۱۳۸۸ اسفند ۲۹, شنبه

مراسم سال نو در زندان گوهردشت

گوهردشت – 29 اسفند –  ساعت 1700 - به گزارش رسيده ، زندانيان زندان گوهردشت ، درحال تدارك يك مراسم عيد نوروز  هرچه با شكوهتر از هميشه هستند . آنها مشغول طبخ سمنو و تهيه آجيل و ... بوده و يك دعوت سراسري در كل زندان براي برگزاري عيد صورت گرفته است .

تهران در آستانه باشكوهترين جشن نوروز در حاكميت آخوندها

تهران ـ 29 اسفند – ساعت 18- يك هموطن چنين گزارش ميدهد :

امروز و ديروز كه به خيابانها رفته بودم بخصوص در خيابانهاي مصدق و انقلاب تمام مغازه دارها پشت ويترين مغازه ها هفته سين چيده بودند. اين كاري است كه امسال كردند و هيچ سالي اين كار را نميكردند.

خودمان هم همه لباسهاي نو پوشيديم و سر هفت سين نشسته ايم. مردم در همه جا جشن گرفتند.

چهارشنبه سوري را هم كه ديديد چقدر كيفي عالي و خوب بود و هر كاري كه توانستيم انجام داديم.

سال نو مبارك

۱۳۸۸ اسفند ۲۸, جمعه

گزارشي جامع از خيزش چهارشنبه سوري اصفهان


اصفهان – 25 اسفند – عين گزارش هموطني از اصفهان را ذيلا ملاحظه ميكنيد :
اصفهان را ترکونديم ، آقا پر پليس بود. قرار بود تجمع از ساعت 6 شروع بشه تا 9 شب ، تمام مسيرها را رفتم سر زدم . تو هر مسيري که مي رفتم هيچ کس نبود، جز لشگر نيروهاي امنيتي.
ديووونه شدم اومدم خونه. دوباره فاميل اومدند گفتيم بريم مراسم بگيريم گفتم به جهنم بقيه نمي گيرند ما مي گيريم

ساعت 9:30 بود رفتيم ناژنون ديديم راه را بسيج اومده با ريختن يک کاميون خاک بسته و سر تمام راهها را نيروي امنيتي گذاشته ، دو سه تا مسير را چک کرديم . يک دفعه ديدم کوه صفه غلغله شد . ترافيک چند کيلومتر بود. همه شروع کردند به شعار دادن كه مرگ بر خامنه اي و مرگ بر ديكتاتور

ساعت 10 بود كه حکومت حمله کرد اما نتونست جلو جمعيت را بگيره اتوبان بسته شد
رفتم پايين ديديم تو خيابان برج هم غلغله هست . مردم ريختند بيرون و شعار مي دادند اونجا ساعت 8 متر به متر پر پليس بود، اما جالب بود قرار بود تظاهرات 6 تا 9 انجام بشه ولي مردم 9:30 ريختند بيرون و نيروهاي حکومت سرويس شدند

ساعت 10:30 بود بسيجي ها نتونستند جمعيت را متفرق کنند. هم بسيجي ها هم يگان ويژه نتونستند مردم را متفرق کنند باورت نميشه به اندازه هر نفر ما يک بسيجي بود.
دست آخر بسيجي ها با يگان ويژه دعواشون شد اون گفت تقصير شماست اونها گفتند نه افتادند به جون هم
و همديگه را مي زدند بچه ها هم هو مي کردند و ترقه وسطشون مي انداختند.

برگشتم ديدم دم خونمون ساعت 11 شب همه جمع شدند حدود 400 نفر منم رفتم آتيش روشن بود ترقه و فشفشه مي زدند خانمها روسريشون را برداشته بودند تو هوا مي چرخوندند. باورم نميشد با دختر ها رقصيديم
عکس خامنه اي را آتيش زديم ، شعر خونديم ، از بس درگيري گسترده بود ، هيچ کس کاري باهامون نداشت نتونستند نيرو بفرستند . من اومدم اما بچه ها تا ساعت2 اونجا بودند
تازه آخر شب که مي خواستند برند خونه شون همه شعار مرگ بر خامنه اي هم گفتند خلاصه حال کردم.

تو شاهين شهر قيامت بود . خانه اصفهان همين طور ، فولاد شهر ، تو نجف آباد هم تظاهرات شده بود ، ارغوانيه ، پل مارنون ، خيابان حافظ . کيوسك پليس را با يه ترقه آتيش زدند . نمي دونم ترقش چي بود پرت کرده بودند، كيوسك آتيش گرفته بود.

اما نکته اي که هست تظاهرات 6 تا 9 برگزار نشد بلکه 9 به بعد برگزار شد يعني اگر من بيرون نمي رفتم نمي فهميدم ولي خيلي عالي برگزار شد اينهام که مي بيني مي گند خبري نبود يا 9 به بعد نرفتند
يا اينکه مزدور رژيمند. تمام شهر را گشتم آخر شب همه جا شلوق شد اما 6 تا 9 نه

ما بايد از اين به بعد ترقه هم توتظاهراتها ببريم بعضيهاش هست دود زا هست بزنيم جلو بسيجيها تا ديد نداشته باشند به سمت مردم تير بزنند.

۱۳۸۸ اسفند ۲۷, پنجشنبه

انتقال دستگيرشدگان نظام آباد به زندان حشمتيه

تهران – 27 اسفند – بنا به گزارش رسيده دستگير شدگان روز چهارشنبه سوري در منطقه نظام آباد به زندان حشمتيه واقع در انتهاي خيابان سبلان شمالي منتقل شده اند .

گوشه اي از قيام غرب تهران در خيزش چهارشنبه سوري

تهران – 25 اسفند – ازگزارشهاي هموطنان

ـ حدود 300 نفر از جوانان در تقاطع رودكي آذربايجان حوالي ساعت 7 بعد از ظهر باشعار مرگ بر خامنه اي و مرگ بر اصل ولايت فقيه تظاهرات كردند.

ـ ساعت 9 شب بود كه در 16 متري اميري ابتداي خيابان ربيعي بين جوانان و مزدوران انتظامي درگيري شده بود و مردم با ترقه و نارنجكهاي خود از خودشان دفاع ميكردند .

ـ در ساعت 11 شب وقتي از ميدان انقلاب عبور ميكردم هنوز صداي شعار مرگ بر خامنه اي ميامد .

ـ شيشه هاي يك بانك و فروشگاه دولتي را در اسكندري جنوبي ديدم كه شكسته بود و درو ديوار آنها سياه شده بود

ـ ساعت 8 شب بود كه در سيمتري جي درست در جنوب پادگان جي يك ساختماني شيشه هايش شكسته بود و از آن دود بلند ميشد

ـ ساعت 9 در خيابان كارون جوانان شيشه هاي دو ماشين انتظامي كه مزاحم جشن آنها شده بودند را شكستند و به هرچه كه نشاني از رژيم داشت با پرتاب نارنجكهاي خود حمله كردند

ـ ساعت هفت و نيم در كنار بانك صادرات در نزديكي دانشگاه شريف در خيابان آزاي يك بمب خيلي قوي منفجر شد كه همه منطقه را لرزاند و مزدوران سراسيمه به هر طرف ميدويدند

ـ در بريانك وهفت چنار جوانها در آتش كپسولهاي گاز ميانداختند كه صداي مهيبي داشت و مزدوران جرات نزيك شدن نداشتند

ـ در اميريه سر كوچه البرز جوانها سطلهاي آشغال را آتش زده بودند

۱۳۸۸ اسفند ۲۶, چهارشنبه

گزارش مشروح چهارشنبه سوري شهرك غرب

تهران – 25 اسفند – يك هموطن چنين گزارش ميكند :

در شهرك غرب جمعيت خيلي زياد و متراكم بود . بطوري كه نيروهاي انتظامي مي ترسيدند كه نزديك شوند . 6تا 7 ماشين هاي ضد شورش  بودند كه مزدوران به  كلاهخود و سپهر و باتوم و.... مجهز بودند ولي حمله نكردند.

ما ساعت 6 به سه راهي كه به شهرك غرب ميخورد رسيديم كه حدود 500 نفري در آنجاچند كپه آتش درست كرده بودند . در حال شادي و .... بودند ولي ماموران از دور فقط تماشا مي كردند .

ما به سمت شهرك غرب رفتيم كه وقتي به انجا  رسيديم. شايد  ده هزار نفر مي شدند و شايد هم بيشتر .خيلي زياد بودند .

وقتي به ميدان شهرك غرب رسيديم  انجا هم جمعيت خيلي زياد بود  در آنجا 7 تا 8 خودرو  ون نيروانتظامي ضد شورش با تجهيزات بودند .

كه ساعت 7.5 مي شد .  در انجا  مردم چندين كپه هاي آتش درست كرده بودند و از روي آن مي پريدند و شادي مي كردند و مي رقصيدند  . مزدودران كاري نداشتند .

ساعت حدود 9 يك مزدوري كه ظاهرا سرهنگ نيروي انتظامي بود با بلند گو هشدار داد كه متفرق شويد و پراكنده شويد و....... ولي بدنبال آن ترقه ها و نارنجك هاي صوتي كه صداي خيلي وحشتناكي داشتند  در اطراف نيروهاي انتظامي انداختند . بعد كه نيروي انتظامي حمله كرد همه فرار كردند . پي در پي دو ,سه گاز اشك آور زدند  . ما هم هر چه ترقه و نارنجك داشتيم بسمت ماموران پرتاپ كرديم .

تمام فضا را دود پر كرده بود كه از كوچه هاي فرعي از منطقه خارج شديم .

دو ون و دوتا  سه موتور سيكلت سوار از درون جمعيت مردم را تعقيب مي كردند .

دو موتور سوار به سمت ما كه چهار نفر بوديم مي آمدند . در همين حين موج جمعيت بين 100 تا 200 نفر بودند كه به موتور سوار ها حمله كردند موتورشان را گرفتند  . لباس شخصي هاي مزدور فرار كردند. ولي مردم  موتور را آتش زدند .

(زمانيكه آنها اخطار مي كردند متفرق شويد آنها ديده بودند كه ما بسمت آنها ترقه و نارنجك پرتاب كرده بوديم .)

نهايتا آن دو مزدور بدست مردم افتادند و مردم تا مي توانستند آنها  راگوشمالي دادند

از سمت مزدوران دو بار ديگر گاز اشك اورشليك شد . و آندو  مزدور توانستند فرار كنند . وقتي به اتوبان فض الله نوري رسيديم پير مرد راننده تاكسي ما را سوار كرد و از ماهم كرايه نگرفت و مارا به خانه رساند .

شعارهاي مردم در حين مقابله با مزدوران اينها بود :

مرگ بر ديكتاتور

مرگ بر اصل ولايت فقيه

بسيجي برو گمشو

اي رهبر فرزانه  آماده ايم آماده ...

ننگ ما ننگ ما    رهبر الدنگ ما

احمدي بيچاره  بازي ادامه داره

تجاوز  - جنايت -مرگ بر اين ولايت

انداختن نارنجك در ماشين مردم توسط رژيم

چهارشنبه سوري آتشين

اصفهان – 25 اسفند – يك هموطن گزارش داد كه شب چهارشنبه سوري در اصفهان دوستش بهمراه  همسرش در حين رانندگي بود و  شيشه ماشين پائين بود . دو نفر از مزدوران لباس شخص كه سوار بر موتور سيكلت بودند يك نارنجك صوتي را داخل ماشين انداختند و در داخل ماشين منفجر شد و منجر به سوختن دست و ايجاد مشكل در شنوايي دوستش مي شود .

اين گزارش افزوده است ،  در حاليكه تردد با موتور جز براي مزدوران رژيم در اصفهان  ممنوع اعلام شده بود رژيم با اين عمل مي خواهد بگويد كه مردم معترض و برپا كننده چهارشنبه سوري اين كارها را ميكنند .

اين هموطن گزارش خود را اينطور به پايان برده است كه چنين چهارشنبه سوري اي را اصفهان در تاريخ خودش نديده بود .  شركت مردم در آن فوق العاده بود . در همه  شهر ها و حتي روستا هم مردم زيادي به خيابان ريختند .

درگيري در مناطق فقيرنشين بروجرد

خيزش آتشين چهارشنبه سوري

بروجرد – 25 اسفند – در شب چهارشنبه سوري در مناطق  42 دستگاه و همچنین گوشه گاپله و گوشه چهارچنار درگيري با بسيجيان تا نیمه های شب ادامه داشت

منطقه 24 دستگاه که ازصبح بعد از چهارشنبه سوري، مملو از نیروهای نظامی شده  و دست به دستگیریهای کور زده اند .

در خیابان بهار نزدیک میدان بهار هم درشب چهارشنبه سوري درگیریهاي  زیادی گزارش شده است

 

گوشمالي بسيجي ها و شعار در مقابل زندان در تبريز

چهارشنبه سوري آتشين

تبريز – 25 اسفند – به گزارش هموطنان علي رغم اينكه از قبل رژيم مردم را تهديد كرده بود  كه تجمع نكنند و يا شعار ندهند،. ولي مردم خيلي خوب وارد صحنه شدند . نيروهاي رژيم هم از ترس در خيابان خيلي كم بودند . در منطقه خانه سازي يك پايگاه بسيج واقع است  كه مردم نيرو هاي بسيجي مزدور آنجا را گوشمالي دادند .

در منطقه زعفرانيه كه نزديك زندان است مردم خشمگين شعار مي دادند و به خون ستار خان قسم مي خوردند و رژيم را تهديد مي كردند  كه اگر زندانيان را آزاد نكند آن را سرنگون ميكنند

چهارشنبه آتشين در شهرك گلستان

شيراز – 25 اسفند - جوانان در شهرك گلستان با آتش بازي و با انداختن بمب هاي صوتي به سمت نيروهاي انتظامي و تركاندن ترقه انها را مستاصل كرده بودند.

« چهارشنبه سوزي آخوندها »

شيراز – 25 اسفند – شب چهارشنبه سوري جوانان در منطقه زرهي  كه مركز جمع شدن مردم و گردش است تجمع كرده و با ترقه و بمبهاي صوتي و آتش بازي حسابي ماموران امنيتي را كلافه كرده بودند و اين كار تا پاسي از شب ادامه داشته و همه جوانان ميگفتند امروز «چهارشنبه سوزي آخوندها» است.

خاموشي برق شهر تاكتيك رذيلانه سركوب خيزش چهارشنبه سوري

فسا – 25 اسفند – شب چهارشنبه سوري از ساعت 7 شب شهرداري  برق شهر را قطع كرده و در پايان هر ساعت 15 دقيقه روشن ميكرد و مجددا خاموش ميكرد.  اين وضعيت تا ساعت 1 بعداز نيمه شب ادامه داشت نيروهاي امنيتي با بلند گو به مردم اخطار ميدادند كه آتش روشن كردن ممنوع و حرام است و بعضي از مردم در پشت بام ها اتش روشن كرده بودند و چهارشنبه سوري را در پشت بام ها اجرا ميكردند.

درگيري در محله پل مارون اصفهان

خيزش آتشين چهارشنبه سوري

اصفهان – 26 اسفند – از جمله محلات پر شور اصفهان در شب چهارشنبه سوري ، محله پل مارون بود تا ساعت 24 در مقابل تلاش مزدوران براي تفرق مقاومت كرده و با آنها به درگيري پرداختند .

بنا به همين گزارش مردم روز چهارشنبه در  مقابل دادگاه ضد انقلاب براي آزادي فرزندان دستگيرشده شان تجمع كرده بودند .

« چهارشنبه سوري نظامي»

تهران – 25 اسفند – به گزارش هموطنان از شهرك اكباتان ، چهارشنبه سوري 88 را بايد « چهارشنبه سوري نظامي » خواند و اين تفاوت اصلي آن با گذشته ها بود . چرا كه عليرغم حضور و ممانعت شديد نيروهاي امنيتي ، مردم زيادي به صحنه آمده بودند و شعارهاي سياسي ميدادند .حمله و درگيري با ترقه و نارنجك دستي تا پاسي از شب ادامه داشت  .تا قبل از زدن گاز اشك آور توسط نيروهاي امنيتي براي متفرق كردن مردم هنوز كسي شعار نداده بود اما به محض استفاده ازگاز اشك آور مردم با شعار و ترقه به مقابله پرداختند ، ابتدا شعارها مرگ بر ديكتاتور بود ولي با ادامه درگيري ها شعارها بر عليه خامنه اي و اصل ولايت فقيه تيز تر شد .

نيروهاي امنيتي براي متفرق كردن مردم از هر شيوه رذيلانه اي از قبيل كتك و فحاشي ركيك و ايجاد رعب با هجومهاي ناگهاني و گاز اشك آور استفاده كردند ولي مردم تظاهرات وجشن خود را برگزار كردند .

آتش زدن ماشين پليس در اهواز

خيزش آتشين چهارشنبه سوري

اهواز – 25 اسفند – به گزارش هموطنان در شب چهارشنبه سوري اهواز يك ميدان جنگ بود ، جوانان اهواز از  شمال تا جنوب آن  را غرق آتش و ترقه هاي خود كرده بودند از كيانپارس تا پاداد شهر و آتيشها صداي ترقه و بمب قطع نميشد و در مقابل تهاجم نيروهاي وحشي در منطقه پادادشهر  مردم به مقابله پرداخته و يك ماشين پليس را به آتش كشيدند . طنين شعارهاي مرگ بر ديكتاتور ، مرگ بر خامنه اي ، مرگ بر اين رژيم فاسد به  هنگام تهاجم مزدوران به مردم بيشتر ميشد .

درگيري و حمله به مركز بسيج خاني آباد

خيزش آتشين چهارشنبه سوري

تهران -25 اسفند – جوانان خاني آباد ، با پرتاب صدها ترقه و نارنجك به مقابله با 300 موتور سوار بسيجي پرداختند . در جريان اين درگيري ، جوانان مركز بسيج خاني آباد را نيز با نارنجكهاي خود مورد حمله قراردادند .

شهرداري منطقه در همكاري با حمله گله وار موتور سواران بسيجي به مدت 25 دقيقه تمام چراغهاي منطقه را خاموش كرد . در اين درگيري  مزدوران دونفر از جوانان اين منطقه را  با ميله آهني بشدت مجروح كردند و مردم آنهارا  به بيمارستان امير المومنين نازي آباد منتقل كردند .

درگيري در ميدان آزادي تهران

خيزش آتشين چهارشنبه سوري 

تهران- 26 اسفند – ساعت 2 بامداد – درميدان آزادي درگيري جوانان با شعار مرگ بر ديكتاتور و مرگ بر خامنه اي با مزدوران رژيم با پرتاب ترقه و نارنجك و آتش ادامه دارد . مزدوران در وسط ميدان مستقر شده اند و جوانان كه در سمت شرق ميدان مستقر شده اند براي ادامه جشن چهارشنبه سوري به مقابله با آنها پرداخته اند .

۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

تظاهرات 5 هزار نفره مردم شيراز

خيزش آتشين چهارشنبه سوري

شيراز – 25 اسفند - در دروازه شيراز – خيابان مرداويج  و چهار راه رسالت ( كه طي سي سال گذشته همه ساله محل چهارشنبه سوري و در گيري بود) حدود 5000 نفر از مردم با شعار مرگ بر ديكتاتور و با آتش زدن عكس هاي خامنه اي و احمدي نژاد تظاهرات كرده و از روي بته هاي عكس سران رژيم پريدند . مردم شجاعانه با ترقه و آتش با مزدوران سواره و مسلح نيروي انتظامي به مقابله پرداختند .

 نيروهاي انتظامي با خود روهايي كه جلوي آنها شبيه بلدوزر است حمله كرده و آتش ها را جمع كرده و ماشين هاي پارك شده را له مي كردند  ولي حريف مردم نميشدند .

خيزش چهارشنبه سوري در بروجرد

بروجرد – 25 اسفند – ساعت 20  در شهر بروجرد درگیری شدیدی بین نیروهای سپاه و بسیج و مردم شروع شده و مردم با سنگ و شعارهاي مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه اي به مقابله با مامورین پرداخته اند. هم اکنون درگیری در خیابان تختی و نزدیکی تپه چوقا در جریان است. مرتب بر تعداد مردم افزوده میشود.تعدادی از جوانان دستگیر شده اند.

مزدوران بسيج و لباس شخصي به سركردگي مزدور شناخته شده اي بنام رضا بوربور با سنگ بخانه هاي مردم حمله كرده و شيشه هاي آنها را ميشكنند .

تجمع و درگيري در مقابل بيمارستان امير المومنين نازي آباد

خيزش آتشين چهارشنبه سوري

تهران – 25 اسفند – ساعت 2215 – تعدادي ازجوانان بر اثر درگيري با مزدوران مجروح شده و به بيمارستان اميرالمومنين در غرب نازي آباد منتقل شده اند . مردم در مقابل اين بيمارستان براي جلوگيري از ربوده شدن مجروحين تجمع كرده اند و با نيروي انتظامي در اين محل درگير ميباشند .

درگيري شديد در فلكه فلسطين اصفهان

اصفهان – 25 اسفند – ساعت 22 – در فلكه فلسطين در شهر اصفهان درگيري شديدي بين مردم و نيروهاي لباس شخصي و انتظامي جريان دارد . لامپهاي منطقه توسط شهرداري خاموش شده است ودر تاريكي مردم و جوانان با شعار مرگ بر خامنه اي و پرتاب فشفشه و ترقه از خودشان دفاع ميكنند .

به آتش كشيدن مركز بسيج در پارك بهارستان

خيزش آتشين چهارشنبه سوري - تهران – 25 اسفند – گزارش تكميلي درگيري پارك بهارستان

جوانان دلير تهران مركز بسيج در پارك بهارستان واقع در منطقه وحيديه  را به آتش كشيدند . اين مركز از جمله مراكز سركوب و آزار جوانان منطقه بود كه امروز به سزاي اعمالش رسيد .

همچنين نيروي انتظامي در مقابل تهاجم جوانان به سمت پارك عقب نشيني كرده وكليه جواناني كه در داخل اين پارك به محاصره افتاده بودند پيروزمندانه به ساير جوانان در بيرون پيوستند و همگي مشغول شعار عليه خامنه اي  و تهاجم به نيروي انتظامي هستند .

درگيري شديد در نزديكي پارك بهارستان

خيزش آتشين چهارشنبه سوري

تهران – 25 اسفند – ساعت 21- در نزديكي پارك بهارستان واقع در وحيديه تهران ( شمال نيروهوايي ) درگيري شديدي بين مردم و مزدوران انتظامي و لباس شخصي جريان دارد. عوامل شهرداري چراغهاي اين منطقه را نيز خاموش كرده اند و دود شديدي از اين منطقه به هوا ميرود و بنظر ميرسد كه در جوانان دلير محلي را  در اين منطقه را به آتش كشيده اند .

مزدوران خيابان منتهي به پارك بهارستان  بنام سليمي افضل را مسدود كرده اند و عده اي از مردم كه در پارك به برگزاري مراسم چهارشنبه سوري مشغول بودند در بين مزدوران به محاصره افتاده اند . از طرف ديگر در تاريكي شديد ، عده اي از جوانان از بيرون حلقه محاصره و همچنين جواناني كه محاصره شده اند تلاش دارند تا با زدن ترقه وبمبهاي صوتي و تهاجم به مزدوران اين حلقه محاصره را باز كنند .

طنين شعارهاي مرگ بر خامنه اي و ساير شعار هاي ضد حكومتي در تاريكي و صداي ترقه ها قطع نميشود .

درگيري شديد در جنوب تهران

خيزش آتشين چهارشنبه سوري

تهران – 25 اسفند – در جنوب تهران ، در مناطق نازي آباد و 1000 دستگاه ، خزانه ،خاني آباد درگيري و جنگ و گريز بين جوانان و مزدوران رژيم جريان دارد . تعدادي از جوانان مفقود شده اند .

خيزش آتشين در اهواز

اهواز – 25 اسفند – ساعت 20- در منطقه زيتون كارمندي مردم با ماموران رژيم بسختي درگير شدند. مزدوران كه قصد دستگير كردن عده اي از مردم را داشتند با مقاومت وممانعت مردم مواجه شدند. درگيري همچنان ادامه دارد .

تظاهرات در اميرآباد با آتش زدن عكسهاي خامنه اي

خيزش آتشين چهارشنبه سوري

تهران – 25 اسفند – 1930 – مردم اميرآباد تهران ، با آتش زدن عكسهاي خامنه اي دست به تظاهرات آتشين چهارشنبه سوري زدند . آنها شعار ميدهند مرگ بر خامنه اي ، خامنه اي جلاد مرگت فرا رسيده .

اين گزارش ميافزايد مردم تعداد بيشتري عكسهاي خامنه اي را نگه داشته اند تا با تاريك شدن هوا آنها را به آتش بكشند و نابودي اورا آرزو كنند .

تظاهرات در نجف آباد

خيزش آتشين چهارشنبه سوري

نجف آباد – 25 اسفند – 1930 – در خيابان 17 شهريور نجف آباد ، درحدود 400نفر از مردم حين با شعارهاي ضد حكومتي و مرگ بر خامنه اي با مزدوران انتظامي درگير شده اند . مزدوران به سمت مردم و جوانان گاز اشك آور پرتاب كردند جوانان نيز جواب آنها را با ترقه و فشفشه و آتش داده اند .

به آتش كشيدن موتور و گوشمالي يك بسيجي

خيزش آتشين چهارشنبه سوري

تهران- 25 اسفند – ساعت 1930 – در گيشا جوانان يك بسيجي مزدور را كه با موتور نمايش ارعاب ميداد را با ضربات آجر متوقف كرده و پس از گوشمالي دادن وي ، موتورش را به آتش كشيدند .

شدت انفجارهاي گيشا بحدي است كه مزدوران جرات مقابله با مردم را ندارند

 

چه چهارشنبه چه نوروز، قيام ملي پيروز

قيام آتشين چهارشنبه سوري

تهران – 25 اسفند – ساعت 1930- حدود 1000 نفر از مردم نظام آباد تهران  در خيابان مجاور پادگان عشرت آباد شعار ميدهند ، مرگ بر خامنه اي ، خامنه اي رفوزه توي آتيش ميسوزه ، چه چهارشنبه چه نوروز قيام ملي پيروز

تهاجم به كيوسك بسيج

اصفهان – 25 اسفند – جوانان كيوسك بسيج ضد خلقي  رادر خيابان هاتف چهارراه عبدالرزاق ، با نارنجكهاي خود مورد حمله قرار دادند و اين كيوسك درحال سوختن  است .

شيراز در خيزش آتشين چهارشنبه سوري

شيراز – 25 اسفند – در چهار راه هوابرد ، به نقل از هموطنان از صداي ترقه هاي جوانان غلغله است . بسياري از افراد ميانسال و پدران و مادران خود اقدام به تهيه ترقه و نارنجك دستي نموده و براي شركت در اين خيزش آتشين خانه هارا ترك كرده اند .

تهاجم با نارنجك به يك مركز تبليغات سپاه

خيزش آتشين چهارشنبه سوري

تهران – 25  اسفند – ساعت 1830 – جوانان تهران نو با نارنجك به يك مركز تبليغات ضد اسلامي وابسته به سپاه پاسداران،  واقع در نزديكي ميدان چايچي و خيابان رودكي در اين منقطه حمله كرده و پس از شكستن شيشه هاي آن ، يك نارنجك نيز به داخل آن پرتاب كردند .

خيزش چهارشنبه سوري در كرج

كرج – 25 اسفند – ساعت 1830 – در فرديس كرج ، صداي ترقه ها شنيده ميشود . تازه اين درحاليست كه بسياري از مردم كرج براي چهارشنبه سوري به تهران رفته اند .

شروع قيام چهارشنبه سوري از جنوب تا شمال

تهران – 25 اسفند – ساعت 1730- جوانان خاني آباد ، جشن آتشين خود را با انفجار بمبهاي رعد آساي خود شروع كردند.

از خيابان مصدق و ميدان ولي عصر تا سينما آفريقا ، لحظه اي صدا انفجار قطع نميشود و  مصدق مملو از مامور است .

در شهرك غرب و بهبود وآذربايجان نيز  مردم با انفجار ترقه ها جشن آتش را شروع كرده اند .

وحشت از قيام چهارشنبه سوري در نارمك و تهرانپارس

تهران – 25 اسفند – ساعت 14 – به گزارش هموطني از نارمك از ساعت  2  به جواهرفروشي ها و از ساعت 3 به  بقيه مغازه ها دستور دادند كه مغازه هايشان را ببندند .به گزارش اين هموطن رژيم از شهرستانها نيز نيرو آورده است و در اين منطقه با فاصله هاي نزديك نيرو چيده است . آكثر اين مزدوران از وحشت شناسايي شدن توسط مردم وجوانان، صورتشان را پوشانده اند .

استارت خيزش چهارشنبه سوري با صداي مهيب

تهران – 25 اسفند – ساعت 1630- در قلهك يك ديناميت با صداي خيلي بلند منفجر شد . و در پارك وي يك نارنجك قوي كه دود زياد آن منطقه را پوشانده و مزدوران را به آن سمت كشاند منفجر شد ولي مزدوران دست از پا درازتر برگشتند .

تامين كارتن و سوخت براي چهارشنبه سوري

تهران – 25 اسفند – ساعت 1615 - عليرغم جمع آوري كليه زباله جات و منابع زباله توسط رژيم از خيابانها ، درهمين ساعت به گزارش هموطنان ،  ميدان شيراز و  خيابان شيراز شمالي و جنوبي و ملاصدرا و يا ميدان تره بار سمت خوارزمي مردم همه كارتن ها و آشغالها را به خيابان ريخته اند تا سوخت چهارشنبه سوري را تامين كنند  .

پرواز هليكوپتر از ترس خيزش بزرگ چهارشنبه سوري

تهران – 25 اسفند – ساعت 1600- دو هليكوپتر با ارتفاع خيلي پايين بنحوي كه صداي پرواز آن ها گوش مردم را آزار ميدهد ، مرتبا بر فراز مناطق مصدق و چهارراه مصدق ، يوسف آباد و ونك ميچرخند و با يك نمايش توخالي قصد ايجاد رعب در مردم را دارند .

در همياري مردمي چهارشنبه سوري عليه ولي فقيه و آمادگي براي برگزاري چهارشنبه سوري، در اين مناطق درب منازل توسط مردم بازگذاشته شده است.

اين گزارش ميافزايد همزمان در وسط ميدان آزادي حدود 500-600 نيروي رژيم مستقر شده اند .

وحشت مزدوران از همياري مردم در چهارشنبه سوري

تهران – 25  اسفند - ازساعت 0900 تا 1130 در خيابان ستارخان نرسيده به پل و بعدازآن برق آلستوم نيروهاي رژيم در حال جمع آوري سطل آشغالها در خيابان ستارخان هستند , البته سه روز قبل كيوسك ها را جمع كردند امروز هم  منابع كوچك را هم جمع ميكنند.

نيروهاي رژيم , يكي ازعابرين را متوقف كرده  و موبايل او راگرفته و داخل آن را ازبابت عكس هايش چك ميكنند كه با مقاومت فرد عابر روبرو ميشوند و او ميگويد كه عكس ناموس مردم را چرا چك ميكنيد و مردم بلافاصله براي كمك به وي جمع ميشوند و مزدوران از ترس گوشمالي، بلافاصله گور خود را گم ميكنند .

استيصال رژيم در جنوب تهران

عينيت كابوس چهارشنبه سوري

تهران – 25 اسفند – بنا به اعتراف يكي ازعوامل رژيم در شهرداري جنوب تهران ، وضعيت جمع آوري ماشينهاي اسقاطي و منابع زباله و مخازن چوبي، از ترس آتش زدن آنها در چهارشنبه سوري توسط جوانان دراين منطقه، بيشتر به شهر حالت جنگي داده و باعث تحريك مردم شده است .

وي گفته استكه مردم از صبح زباله هايشان را عمدا در كنار منازلشان در كوچه گذاشته اند تا جوانها بتوانند آنها را آتش بزنند .

جمع آوري بيش از 1000 منبع زباله كه هركدام يك ماشين نياز دارد و ... در فرصت امروز نميگنجد .

اين مامور گفته است جلوي جوانها رانميشود گرفت . آنها با موتور دختر و پسر سوار شده و باترقه هاي چند ده هزار توماني ، در اتوبان هاي مثل همت وخاوران آنها را منفجر ميكنند .

درگيري در خيابان رودكي

تهران – 25 اسفند – ساعت 14 – در خيابان رودكي بين مردم و رانندگان مسافر كش و مزدوران بسيج و سپاه درگيري صورت گرفت .

در اين منطقه و همچنين خيابانهاي شادمان و بهبودي ، نيروهاي وحشتزده رژيم مسقر هستند و براي مردم مزاحمت ايجاد ميكنند .

 

توزيع عكسهاي خامنه اي بعنوان بته!

تهران – 25 اسفند – ساعت 12 ظهر – ميدان امام حسين ، به گزارش هموطنان ،  عده اي از جوانان با سرعت قابل توجه ، تصاوير بزرگي از سوختن عكس خامنه اي در آتش را بعنوان هيزم و بته هاي چهارشنبه سوري بين مردم محلات با كارتن  توزيع كرده و رفتند . 

حضور مزدوران يگان ويژه در تهران

تهران – 25 اسفند - ساعت 1330 - مزدوران يگان ويژه با ماشينهاي سياه رنگ شان ، در حال گشت زني در خيابان انقلاب و آزادي و ميدان انقلاب هستند . به گفته هموطنان در اين ساعت شهر بسيار ساكت و آرامش قبل از توفان است .

جنگ و گريز درميدان آزادي

تهران – 25 اسفند – ساعت 830 صبح – در شرق ميدان آزادي جوانان با سنگ با نيروي انتظامي درگير شدند .

همچنين رژيم ظرف شب گذشته چند عكس بزرگ خامنه اي را كه جوانان قصد آتش زدن آنها در چهارشنبه سوري داشتند را در ميدان آزادي و آريا شهر جمع كرده است .

مامورين انتظامي در سراسر خيابان آزادي تا ميدان انقلاب دسته دسته مستقر شده اند .

چهارشنبه سوري شمال تهران

تهران24اسفند- در منطقه صادقيه روي ديوار نوشته شده «امسال آخرين چهارشنبه سوري نظام است»

قرار است در بيشتر از 2هزار محله مراسم اجرا شود. در مناطق گيشا، ميدان محسني، آريا شهر، تجريش و كوي فردوس و... چهارشنبه سوري شروع شده است.

در سطح شهر تردد با ماشين كمتر شده چون ممكن است مورد اصابت تركش ترقه و .... قرار بگيرد.

چهارشنبه سوري عباس آباد

تهران24 اسفند ساعت 14- در خبابان عباس آباد  جوانان بمب دود زا زده بودند و به تعداد زيادي از خودروهاي رژيم سراسيمه شده و تا ساعتها ماشينهاي آتش نشاني و آمبولانسها در تردد  بودند.

چهارشنبه سوري شيراز 2

شيراز 24اسفند- منطقه دروازه شيراز و چهار باغ بالا، چند روز است كه چهارشنبه سوري شروع  شده است. جوانان مي گويند اينها دست گرمي و برنامه اصلي روز چهارشنبه سوري است. رژيم  هم يگانهاي ويژه چيده و مي گويد براي امنيت است ولي مردم و به ويژه جوانان بي محابا كار خودشان را مي كنند. و تمامي مواد و الزامات به وفور بين افراد رد و بدل مي شود.

۱۳۸۸ اسفند ۲۴, دوشنبه

چهارشنبه سوري در مركز شيراز

شيراز – 24 اسفند – ساعت 22- به گزارش هموطنان ، در خيابان انوري ( حوالي مركز شهر و بازار وكيل ) صداي چهارشنبه سوري بگوش ميرسد . هموطني ميگفت آنقدر در شهر مامور ريخته كه نميشود تكان خورد .  

حكومت نظامي مخفي در تهران

تهران – 24 اسفند – ساعت 1500 به گزارش يك هموطن، همزمان با صداي شديد انفجارهاي خيزش چهارشنبه سوري ، در تهرانپارس و تهران نو، حضور گسترده لباس شخصيها امروز  از شمال تهران تا شرق آن يك حكومت نظامي مخفي را تداعي ميكند . و رژيم با ايجاد اين فضاي امنيتي ، ترس فروخورده خود از چهارشنبه سوري را نشان ميدهد . شدت و حدت اين حضور بيش از عاشورا و 22 بهمن است .   

بازرسي توسط لباس شخصيها

كابوس چهارشنبه سوري

تهران – 24 اسفند – ساعت 1630 – در دو راهي يوسف آباد ،مزدوران لباس شخصي رژيم ، كليه ماشينها و عابرين را كنترل و بازرسي مينمايند و كارتهاي هويت آنان را چك ميكنند .

 

وحشت رژيم از چهارشنبه سوري

بنا به گزارش رسيده، اهم اقدامات رژيم براي مقابله با خيزش سراسري چهارشنبه سوري بويژه در تهران از اينقرار است :

·     ـ  از ساعت 5بعد از ظهر سه شنبه , يگان ويژه اقدام به بستن خيابانها و ميادين اصلي نمايد. راهنمايي و رانندگي هم بصورت كمك كننده در اين پروسه وارد عمل شوند.

·       ـ سپاه برخي  محلهايي از شهر را بعنوان محل تجمع  نيرو مشخص كرده است كه اگر يگان ويژه و نيروي انتظامي در مقابله با مردم كمك خواستند آنها  از اين محلها وارد عمل شوند.

·       ـ گشت هاي محلي بسيج مقاومت همچنان برقرار بوده و طبق روال عادي  به كار ايست و بازرسي يا شناسايي مخالفين و جوانان ادامه خواهند داد.

·      ـ  نيروهاي سپاه در روز سه شنبه در سطح شهر تهران بيشتر با موتور سكلت تردد خواهند كرد.

·      ـ  وظيفه لباس شخصي ها اين است كه در خيابانها با شلوغي و سر دادن شعار توسط مردم عليه رژيم وسران آن مقابله كنند . كنترل آتشبازي و جلوگيري از مراسم را به مامورين كلانتريها و آتش نشاني واگذار شده است .

·     ـ   به هر محله اي هم اعلام شده از نيروهاي بومي همان محله براي مقابله با مردم استفاده شود.

·     ـ   سپاه و نيروي انتظامي با انتشار اخبار دروغ و بزرگنمايي اقدامات سركوبگرانه خود اقدام به جنگ رواني نموده و مانع شركت گسترده وفعال مردم در اين خيزش بزرگ  شوند.

 

كنترل ورودي خروجيهاي زميني وهوايي تهران

تهران – 24 اسفند – ساعت 12 ظهر - بنا به گزارش رسيده، ورودي و خروجي فرودگاه موسوم به خميني در جنوب غرب تهران و همچنين ورودي وخروجي اتوبان كرج بشدت توسط رژيم كنترل ميشود .

حمله با چاقو و قمه درچهارشنبه سوري به مردم

تهران – 24 اسفند – يكي از عوامل  نيروي انتظامي گفته است كه نيروهاي بسيج و سپاه و ضد شورش توجيه شده اند كه در شب چهارشنبه سوري با چاقو و قمه به مردم حمله كنند چون شب است ديده نميشوند.

۱۳۸۸ اسفند ۲۳, یکشنبه

چهارشنبه سوري در شهر ري و ميدان خراسان

تهران – 23 اسفند – ساعت 22 – بنا به گزارش رسيده ، صداي ترقه بطور مستمر از همه نواحي شهر ري قطع نميشود . در ميدان خراسان به رغم حضور پست بازرسي مزدوران انتظامي در ميدان وبازرسي كليه خودروهايي كه وارد ميدان ميشوند ، جوانان به كار خود در اين منطقه ادامه ميدهند . اين گزارش ميافزايد در همين ساعت مزدوران انتظامي در شرق ميدان امام حسين نيز مستقر شده اند .

سرازير شدن مامورين لباس شخصي به تهران

تهران – 21 اسفند – بنا به اخبار رسيده از درون وزارت اطلاعات ، براي مقابله با خيزش بزرگ چهارشنبه سوري ، وزارت اطلاعات مزدوران خود را از اغلب شهرهاي ديگر به تهران فراخوانده است تا در هيبت لباس شخصي به شناسايي و سركوب جوانان و مردم بپردازند .  اين نيروها دست كم از 20 اسفند در تهران حضور يافته و مشغول ماموريتهاي سركوبگرانه خود ميباشند .

حضور گسترده امنيتي و كنترل وروديهاي تهران

تهران – 23 اسفند – ساعت 21 – به گزارش هموطنان، در وروديهاي شرقي و جنوبي تهران از سمت جاده آبعلي و دو راهي آرامگاه پستهاي بازرسي براي كنترل كامل خود روها برقرار شده است . در ميدان توپخانه نيز ، ماموران امنيتي مستقر شده اند .

تهران از كنترل خارج شده است

تهران – 23 اسفند – ساعت 1530 – در اين ساعت در  ميدان فردوسي ، خيابان اميريه ، باب همايون ، پارك شهر صداي ترقه هاي قوي و صداي انفجارات مهيب بمبهاي صوتي بطور لاينقطع شنيده ميشود . به گفته شاهدان ، كنترل شهر از دست رژيم خارج شده است .

بابلسر و بابل در پيشوازچهارشنبه سوري

بابل – 22 اسفند – به گزارش رسيده از هموطنان در بابلسر و بابل  ، جوانان هرشب در خيابانهاي اين شهرها با انفجار نارنجكهاي دستي ، خيزش بزرگ چهارشنبه سوري را گرامي ميداند و به استقبالش ميروند .

شروع چهارشنبه سوري در تهران

تهران – 22 اسفند – بنا به گزارش هموطنان ساكن تجريش ، مصدق ، قائم مقام ، عباس آباد ، چهارشنبه سوري در اين مناطق در اصل شروع شده است و با صداي شديد در شب و روز ادامه دارد .