۱۳۸۸ مهر ۱۸, شنبه

دوخبر دانشجويي

شعارنويسي در كوي

اکثر ساختمان هاي کوي پوشيده شده از شعارهاي ضد حکومتي دانشجويان، از يک طرف دانشجويان با وجود کنترل شديد از سوي مسئولين شعارهاي ضد حکومتي خود را مي نويسند و از سوي ديگربسيجيان کوي سعي مي کنند شعارهاي دانشجويان را پاک کرده و آنها را از جلوي ديد محو کنندبا اين حال شدت شعارنويسي به حدي بالاست که امکان محو کامل آنها را غير ممکن کرده است

 

احضار 20 دانشجو

روز پنجشنبه 20نفر ازدانشجويان دانشگاه آزاد واحد تهران مركز به دفتر رئيس دانشگاه احضار شدند ورئيس دانشگاه آنها را تهديد به عواقب برگزاري هرگونه حركت اعتراضي كردند

تجمع مقابل اوين براي جلوگيري از اعدام

 

18مهر - بنابه خبر رسيده امشب ساعت 2 بعد از نيمه شب ، مردم قصد تجمع در مقابل اوين براي جلوگيري از اعدام بهنود و دو نفر ديگر را كه قرار است فردا صبح اعدام شوند دارند .

از طرف ديگر عده اي هم براي بصدا درآوردن بوق ماشينهايشان در اين ساعت در مقابل و اطراف اوين فراخوان داده اند تا به اين وسيله بتوانند خانواده داغدار مقتول را به عفو و صرفنظر از قصاص كنند .  

 

انعكاسات آزادي 36 اشرفي در ايران

اصفهان 17 مهر

يك مادرهموطن مطابق نذري كه كرده بود روز جمعه چند گوسفند قرباني كرده و در يكي از روستاهاي فقير نشين براي حدود 200 كودك آبگوشت طبخ كرده و درهمان محل توزيع ميكند  و براي برخي نيز گوشت خام نذري بنام اشرفيان توزيع ميكند .

 
دو مادر از تهران
يك مادر گفت براي اسراي مجاهدين نذر قرآن در سحر هاي ماه رمضان كرده بود و با شنيدن خبر آزادي آنها گفت كه اين پاسخ نذر من بود .
يك مادر ديگر گفت كه من نذري براي يك خانم فقير كه سمنو ميپزد كرده بودم و هر گاه نذر سمنو بدست او كرده ام خدا پاسخم را داده ، براي بچه هاي اشرف هم براي او نذر كرده بودم .
 
بوشهر

تعدادي از دوستان يكي از هموطنان متحصن در خارج از كشور كه تصوير اورا در تحصنها از تلويزيون ديده بودند ، پس از شنيدن خبر آزادي 36 گروگان با وي تماس گرفته و به او تولد مبارك ميگويند و بطور جمعي پشت تلفن ترانه تولدت مبارك را ميخوانند و ميگويند تولد همگي مان مبارك !

 

زندان اوين

يكي از زندانيان سياسي از اوين بخانواده خود زنگ زده و و بصورت علني  آزادي 36 اشرفي  را تبريك گفت  و گفت كه خبر را ديروز در زندان گرفتيم و همه خوشحال شديم و شادي كرديم و چشن گرفتيم.  وي گفت  كه از قول من به همه سلام برسانيد

 

زنداني سياسي آزاد شده

 خبر را به اطلاع همه رساندم به همه بچه هايي كه در زندان باهم بوديم هم اطلاع دادم  همه خوشحال و شاد شدند خيلي ها خبر را داشتند ولي باز من به همه اطلاع دادم.

دو خبر از دانشگاه و مدرسه

دانشگاه شيراز 18مهر

امروز در ساعت ده صبح در دانشگاه ارم شيراز يك تجمع اعتراضي بخاطر بستن نشريه دانشجويي "پيام بر" در مقابل دفتر امور ضد فرهنگي انجام شد.

تعداد دانشجويان حدودا 150 نفر ميرسيد اين تحصن هم اكنون نيز ادامه دارد.

 

شعارنويسي در مدارس تهران

يك دانش آموز ازمنطقه 17 تهران ميگويد از اول مهر تا بحال شعار نويسي در دبيرستان مد شده طوري که امروز مربي تربيتي در صبحگاه بچه ها را تهديد ميکرد و با خالي بندي ميگفت  شما نمي دانيد که در دستشويي و روي دربها و ديوارها و  و و  روزانه مستخدم چند قوطي رنگ بايد مصرف کند !

مرگ بر ديکتاتور اين روز ها نقل مجلس دانش آموزان است.

اخبار مردمي 10 اكتبر

اولين محكوم به اعدام بجرم شركت در قيام

بمناسبت حكم اعدام اولين زنداني سياسي جريان قيام ( مجيد زماني) كه او را به سلطنت ربط دادند قرار است كه تجمع اعتراضي برگزار شود .

گفته ميشود رژيم او را به اين دليل به سلطنت طلبي متهم كرده تا مانع حمايت مردم از او بشود. او اولين فردي  است كه بجرم شركت در قيام حكم اعدام گرفته است .

 

مراسم روز جهاني كودك تهران

فردا روز جهاني كودك هست كه قرار است تعدادي از وكلا  در فرهنگسراي شهر ياران جوان در برنامه اي به اين مناسبت شركت كنند . محمد مصطفايي هم يكي از سخنرانان در اين فرهنگ سرا ميباشد . وي قصد دارد كه نزد خانواده مقتولين (اولياي دم ) ميرود تا به اعدام نشدن بهنود و صفر نيز رضايتشان را جلب كند .

 

يكي ازشعار هاي سيزده آبان

به خونمون نميريم / تا حقمون نگيريم

 

صحبتهاي يك جوان از تهران

- خبرهاي اشرف در ايران بسرعت از طريق صداي آمريكا و بي بي سي منتشر مي شود و دهان به دهان مي چرخد. درمورد خبر حمله به اشرف در تاريخ 28 جولاي همه خبر را بسرعت فهميده و فيلمهاي آن را هم ديده بودند الان هم خبرهاي آزادي 36 گروگان را همه فهميده اند .

- فعلا همه مصلحتاً خودشون رو سبز جا مي زنند ولي به محض اينكه خامنه اي عقب نشيني كند, به كمتر از تغيير نظام رضايت نخواهند داد.

- در حال حاضر فضاي ايران رو به جلو است, ولي اگر خشونت شود, رژيم قتل هم مي كند و مردم نيز عقب مي كشند, ولي بموقع دست به سلاح خواهند برد, وگرنه هرگز به سرانجام نمي رسد.

- عنتري روي باج دادن به كشورهاي ديگر سوار است, توليدات داخلي را كاملا فلج كرده است , ارزخارج ميكند, به برخي كشورها لوازم و قطعات ماشين ها ر ا بصورت پنهاني وبا هواپيما قطعه قطعه صادر ميكند و يا اينكه كارخانجات مونتاژ خودمان را به كشورهاي ديگر مي فروشد , اما همينكه كشورهاي طرف معامله اش خودشان تكنولوژي صنعت مونتاژ را فرا مي گيرند ديگر صنايع رژيم را رها كرده و دنبال طرف معاملات ديگري ميروند و اينطوري به صنعت ايران ضرر و خسارات اساسي وارد كرده است

-  مردم تهران شجاع هستند و جا نمي زنند, هر نفر را بزنند, تجاوز كنند, بكشند, تاثيري نخواهد داشت. فردا دوباره در ميدان حاضرند.

 

قسمتي از اطلاعيه سپاه در دانشگاهها

 مشق های آب بابا یادمان رفت… رسم نوشتن با قلم ها یادمان رفت… گل کردن لبخندهای همکلاسی در یک نگاه ساده حتی یادمان رفت… راه فرار از عشق های زنگ اول آن لحظه های بی کلک یادمان رفت! آن روزها را آنقدر شوخی گرفتیم ، جدیت تصمیم کبری یادمان رفت... شعر خدای مهربان را حفظ کردیم یادش به خیر اما شاید... خدا را هم یادمان رفت

همراه اول: هيچكس تنها نيست، هميشه يك نفر به صحبتهاي شما گوش فرا ميدهد! همراه اول شما، سپاه پاسداران

 

انعكاسات آزادي 36 اشرفي در ايران

 

پاي صحبت يك هموطن ازنيشابور

- در نيشابور مردم خيلي آگاه شده اند, حتي مردم روستاها و ...قبلا  همه براي تحليل شرايط سياسي سراغ ما مي آمدند ولي ازبعد از انتخابات و جريانات قيام,  همه اهل اينترنت وخبر و تحليل سياسي شده اند, ازجوون تا پير و تا شهري وروستايي,  همه بعد از قيام سطح شعورشان خيلي بالا رفته است.

- همه مردم جريان اشرف و آزادي گروگانها را مي دانستند. كارگري كه قبلا پيش من كار ميكرد, فيلم حمله به اشرف را ديده بوده و ازمن ميپرسيد«  خانم اين اشرف كه ميگويند كجاست؟ ميگويند جايي بوده كه ايرانيان درش بوده اند و عراقي ها به آنها حمله كرده اند.  اينكه ميگويند منافقند درسته؟ يا اينكه اينطوري كه مي گويند اينها مبارزه مي كرده اند ؟ و .....» منهم برايش توضيحات لازم را دادم .

اين كارگر اهل روستايي بوده كه همه زماني هوادار احمدي نژاد بوده اند و الان همه مساله دار شده اند.

 

تهران – در يك جشن عروسي

يك  مادر در شبي كه گروگانهاي اشرف آزاد شده بودند, به يك عروسي دعوت داشت كه مادر شوهر دخترش هم به همان عروسي دعوت داشت , مادر ميخواسته خبر را زودتر به وي برساند ولي در عروسي  ميبيند كه نه تنها مادرشوهر دخترش  به او تبريك ميگويد بلكه همه در عروسي نيز خبر را دارند و به يكديگر تبريك ميگويند !

 

نامه  يك زنداني سياسي سابق از تهران

پايداري و مقاومت بار ديگر جلادان را بور كرد  و جهان بار ديگر در اين شگفتي خواهد ماند كه چگونه اين سازمان فقط با اتكا به مقاومت و نيروهاي خود در سرزميني بيگانه با رژيم در افتاده است و حقانيت خود را ثبت كرده است هر چند كه همه رسانه هاي شان هم چنان خفقان گرفته و سكوت كرده اند .

تبريك مي گويم من راهم شريك بدانيد منتظر خبرهاي خوب به بعدي هستم.

 

تماس يك هموطن از خارج كشور با  ايران

در لحظه اي که خبر ازادي 36 اشرفي اعلام شد به مادرم در ايران زنگ زدم که تبريک بگويم اما يک پيام ميگفت که اين شماره در شبکه موجود نيست ومتاسفانه نتونستم همان موقع صحبت کنم اما ديروز به منزل يکي از اقواممان زنگ زدم كه بسيار خوشحال بود و تبريک گفت و گفت همه اينجا خوشحال هستند و در پايان ارزو کرد که هر چه زودتر در تهران همديگر را ببينيم که منظورش بعد از نابودي اخوندها بود.خوشبختانه مادرم هم انجا بود و گفت که از شب قبل انجا بوده که تا از ماهواره اخبار را نگاه کند .

 

 

پيام ارسالي از ايران به يكي از وبلاگها

بکوری چشم دشمنان بشریت این خبر قوت قلبی برای همه آنانی که براستی به حقوق بشر باور دارند بود و دلهای همه

آزادیخواهان حقیقی را  پیوندی منسجم تر داد

با ایمان به پیروزی حقانیت مقاومت بر بطلان فاشیزم حکومت پلید استبدادی

جاودانه باد یاد شهیدان راه ازادی

درود براستوره های زنده مقاومت در اشرف

این پیروزی بر شما دوست عزیز مبارک باد

روشنی دلتان مستدام باد

we love you

دوستان شما

 

يك مادر 80 ساله از تهران

اين مادر كه گوشش به سختي ميشنود و يك فرزندش پس از انتخابات دستگير شده و در زندان انفرادي ميباشد و دو  فرزند جوانش نيز در سالهاي 60 به شهادت رسيده اند ، درحاليكه  لبخند به لبهايش بازگشته بود در توضيح لبخند بعد از ساليان خود  ميگويد ،  بالاخره خبرهاي خوب به ما هم رسيده  و فكر نكنيد كه خبرهاي خوب را فقط شما ميشنويد .

نوشهر و چالوس

خامنه اي برای دادن سردوشی رفته بود به نوشهر وچالوس یک نفر از ساكنان آنجا میگفت خیابانی که قرار بود برود از چند روز قبل توسط رژيم تخلیه شده بود تمام خانه ها را هم تخليه كرده وافراد خودشانرا در ان خانه ها مستقر کرده بودند از یک روز قبل هم ورودی چالوس را بسته بودند و  ورود به شهر ممنوع بودو شهر کاملا حالت حکومت نظامی داشته است . درست مثل فیلم های زمان هیتلر  مردم را در خيابانها بازرسي بدني ميكردند . حتی ادم هایی که خودشان اورده بودند را هم میگشتند. تمام مردم در خیابان ها فحش میدادند واز افراد محلی کسی به خیابان نرفته بود حتی اگر کسی از اهالی شهر از انجا خارج شده بود دران روز ها امکان بازگشت به شهر را نداشت.

۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

اخبار مردمي 8 اكتبر

 

خبرهايي از آزادي 36 اشرفي

بازارتهران

امروز جنب و جوش خاصي داشت بازاريهايي كه باهم آشنايي داشتند  بين يك ديگر شيريني پخش ميكردند و يك بازاري غير خودي ميپرسد كه اينها براي چي شيريني ميخورند ، يك بازاري به او ميگويد آنها خودشان ميدانند براي چي ميخورند .

 

يك خانواده از اصفهان و شيراز

بسياري در ايران خوشحالند وروحيه ها خيلي عوض شده است . خبر رااز تلويزيون سيماي آزادي و صداي آمريكا گرفته بودند و همسايه به همسايه خبر را منتقل ميكنند .

 

تهران

بستگان يكي از اشرفيان در خانه يك نفر كه سيماي آزادي دارد همه جمع شده بودند تا خبري را كه از صبح از ديگران شنيده بودند خود مستقيما بشنوند و سيماي آزادي پارازيت خيلي شديدي داشته ولي باشنيدن خبر به خويشاوندان خود در خارج زنگ زده و تبريك گفته بودند .

 

كارمند اخراجي 29 ساله

خيلي خوشحالم بسيار خوشحاليم كه اين پيروزي نصيب شما شد. البته ما مثل اشرفيان ياد گرفتيم كه حق مان را با ايستادگي بگيريم. ما امروز را اينجا مناسبت اشرف ميذاريم.

 

يك دختر دانشجوي اخراجي 23 ساله

با فرياد شوق گفت  خيلي خوشحالم از اين موضوع. بزرگترين خبري كه ميتونستم بشنوم همين خبر بود. خبر آزادي 36 گروگان بود. همش شب و روز نگران بوديم كه چي ميشه؟ ما مستمرا شب و روز حرفامون آزادي اين گروگانها بود … مامانم اينا جشن گرفتن. اشرفيها مايه افتخار ما هستند

 

يك كارمند دانشگاه

خجسته باد اين پيروزي- به همه دوستان سلامهاي ما را برسانيد. خيلي تبريك ميگويم. اينجا همه خبر را دارند و بسيار خرسندند از اين موضوع.

 

يك كارمند 32 ساله

بسيار جاي خوشوقتي براي مجاهدين  و همه مردم ايران است. ما لحظه اي از سيماي آزادي غافل نميشويم.. آزادي اسيران، خيلي براي ولايت فقيه گران تمام شده است .

ساير خبرها

تهران

يك جوان فعال در قيام : ما بخوبي ميدانيم كه چه ميخواهيم نه به اميد غرب هستيم نه كشور خارجي اي . من و خواهرم و پدرم در همه تظاهرات و قيامها شركت ميكنيم و بخوبي هم ميدانيم كه ممكن است كشته شويم ولي ميرويم تا به آن پيروزي اي كه بايد برسيم . مادرم با ما نميايد او ميترسد و سعي هم ميكند كه ما را از اينكار باز دارد .

 

يك هموطن كه در قيام 27 شهريور حضور داشت گفت كه هم اكنون  مردم تهران منتظر كوچكترين روزنه اي هستند تا بريزند به خيابانها . ماهمه كانالهاي خارجي را ميگيريم و درجريان همه اخبار هستيم رژيم خيلي سعي ميكند كه پارازيت بيندازد ولي ما بهرترتيب شده آنهارا ميگيريم . 

 

نوشهر و ساري

خامنه ای در نوشهر و ساري بوده است و به همين دليل چند شبی از 9 شب ببعد اين شهرها حالت حکومت نظامی  به خود گرفته بود . از روستا ها براي استقبال از او آدم جمع کرده بودند .

۱۳۸۸ مهر ۱۶, پنجشنبه

خبرهاي مردمي از آزادي 36 اشرفي

تهران-قم-مازندران
خانواده و هموطناني از تهران و قم و مازندارن درمورد آزادي 36 گروگان با گريه و شادي با يكديگر تماس گرفته و تبريك گفتند .
پدر دو تن از شهداي مردم ايران،  گوسفندي را كه نذر كرده بود در محل يك امامزاده شهر خود قرباني كرده و سپس گفت اين پدرسوخته ها جلوي مجاهدين را گرفتند ولي بدانيد كه هيچكس حق ندارد در اينجا جز مجاهدين حاكم باشد .
 
اصفهان
هموطني در دانشگاهها شيريني پخش ميكند در دانشگاه صنعتي همه بااستقبال از شيريني از او ميپرسيدند « مال همان موضوع است ؟ » اين هموطن گفت كه اين خبر عين بمب در ايران منفجر شده است .
 
بابل
يك هموطن گفت همه جمع  شده ايم و جشن گرفته ايم و شبانه شيريني خريده و اقوام را خبر كرديم تا بيايند دهان خود را شيرين كنند و همه داريم به كليه اقوام در ساير شهرها خبر را ميرسانيم .

طرحي ازيك هموطن در ايران

۱۳۸۸ مهر ۱۵, چهارشنبه

خبرنامه 8 اكتبر

آلودگي آب

 اخيراً قبل از شلوغي ها ي مربوط به اول مهر از يك خوابگاه دانشجويي 40نفره 20نفر يك دفعه  بيمار شدند كه 5الي 6 نفر حالت وخيم داشتند كه عملا ضمن پيگيري هاي پزشكي مشخص شد كه اين بيماري از طريق استفاده از آب الوده بوده است اين خوابگاه در ميدان انقلاب ميباشد

 اين شايعه بين مردم هست كه قبل از شلوغي هاي خاص رژيم اقدام به آلوده كردن آب و مسموم كردن ميكند تا جوانان را به اين ترتيب از صحنه قيام و فعاليت خارج كند .

 

مسموم كردن نان

يك نفر نانوا گفت :

اخيراً  مواقعي كه جامعه شلوغ ميشود مزدوران تحت عنوان چك از طرف بهداشت ميايند وهمه ما را از نانوايي بيرون ميكنند ولي ما هم يكبار از پنجره ديديم كه يك چيزي توي آرد ميريزند . اين نانوا گفت اين كار تكرار شده اما هيچكس نفهميده اينها چي مياورند ميريزند توي آرد

و ما هم چيزي نميتوانيم بگوييم چون اين بار هم كه ديديم چكار ميكنند مخفيانه اينكار را كرديم .
 
مشاهدات يك هموطن از بهشت زهرا

هفته اول مهر ماه به دليل اين كه يك نفر از فاميلمان فوت كرده بود همراه با بچه هايش بر سر قبر اين فاميل در بهشت زهرا رفتيم اما ازآنجايي كه غروب بود همه جا خلوت بود و مردم تقريبا رفته بودند كه يك كاميون با اسكورت پاسداران مسلح آمد كه مشخص بود كه جسد آوردند و ميخواهند دفن كنند

ازآنجايي كه ريسك دستگيري ما وجود داشت وكسي هم نبود ما سعي كرديم صحنه را ترك كنيم اما شك نداريم كه مخفيانه جسد براي دفن كردن بصورت گور دستجمعي آورده بودند

 

 

 

 

متن اطلاعيه توزيع شده توسط سپاه در دانشگاه

هر وقت دلت گرفت ؛ هر وقت تنها بودی ؛ هر وقت کسی رو نداشتی که باهاش حرف بزنی ؛ هر وقت به دو تا گوش احتیاج داشتی ... گوشی تلفن رو وردار و به موبایل خودت زنگ بزن و با خودت حرف بزن و این رو بدون که همیشه ، یه برادر مهربون و صبور سپاهی هست که با حوصله به حرفات گوش بده

خبر آزادي 36 گروگان اشرفي

تهران
خبر آزادي36 گروگان اشرفي همه جا پيچيده است و مردم همه خبر رابه يكديگر ميرسانند 

اخبار مردمي 7 اكتبر

تهران: طي روزهاي گذشته اعلاميه ها جزوه هاي زيادي در سطح شهر تهران در مخالفت  با حکومت  پخش گرديد.در اين اعلاميه ها از مردم دعوت شده تا ضمن حفظ هماهنگي و وحدت رويه در اعلام انزجار از رفتار سياسيون حاکم برکشور مخالفت هاي خود را عمومي و علني کنند.در اعلاميه هاي که با عنوان "بيداري ملت ايران" در ايستگاه هاي مختلف مترو تهران به ويژه ايستگاه صادقيه , قلهک , ميرداماد وتهران پارس پخش شده است  از مردم تهران خواسته شده تا براي حضور در برنامه هاي اعتراضي هماهنگ نظير ورزشگاه ها,مراسم و ....  آماده باشند.

 

تهران: روز سه شنبه 14 مهر  بيش از 80 نفر از خانواده هاي بازداشت شدگان قيام  در جلوي دادسراي انقلاب حضور پيدا کردند و پروسه هر روزه خود را دنبال مي کنند ، با حضور در اطلاعات دادسرا به ايشان اعلام مي شود که برويد تا با شما تماس بگيريم.

در جمع و محفل هاي چند نفره صحبت از شايعه برکنار شدن قاضي حداد است و خانواده ها به اين اميد که نفر جايگزين تکليفشان را روشن مي کند نسبت به روز هاي گذشته از روحيه بالاتري برخوردارند .

در ضمن حدود ساعت 12 ظهر اسامي تعدادي از بازداشت شدگان اعلام شد تا براي تعيين قرار توديع آنها براي آزادي به دفتر امنيت مراجعه کنند.

در بين حاضرين تعدادي از خانواده هايي که قرار بود با وثيقه عزيزانشان آزاد شوند و اين اتفاق روي نداده بود در جمع حاضر بودند

در زندان اوين نيز حدود بيش از 30 نفر از خانواده هاي دستگير شدگان جهت پيگيري وضع سرپرستانشان در انجا حاضرند.

 

دانشگاهها

 

ايلام: يكي از دانشجويان دانشگاه آزاد ايلام به نام بهنام نقبي ، بعلت شركت در تجمع كوچكي كه همراه با ساير دانشجويان در  7مهر در اين شهر داشتند ،دستگير و به تهران منتقل گرديد. قابل ذكر اينكه اين دانشگاه محيط بسته ايي دارد.دانشجويان پسر  با پيراهن استين کوتاه دانشجويان دختر بدون چادر حق ورود به دانشگاه را ندارند، همچنين دانشجويان  اجازه صحبت در رابطه  به مسائل سياسي را ندارند،در غيراينصورت به کميته انضباطي و حراست احضار ميشوند .

 

قزوين:  در قزوين امروز دانشجويان دانشگاه اين شهر در اعتراض هنگام پايان كلاسها شعار داده و تجمع اعتراضي داشته اند.

 

تهران: دانشجويان کارداني روبروي مجلس تجمع اعتراضي كرده اند.اين دانشجويان با وجود قبولي در دانشگاه با رتبه هاي دو رقمي، دانشکده هاي آنها از ثبت نامشان به دليل داشتن معدل زير 14 خودداري مي کنند.

به همين دليل تعدادي از دانشجويان کارداني به کارشناسي برخي رشته ها با تجمع روبروي مجلس نسبت به ثبت نام نشدن خود اعتراض کردند.

 

علم و صنعت :سه شنبه 14 مهر براي سومين روز پياپي امروز نيز دانشجويان دانشگاه علم وصنعت در  حضور گسترده مأموران حراست دانشگاه و بسيجي ها در سلف پسران فريادهاي "الله اکبر" سر دادند

 

اردبيل: يكي ازدانشجواين دانشگاه محقق  اردبيل گفت :امروز کلاس استاتيک داشتيم. كه دانشجويان پشت تمام  صندلي هاي كلاس را شعار مرگ بر ديکتاتور_مرگ بر احمدي نژاد نوشتند.

 

گيلان: در دانشگاه هر اجتماعي در دانشگاه را زير نظر دارند, حتي اگر 3 نفر با هم حرف بزنند. استادها را تهديد كرده اند كه حرفي ازبراندازي نزنند, دانشجويان را تفتيش ميكنند كارت دانشجويي را چك ميكنند حتي راننده هاي سرويس دانشگاه هم ازما كارت ميگيرند وبسيج دانشگاه به هربهانه اي به دانشجويان گير مي دهند واينطور آنها را اذيت وآزار مي دهند. گشت حراست داخل دانشگاه خيلي زياد شده و عادي نيست.

 

دانشگاه آزاد لاهيجان: تعداد انتظامات يا حراست يا به قول دانشجويان  کماندوها توي دانشگاه خيلي زياد و غير عادي است , همه اين افراد مزدور  هم معمولا بي سيم دارند  وقتي وارددانشگاه مي شويم انگار وارد پادگان شده ايم نه دانشگاه

دو خبر از اصفهان و تهران



پاي صحبت يك هموطن از تهران

از بعد از قيام  تا كنون, بعد ازسالها در ميهماني ها مردم ايراني خنده بر لب هايشان آمده است.

همگي منتظر فرا رسيدن روز 13 آبان هستند كه بعنوان روز تظاهرات عمومي اعلام شده است.

شلوغ ترين منطقه تهران در قيام سال 88 وليعصر بوده كه براي كنترل آن در روزهاي قيام و تظاهرات, رژيم براي اينكه نيروهاي انتظامي بتوانند با ماشين سريعا خودشان را به مركز شلوغي برسانند , آن را يك طرفه كرده اند و يك لاين آن را فقط به تردد اتوبوسها اختصاص داده است.

 

كشتار وحشيانه جوانان در اصفهان

يك هموطن كه در يكي از تظاهرات شهر اصفهان از بعد از انتخابات  در محل دروازه شيراز و خيابان چهارباغ بالاي حضور داشته است چنين نقل ميكند كه  بهنگام حمله نيروهاي لباس شخصي به مردم صاحبان آپارتمانهاي آن حوالي درب خانه هايشان را براي مردم باز مي كنند و بسياري ازمردم كه اكثرا جوانان بوده اند, از دست پاسداران  به اين خانه ها پناه ميبرند. بسيجي ها و لباس شخصي ها هم به دنبال آنها به اين خانه ها حمله مي كنند, اما اغلب خانه ها درب پشتي داشته اند و جوانان از در هاي عقبي فرار مي كنند, در اين ميان يكي از آنها كه پسر جواني بوده كه قصد داشته از راه پشت بام فرار كند در حين فرار به دست رژيمي ها گير مي افتد. اين هموطن كه خود دركلينك  پزشكي درجنب همان محل مخفي شده بوده, از پشت پرده پنجره يك مطب  شاهد صحنه بوده به چشم خود ميبيند  كه مزدوران جنايتكار پسر جوان را ازهمان بالاي پشت بام خانه ها به پايين پرتاب مي كنند و او به شهادت ميرسد .

هموطن نقل كننده خبر از آن زمان حالش از نظر روحي خراب و بيمار است و مي گويد تا آخر عمرش اين صحنه را فراموش نخواهد كرد.


اخبارمردمي 7 اكتبر

تحريم و شركت نفت

فعلا بخاطر موضوع تحريمها تمام هم وغم در شركت نفت اين است كه هرچه ميتواند بنزين وارد كند . تمام مخازن كشور پر از بنزين ذخيره شده است .ديگر مخزن براي واردات چيزهاي ديگر مثل فراورده هاي وارداتي ديگر باقي نمانده است . حتي اخيرا از كشتيهايي كه سوخت مياورند هم بعنوان مخزن براي ذخيره كردن استفاده ميشود .

گفته ميشود كه اگر فروش  نفت خام هم تحريم شود آن را در بازار با قيمت پايين به كشورهايي مانند چين و هند و …خواهند فروخت

 

بازار مشهد

يك بازاري هموطن در مشهد ميگويد ديگر در بازار همه مردم هر نوع ملاحظه اي را درمورد خامنه اي كنار گذاشته اند و علنا به او فحش ميدهند .

 

قيام 27 شهريور به روايت شاهدان

ما صبح كه رفتيم هنوز خبري نبود وقتي يك دور زديم شديم 500نفر در دور بعدي شديم 1000 نفر ، در دور بعدي شديم 10000 نفر و ناگهان جمعيت ميليوني شد . انگار همه مردم در متروها و ... مخفي شده بودند و در ساعت 1130 همه بيرون ريختند و بسيجيها و ماموران رژيم كنترل از دستشان خارج شد . وقتي به ته مسير راهپيمايي رسيده بوديم و درآنجا خبرنگاران رسانه هاي خارجي و مهم مانند سي ان ان و بقيه حضور داشتند ، ماشين بلندگوهاي بزرگ رژيمي ميگفت ديگر اينجا نه سبز و نه آبي و ... نداريم همه چيز را كنار بگذاريد و فقط شعار الله اكبر بدهيد و شعار دهنده رژيمي التماس ميكرد كه تورو خدا جلوي اين خبرنگارها شعار ديگر ندهيد  ولي مردم آنهارا هو ميكردند و همه خبرنگاران هم متوجه موضوع شدند . 

 در همين پايان مسير راهپيمايي بود كه  مردم فرمانده سابق انتظامي را به قصد كشت كتك زدند.

۱۳۸۸ مهر ۱۴, سه‌شنبه

دانشگاه آزاد تهران - 14 مهر

امروزبعد ازظهر  500 تن از دانشجويان دانشگاه آزاد تهران با  شعارهاي مرگ بر ديكتاتور ، روحاني واقعي منتظري صانعي، تا احمدي نژاده هرروز همين بساطه ، تظاهرات كردند .

بيانيه هواداران مجاهدين خلق در ميهن اسير

دانشگاهها - 14مهر

در دانشگاه اهواز دانشجويان در سلف سرويس دانشگاه با كوبيدن قاشقها به ميز غذاخوري اعتراض خود به مديريت مزدور دانشگاه و حضور بسيجيان در دانشگاه اعلام کرده  و شعار مرگ بر ديکتاتور و دانشجوي بسيجي نميخوايم نميخوايم سر دادند .  

 

در دانشگاه شيراز دانشجويان با مشاهده عبور رييس دانشگاه از مقابل محوطه سرويسهاي بهداشتي او را  هو كردند و سپس بلافاصاله تجمع كرده و شعار دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد سر دادند .

 

در دانشگاه کرمان دانشجويان با هجوم به ساختمان حراست با  مزدوران حراست دانشگاه درگير شدند  .

 

در دانشگاه ياسوج دانشجويان در سلف سرويس عليرغم حضور مزدوران حراست به حضور عسكريان رييس اين دانشگاه اعتراض كردند .  

 

اخبار مردمي 6 اكتبر

دانشگاه دزفول

رژيم  در بين دانشجوهاي جديد سال اولي اطلاعیه اي پخش ميکرد مبنی بر اینکه اگر کوچکترین اتفاقی براتون افتاد زنگ بزنید به 110، هر وقت دلتون گرفت زنگ بزنید ! ولی دانشجوها 50 متر آنطرف تر اطلاعیه را در سطل زباله ميانداختند .

 

دستگيري دختران با فريب  

يك دختر جوان كه براي شركت درمراسم چهلم عمويش در بهشت زهرا حضور داشت و اين مراسم همزمان با بزرگداشت شهداي قيام در بهشت زهرا بوده ، توسط يك جوان كه وانمود ميكرده ميخواهد با او دوست شود فريب خورده و به اين وسيله دستگير شده و به زندان برده ميشود و پس از مدتها كه تحت آزار و شكنجه تجاوز قرار ميگيرد با تلاش زياد خانواده اش بيگناهي خود را ثابت كرده و آزاد ميشود .  وي از بعد از آزادي دچار افسردگي شديد است .

 

پاي صحبت يك مسافر از تهران

بيشترين اعتراضات شبانه در تهران در ولي عصر و ونك است .

آنقدر در فرودگاه و ... مامورين رنگارنگ ريخته است و آنقدر اذيت ميكنند كه نميتواني تشخيص بدهي كه كي پليس است كي آدم عادي .

 

پاي صحبت يك هموطن فيلمساز

يك كارگردان موفق فيلمسازي كه كارش هميشه پر رونق هم ميباشد ، ميگويد آنقدر اوضاع اقتصادي در ايران خرابست كه بيش از 7 ماه است كه حقوق مرا هم نداده اند .

 

تهران - چهارراه قصر و حشمتيه

ديوارنويسي مدارس خيلي زياد است و عمدا مرگ بر ديكتاتور است .

مقابل دادگاه انقلاب هميشه شلوغ است و تعداد مزدوران در اين محل افزايش داشته است و هر روز در اين محل تظاهرات خانواده ها برقرار ست

۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

فوتبال - سوءاستفاده از تحريم

دو خبر تكميلي از فوتبال 10 مهر

روز جمعه یکی از شعارهاي جوانان در استاديوم این بود  :  تبانی تبانی مرگ بر سعیدلو  -  منظور از سعیدلو معاون احمدي نژاد ورئیس سازمان تربیت بدنی و مسول اين تباني بوده است

همچنين به گزارش يكي از شاهدان درگيريهاي بعد از مسابقه ، در اين روز یک نفر در اثر استشمام گاز فلفل در میدان صادقیه بیهوش شد وتوسط مردم به درمانگاهی روبروی برق الستوم  انتقال داده شد.

 

شيراز -12مهر

مردم درحال ذخيره سازي و جمع آوري آذوقه هستند .

در همين رابطه عده اي به دزدي ارزاق روي آورده اند . لازم به ذكر است كه اين وضعيت ناشي از تبليغات دجالگرانه رژيم برعليه تحريمهاي احتمالي توسط غرب ميباشد و به اين وسيله مردم را ترسانده و بخود مشغول ميكند  .

دوخبر مردمي

سخني از شاكيان واگذاري سهام مخابرات به سپاه

ـ نظر به اينكه الان  اخبار مربوط به خصوصي سازي شركت مخابرات و فروش سهام  اين شركت در بورس به طور مرتب از رسانه ها پخش ميشود تكليف ميلياردها تومان وجهي كه اين شركت تحت عنوان وديعه درسالها ي گذشته از مردم اخذ كرده و درحال حاضر به عنوان امانت  نزد شركت مخابرات است چه خواهد شد ؟

درآن سالها بهاي خط تلفن 80000تومان بود كه 150000 تومان به عنوان وديعه از مردم مي گرفتند تا بتوانند مثلا طرح هاي توسعه مخابرات  را با مشاركت مردم اجرا كنند كه اين پول  اضافه را به عنوان امانت گرفتند حالا با توجه به اين واقعيت مسئولان نه شرعا و  نه قانونا حق ندارند شركتي كه با قرض از مردم شكل گرفته به فروش برسانند اما كو گوش شنوا

 

گراني ناگهاني بليط قطار

- بليط قطار دراكثر مسيرهاي  شهرهاي بزرگ يك دفعه از 8000تومان به 18000تومان افزايش يافته است

ومردم دادشان درآمده است بعداز پرس وجو  از مسئولين دراين رابطه با پررويي كامل گفتند  براي ايجاد رقابت هاي بخش خصوصي و طرح هاي ريالي كشور بهاي بليط  بالا رفته است.

 

۱۳۸۸ مهر ۱۲, یکشنبه

دانشگاه صنعتي شريف 12مهر

ساعت 1400 لاريجاني وارد سالن دانشگاه شريف شد دانشجويان شروع به هو كردن وي كردند , دانشجويان شعار دادند دانشجو ميميرد ذلت نمي پذيرد و بعد همه دانشجويان سالن را ترك كردند . دربيرون محوطه دانشجويان غيور درحال شعاردادن هستند .آنها يك صدا فرياد ميزنند :

مرگ بر ديكتاتور

دولت كودتا استعفا استعفا

لازم به ذكر است كه تعداد بسيجي ها درداخل سالن 50 نفر بود .تعداد دانشجويان كه دربيرون محوطه در حال شعار دادن هستند در حال افزايش است

بسيج معدن انگوران رادزديد


بسیج با تبانی مالک بزرگ ترين معدن سرب و روي خاورميانه شد

با تبانی در مزایده خصوصی سازی بزرگ ترين معدن سرب و روي خاورميانه، این معدن در کنترل نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران قرار گرفته است.

معدن "انگوران" که به عنوان بزرگ‌ ترین معدن سرب و روي خاورميانه و يکي از بزرگ ترين و استثنايي ترين معادن سرب و روي جهان شناخته می شود، از طریق تبانی سه شرکت خریدار آن در مزایده، عملا تحت کنترل "موسسه مهر اقتصاد ایرانیان" درآمده است. موسسه مهر اقتصاد ایرانیان متعلق به نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران است.

این معدن دو سال پیش به قیمت 600 میلیارد تومان قیمت گذاری شده بود كه در مزایده اخیر با قیمت كف 153 میلیارد تومانی معامله شده است. شركت توسعه معادن روی ایران با پیشنهاد قیمت 186 میلیارد تومان برنده این مزایده شده كه دیوان محاسبات كشور معتقد است این شركت با تبانی انگوران را با كمترین قیمت به مالكیت خود درآورده است.

سه شركتی كه در این مزایده حضور داشته اند در واقع یك شركت هستند چرا كه صد درصد سهام شركت بازرگانی روی و 70 درصد سهام شركت پاسارگاد مربوط به شركت توسعه معادن روی و مابقی در اختیار موسسه مهر اقتصاد ایرانیان است.
این در حالی است که سپاه پاسداران نیز با اخراج رقبا در هفته گذشته از دیروز مالک مخابرات شده است.

 

خبرتكميلي درمورد خانم بنازاده

خبر تكميلي درمورد تبعيد كبري بنازاده اميرخيزي به زندان گوهردشت: وي بينايي يك چشمش را كاملا از دست داده و چشم دومش هم در معرض نابينايي است . قاضي جنايتكار حسن زارع دهنوي اجازه عمل جراحي را نداده است .
 

خبرهاي قيام در11و12مهر

ميدان هفت تير-12مهر

صبح روز يكشنبه 12 مهر در ميدان هفت تير تهران ، تعدادي از مردم وجوانان با يك تجمع آني شعار مرگ بر ديكتاتور سر دادند .

 

كبري بنازاده اميرخيزي

تهران – 12 مهر - كبري بنازاده اميرخيزي از اقوام اشرفيان كه به 5 سال زندان محكوم شده است ، به زندان گوهردشت تبعيد شد .

 

درگيري در كوي دانشگاه-11 مهر

حدود ساعت 21:30 شنبه شب (11 مهر) تعدادي از دانشجويان کوي با دو تن از بسيجيان مستقر در مسجد کوي درگير شدند.

در اين شب تعدادي از دانشجويان ساکن کوي براي امانت گرفتن وسايل ورزشي که در اختيار مسجد کوي قرار داده شده به مسجد مراجعه مي کنند.

ولي دو تن از بسيجيان که مسئول تحويل وسايل بوده اند از تحويل اين وسايل خودداري مي کنند.

دانشجويان كه از سوء استفاده بسيجيان از نفوذ خود در دانشگاه و کوي بخشم آمده بودند آنها راگوشمالي ميدهند .

اخبار مردمي 4 اكتبر- 12 مهر

يكي از شعارهاي فوتبال 10 مهر

انرژي هسته اي- دويست تومن بسته اي

 

زندان در گيشا

در محله گيشاي تهران رژيم دستگيرشدگان اخير قيام را در مسجد خرابه اي در اين محل كه محل متروكه بوده است, نگهداري مي كرده است.

 

تعداد بسيجي در فوتبال 10مهر

در استاديوم صد هزارنفري, بسيجي ها به گونه سازمان دهي كرده بودند كه هر بسيجي مراقب 2 نفر از مردم حاضر در استاديوم باشد. حدود 34000 هزار بسيجي در آنجا حضور داشته است.

 

 وضعيت اقتصادي در شهر انزلي

- در انزلي فقط برنج كاشت مي شود و هندوانه, اما چون برنج گران شده برنج پاكستاني و هندي به وفور در بازار يافت مي شود كه متوسط كيسه اي 17000 تومان به فروش مي رسد.

- نان به طور كلي به دو فرم آزاد و دولتي فروخته مي شود در نان فروشي هاي مختلف يعني نانواني كه نان دولتي دارد, نان آزاد نمي فروسد و برعكس.

- اختلاف قيمت نان به خاطر دو نرخ مختلف آرد توزيعي به نانوايي ها هست. هر كيسه  آرد توسط توزيع كننده كه همان دولت است توزيع مي شود اما ميگويند اين آرد بدون سوبسيد خريد شده و پس گرانترعرضه مي شود كه بالطبع قيمت نان هم گرانتر مي شود.

حدود چندين ماه پيش مردم به فرمانداري شكايت بردند كه اين مغازه هاي نان آزاد فروشي چرا اينقدر نان را گران مي فروشند , اما فرمانداري هم پس از مدتي به مردم اعلام كرد كه همه چيز تحقيق و كنترل شده هيچ مورد سو ظن وجود ندارد و اينها قيمت نان را قانوني اعلام مي كنند.

- نان دولتي سنگگ 50 تومان و بربري 75 تومان است كه بسيار كيفيت بدي دارد اما نان آزاد 150 تا 200 تومان قيمت دارد.

- ماهي به وفور در بازار وجود دارد, و زياد گران نشده اما ميوه بسيار در اين اواخر گران شده است.

- كشتي هاي بار بري بيشتر از روسيه ميايند به انزلي و بيشتر آهن و وسيله سنگين صنعتي مي آورند , (نظرمنبع خبر : ممكن است وسايل غني سازي اورانيوم و اسلحه هم باشد). 

جاسوسي اينترنتي جديد از آبان ماه