۱۳۸۸ بهمن ۲۱, چهارشنبه

روحيه نيروهاي سركوبگر در آستانه 22 بهمن

بنابر اخبار موثق از درون نيروهاي سركوبگر رژيم, بدنبال استمرار هفت ماهه قيام مردم ايران و بويژه در روز عاشورا كه با اوجگيري قيام مردمي مواجه شده اند, نيروهاي سركوبگر با وضعيت متشتت و مشكلات جدي روحي و مشكلات سازماندهانه مواجه هستند كه به نمونه هاي از اين گزارشات در زير اشاره ميشود:

در نيروي سركوبگر انتظامي

-       بعلت استمرار قيام و عدم توانايي رژيم در مهار آن, و ضرباتي كه دو ارگان جلودار آن يعني نيروي انتظامي و بسيج بويژه از زنان و مردان قهرمان دريافت كردند, بجان هم افتاده اند تا  ديگري را  مقصر بدانند. فرماندهان سپاه و  بسيج در مباحث دروني خود صراحتا ميگويند كه نيروي انتظامي روز عاشورا  كار را خراب كرد. بحث  اين است كه نيروي انتظامي را در  22 بهمن چقدر و  چگونه و در كجا  بكار بگيرند. 

-       فرماندهان نيروي انتظامي در گفتگوهاي دروني, روحيه نيروهاي انتظامي مشخصا بعد از ضرباتي كه از مردم در روزهاي 16 آذر  و 6 ديماه (روز عاشورا)  دريافت كرده اند بشدت افت كرده است. فرماندهان ارشد نيروي انتظامي در ارزيابي هاي دروني خود ميگويند كه يگان ويژه  نيروي انتظامي (كه يكي سركوبگرترين واحد نيروي انتظامي و يكي از اصلي ترين ارگانهاي سركوب است) در روز عاشورا  خوب عمل نكرد. خيلي ضعيف تر از مرحله قبل وارد صحنه شده و مقابله ميكردند. توان واقعي شان را به كار نگرفتند. همينطور كلاً ضعيف وارد صحنه شده بودند.

-       فرماندهان صحنه نيروي انتظامي ميگويند كه «ما اگر تظاهركنندگان را بزنيم قضيه كهريزك ميشود.  در حاليكه  به ما از بالا مي‌گويند برويد كهريزكي عمل كنيد و اقدام كنيد, (بعد كه افشا ميشود) پشت ما را خالي ميكنند بنابراين وقتي آن كارها را مي‌كنيم و مي زنيم بعد يك جور بايد جواب بدهيم. نزنيم خودمان توسط مردم لت و پار ميشويم. ما مانديم چكار كنيم. »

-       وضعيت روحيه يگان ويژه پاسداران نيروي انتظامي بقدري خراب است كه مسئول نمايندگي ولي فقيه در اين ارگان دنبال اين است كه براي اين نيروها يك ملاقات با خامنه‌اي جور كند چون براي روحيه آنها خيلي لازم است .حتي صحبت از اين است كه براي تقويت روحيه از بنياد مسكن زمينهايي در هشتگرد كرج بگيرند تا با استفاده از آن پاداش به اين افراد بدهند.

-       بنا بر يك گزارش موثق, در روز عاشورا 189 نفر از نفرات يگان ويژه نيروي انتظامي توسط مردم مجروح شدند كه جراحت 18 نفر آنها شديد بود. اين باعث تضعيف روحيه جدي در اين نيرو شده است. مشخصا كتك خوردن و مجروح شدن سرتيپ پاسدار رجب زاده, فرمانده نيروي انتظامي تهران در جريان عاشورا بدست يك خانم تظاهركننده, تاثيرات جدي روي افت روحيه نيروهاي انتظامي داشته است.

در نيروي سركوبگر بسيج

-       فرماندهان حوزه هاي بسيج مناطق تهران در گزارشات متعدد به فرماندهي اين نيرو از درگيري با خانواده هاي بسيجيان گزارش كرده اند. در اين گزارشات آمده است: خانواده هاي بسيجيان بويژه بعداز عاشورا به فرماندهان حوزه مراجعه كرده و از اينكه فرزندان آنها را به درگيريهاي خياباني فرستاده شده به شدت اعتراض كردند و خواسته اند كه ديگر بچه هاي آنها را به درگيريها نفرستند.  و همچنين گزارش كردند كه در روز عاشورا بسياري از خانواده ها بجد بدنبال اين هستند كه مانع حضور فرزندانشان در روزهاي حساس در بسيج بشوند.

-        چندين فرمانده نيروي رزمي بسيج در گزارشات خود به سرتيپ پاسدار حسين همداني فرمانده سپاه (ضد) محمد رسول‌الله تاكيد كرده اند كه از آنجاييكه چند ماهي است ماموريت هاي بسيج و سپاه زياد شده و نيروها خسته شده اند. ناچارا نميتوان در همه روزهاي قيامها از همه آنها استفاده كرد و از آنها هم كه استفاده مي‌شود را  در تمام روز نميتوان بكار گرفت ! در حال حاضر مواجه با اين هستيم كه خيلي از بسيجي ها بريده و رفته اند و اگر اين روند ادامه پيدا كند در شرايط حساس دستمان در پوست گردو ميگذارند بنابراين بايد سهميه بندي كرد.

-       در گزارشات اين فرماندهان تأكيد شده است كه بسياري از بسيجي ها  انگيزه انقلابي ندارند و بقول خودشان بخاطر يك لقمه نان آمده اند و در اين وضعيت وقتي كه تظاهركنندگان به آنها تهاجم ميكنند اين بسيجيها فرار ميكنند. 

 

خط ايست و بازرسي مشابه دهه 1360

-       بنا به گزارشات رسيده رژيم از ترس فعاليتهاي مردمي عليه رژيم در روزهاي قبل از 22 بهمن اقدام به برقراري پستهاي ايست بازرسي توسط نيروهاي بسيجي در برخي از نقاط تهران كرده است.

-       برخي از فرماندهان بسيج گفته اند كه وضعيت مشابه 30 سال قبل شده است(مثل سالهاي دهه 1360 ) و بخاطر اين شرايط جديد كاري را شروع كرده اند كه ساليان انجام نميدادند, مجددا از طرف سپاه پاسداران  براي پايگاهها و حوزه هاي بسيج مجوز ايست و بازرسي داده اند. آنها جلوي مردم را گرفته و اقدام به سوال و جواب ميكنند. در اين رابطه شبها, در برخي نقاط تهران بسيجيها اقدام به برگزاري ايست بازرسي ميكنند كه باعث افزايش خشم و نارضايتي مردم از اين اقدامات سركوبگرانه ميشود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.