرديد. سعيد حجاريان كه معاون اطلاعات نخست وزير با استفاده از ارتشبد فردوست لايحه تشكيل وزارت اطلاعات را تهيه كرد. حجاريان در مصاحبه با روزنامهٌ فتح 16فروردين79  ميگويد :اين طرح ابتدا مخالفت‌هاي جدي را برانگيخت. از جمله:

·        موسوي اردبيلي (رئيس قوه قضائيه وقت) با اين طرح مخالف بود و استدلال مي‌كرد كه اطلاعات ذيل و ضابط قضائي است و براي يك پارچه شدن دستگاه قضائي (سركوب) اطلاعات در قوه قضائي تشكيل شود.

·        خامنه‌اي كه رئيس جمهور وقت خواهان تشكيل سازمان اطلاعات بود كه به رئيس جمهور وصل شود.

-       اين اختلاف را نزد خميني بردند. و ابتدا خميني از سازمان اطلاعات زير نظر ولي فقيه حمايت ميكرد ولي وقتي به او گفته شد كه كارهائي در وزارت اطلاعات انجام ميشود كه خوب نيست كه به پاي ولي فقيه نوشته شود قانع شد كه وزارت اطلاعات باشد.

تا تشكيل وزارت اطلاعات, اطلاعات سپاه پاسداران يكه تاز صحنه بود. بويژه بعداز مرگ رجائي و باهنر كه اطلاعات دفتر نخست وزير مورد اتهام قرار گرفته و تضعيف شده بود. در قانون تشكيل وزارت اطلاعات مشخص شد كه سپاه پاسداران بايستي كليه اطلاعات امنيتي را به وزارت اطلاعات تحويل دهد و فقط اطلاعات نظامي را دنبال كند.

با تشكيل سپاه قدس در سال 1369 اطلاعات خارجي و بنيادگرائي در خدمت تروريسم به موازات وزارت اطلاعات در سپاه قوت گرفت.

در دولت خاتمي و ماجراي سعيد امامي, تحت نام سازمان اطلاعات موازي, معاونت اطلاعات سپاه بعنوان بدنه اصلي اين سازمان اطلاعات موازي فعال شد. در دوره احمدي نژاد بويژه پس از فرمانده سپاه شدن محمدعلي جعفري كه وظيفه اصلي سپاه را مقابله با تهديدات داخلي گرفت, معاونت اطلاعات سپاه در واقع اطلاعات اصلي دولت احمدي نژاد در امنيت داخلي شد. كه نقش بالائي در سركوب قيام پيدا كرد و به سازمان اطلاعات ارتقا پيدا كرد.

با تشكيل سازمان اطلاعات در سپاه پاسداران, وزارت اطلاعات ديگر نهاد اطلاعاتي مادر (كه در قانون تشكيل وزارت اطلاعات مشخص شده) نخواهد بود. سايت جنبش سبز در اين باره مينويسد: "وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي از اين پس ديگر نهاد اطلاعاني مادر نخواهد بود و زير سايه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران فعاليت خواهد کرد. انتخاب حيدر مصلحي به عنوان وزير اطلاعات نيز در راستاي همين برنامه است. مصلحي در سخنراني خود در مجلس براي کسب راي اعتماد، خاضعانه از "هماهنگي" با ساير دستگاه هاي اطلاعاتي سخن گفت و پيشنهاد کرد که "شورايي براي هماهنگي دستگاه هاي اطلاعاتي  تشکيل شود." اين در حالي است که مطابق قانون تاسيس وزارت اطلاعات، دستگاه هاي موازي اطلاعاتي حق فعاليت ندارند. تاسيس سازمان اطلاعات سپاه در حالي صورت مي گيرد که گزارش هاي متعددي از تصفيه هاي پياپي در وزارت اطلاعات از اخراج و بازنشستگي اجباري نيروهاي قديمي اين وزارتخانه به گوش مي رسد."