۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

حال و هواي چهارشنبه سوري درتهران

تهران – 7 اسفند - يك خانم هموطن ميگويد  :

- هر كجا كه مي نشيني صحبت از چهار شنبه سوري است و اينكه همه مي خواهند شركت كنند . مردم عجيب پشت اين مسله هستند .

- در تاكسي و.... تا صدا ي آخوندي شنيده مي شود ابتدا يكي شروع مي كند كه آقا خفه اش كن و.... بقيه هم بدون ترس پشتش مي آيند و شروع مي كند به فحش دادن . خودم اغلب شروع كننده هستم .

- هيچ وسيله نقليه مثل تاكسي ,اتوبوس , ميني بوس , يا كابين تلفن , خودروهاي آژانس ..... نيست كه روي آن شعار ننوشته باشند . هر چقدر هم كه به مركز شهر نزديك مي شوي بيشتر است .

- در ايام 22 بهمن در بين راه در اتوبوس براي استراحت توقف كرده بوديم . صدا آهنگ هاي دهه زجر بود , خانمي گفت اي خدا كي مي شود كه ديگر ما صداي اين آهنگ ها را نشنويم . وقتي او را تائيد كردم دستم را گرفت و گفت بيا دست به دست هم بدهيم  برويم تا كه صداي اين كثافتها را نشنويم .

- بعضي از اتوبوسها هستند كه فقط بليط مي گيرند . برخي هم هستند كه فقط پول مي گيرند . هفته گذشته يكي از اتوبوسها كه فقط بايد بليط بگيرد , از مردم مي خواست پول بگيرد . يكي اعتراض كرد . همه شروع كردند به اعتراض و داد وفرياد . بعد يك مسافر از اتوبوس پريد ويك پليس خبر كرد كه او وقتي وارد اتوبوس شد . اول به راننده گفت : ببين من با مردم هستم با مردم هستم . هر چه مردم بگويند گوش مي كنم و .....

- علي رغم اختناق و...... مردم ديگر ترسشان ريخته است .

دستگيري يك مجروح 22 بهمن

كابوس چهارشنبه سوري

تهران – 6 اسفند - رژيم وحشت زده از كابوس قيام چهارشنبه سوري در تلاش ماكزيمم براي ترساندن مردم و كاستن از ابعاد اين قيام حتي بيماران و مجروحانِ روز 22 بهمن در بيمارستانهارا نيز رديابي مجدد كرده و دستگير ميكند . يكي از قيام كنندگان روز 22 بهمن كه بشدت توسط مزدوران بشدت مضروب شده و توسط يك موتور سوار به بيمارستان منتقل شده و روز بعد موفق به فرار از بيمارستان شده بود ، دو شب پيش توسط چند لباس شخصي كه بخانه اش مراجعه كرده بودند دستگير شد . از محل انتقال او هنوز اطلاعي در دست نيست .

عبور « قيام» از موسوي و كروبي به اعتراف باند غالب

بنابه گزارش رسيده از داخل رژيم ، در بحثهاي دروني باند غالب و سپاه پاسداران درمورد موسوي و كروبي چنين تحليل ميشود كه :

" از منظر سياسي, ممكن است موفق شد كه, آقاي موسوي, آقاي كروبي و ساير معترضين را مجاب  و يا حتي به اقناع رساند كه دست از اين كارها بردارند ولي اغتشاشات را حل نميكند. اين مساله از موسوي و كروبي عبور كرده و  مي كند. الان شما آقاي كروبي و موسوي را ساكت بكنيد, اين جريان يك كس ديگر (رهبري ديگري) را براي خودش پيدا ميكند.

 الان بررسي ها و كارهاي تحقيقاتي  و اطلاعاتي  نشان ميدهد كه آقاي موسوي و كروبي به اين دليل مواضع تند ميگيرند كه ميترستند جريان اغتشاشات از آنها  عبور كند. چون موسوي و كروبي پشتوانه اي ندارند, نه پشتوانه حاكميتي و نه پشتوانه اعتقادي. تنها اين موج و حركتي كه به بهانه آنها  ايجاد شده را پشتوانه خود ميابند و لذا نميخواهند آنرا از دست بدهند. اگر خود را با اين موج همراه نكنند, يعني اگر  متوقف بشوند و يا  عقب نشيني بكنند, اين موجي كه راه افتاده به راحتي از آنها عبور خواهد كرد  و ديگر محلي از اعراب ندارند."

« قرص مسكن 22 بهمن » از زبان خود رژيم

در يك تحليل دروني توسط اتاقهاي فكر! وابسته به باند ولي فقيه به تداوم قيام به اين صورت اعتراف شده است كه :

"برخلاف آنچه در تبليغات و جنگ رواني مطرح ميشود، راهپيمايي 22 بهمن و يا 9 ديماه نقطه پاياني به جريان 8 ماهه اغتشاشات نيست, بلكه در بهترين حالت  بعنوان يك مسكن قوي كارايي داشته است. و اين اغتشاشات ادامه خواهد يافت. زيرا:

-       در حال حاضر چشم اندازي براي اينكه نيروهاي نظامي به پادگانها برگردند, نداريم و كسي اين توصيه را نميكند

-   بررسي جامعه شناسانه ي  اتفاقات بعداز 22 خرداد88 , نشان ميدهد كه ريشه اين حوادث به بعداز پايان جنگ (رژيم با عراق) برميگردد. (اثار جام زهري است كه خميني خورد!)

-   ريشه اين اغتشاشات روي افراد نيست, يعني با برخورد با تعدادي از سران و مصاديق فتنه, حتي همراه كردن آنها با نظام, نميتوان اين اغتشاشات را حل و تمام كرد. اين اغتشاشات كه ريشه در جنگ ايران و عراق دارد, از سرخوردگي هاي اجتماعي, مسائل و مشكلات اقتصادي جامعه نشأت ميگيرد كه الان فرصت و محمل مناسب بروزش را  پيدا كرده است و در آينده زمينه براي حضور و ورود مخالفين بيشتر و بيشتر هم خواهد شد.

-   واقعيت اين است كه  تا به الان  بطور مادي در دولت دهم طرحي براي كاهش مشكلات اجتماعي و يا برخورد با سرخوردگيهاي اجتماعي و يا چيزهاي ديگر پياده نشده است و به سكوت كشاندن اجتماع هم با فشار فيزيكي و جنگ رواني حل شدني نيست. بنابراين نبايد انتظار داشت كه با برخوردهاي فيزيكي ميتوان آنرا تمام كرد.

-   تفاوت الان با چند دوره اصلاحات و جريان 18 تير 78 در اين است كه متاسفانه الان به  تنظيم رهبري با مردم  لطمه خورده است. و گوش به فرمان او نيستند و  تنها راه حل و بيرون آمدن از اين شرايط احياي تنظيم رابطه با رهبري است. "

۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

ترقه هاي قطاري در ستارخان

عينيت كابوس چهارشنبه سوري

تهران – اسفند : هموطنان ساكن منطقه ستارخان از تهران گزارش ميكنند ، ترقه هاي قطاري در وسط خيابان در اغلب شبها گوش مزدوراني كه در كابوس چهارشنبه سوري به سر ميبرند را كر ميكند و شبها "قيامت " است .

در كوچه پس كوچه ها نيز هر شب صداي پيشواز از چهارشنبه سوري بگوش ميرسد و خبري از اينكه رژيم توانسته باشد چيزي را از دسترس مردم و جوانان جمع آوري كند نيست .

« سال عنتر بند »

روحيه شادابِ مردم تهران

تهران – 6 اسفند – يك هموطن تهراني ميگويد : " عنتر گرفتن ديگر مد شده ، و قرار است براي عيد هرچه عنتر هست را جمع كنند و براي همين امسال عنتر بندون است " همين هموطن كه خود  كارمند بانك ميباشد، ميگويد فشار براي ترساندن كارمندان دولت از هرگونه شركت در قيام يا تظاهرات شبانه و شعار نويسي عليه رژيم با احضار كردن و تهديد به اخراج و گرفتن تعهدات مكتوب توسط عوامل رژيم در ادارات ادامه  دارد .

فيلم گرفتن از مراجعين به بهشت زهرا

وحشت از مردم داغدار تا كجا ؟

تهران – 7 اسفند – روز جمعه هموطناني كه براي گراميداشت و يادبود اقوام و عزيزان فوت شده خود به بهشت زهرا رفته بودند ، اطلاع دادند كه مزدوران رژيم در درب ورودي اصلي بهشت زهرا از مردم چه در ورود و چه خروج فيلم ميگرفتند .

عمليات رواني

كابوسي بنام چهارشنبه سوري را به واقعيت تبديل ميكنيم

بنا به اخبار رسيده دستگاه سركوب رژيم ، خود را براي 12 ساعت مقابله با مردم در شب چهارشنبه سوري آماده ميكند . سردمداران نيروهاي سركوب و اطلاعات و سپاه  قصد دارند با استفاده از تجارب خود در 22 بهمن، يعني با «عمليات رواني» و  با تبليغات و نيز جلب همكاري عوامل باند مغلوب براي تبليغات منفي درمورد چهارشنبه سوري ، با مردم مقابله كنند و مدعي هستند كه اگر فكر كنند و طراحي كنند مثل 22 بهمن موفق ميشوند!

قابل ذكر اينكه ضد تبليغات چهارشنبه سوري كه از فرداي 22 بهمن بخصوص در اينترنت هدايت ميشود و دستوراتي  از قبيل درختكاري و سكوت و ساير شكلكهاي مسخره را  بجاي پريدن از آتش و ترقه و فشفشه در چهارشنبه سوري را در اينترنت ترويج ميكند در راستاي همين خط وزارت اطلاعات و سپاه و خيانت جريانات سازشكار با ولايت فقيه ميباشد . پس كابوس را به واقعيت تبديل كنيم!

با ترفندهاي رژيم در چهارشنبه سوري مقابله كنيم

« هركس از بغل دستي اش بترسد»

بنا به گزارش رسيده يكي از سردمداران سركوب در رژيم، ضمن اعتراف به اينكه مقابله با چهارشنبه سوري براي رژيم صد در صد پيشگيرانه نيست، عجز و بدبختي رژيم در كنترل جامعه را اينطور توجيه ميكند كه  « ما بايد بتوانيم با جمعيت كم خودمان احساسي در مردم ايجاد كنيم كه هركس فكر كند, بغل دستي اش مأمور نظام است و ممكن است او را دستگير كنند و ببرند. وقتي چند نفر دور هم هستند  اينطور احساس كنندكه دارند عكس آنها را ميگيرند, هركس تلاش كند كه عكس اش گرفته نشود. اين احساس كه ايجاد شود فعاليتها كم ميشود.»

۱۳۸۸ اسفند ۶, پنجشنبه

تكثير و پخش روش توليد مواد منفجره

كابوس چهارشنبه سوري براي رژيم

تهران - اسفند ماه - بنابه گزارش هموطنان ، رژيم در وحشت از چهارشنبه سوري ، تقريبا از ماهها قبل، از توليد كنندگان يا فروشندگان مواد شيمايي و رنگ درمورد چهارشنبه سوري و توزيع و فروش موادي كه براي اين روز مورد استفاده قرار ميگيرد تعهد اتي گرفته و محدوديتهاي زيادي برايشان تعيين كرده است .ولي از بعد از 22 بهمن ، دستورالعمل هاي مختلف تهيه مواد منفجره و بمب از عناصر و مواد ساده و در دسترس عموم توسط دانشجويان تهيه و تكثير شده و بطور گسترده توزيع شده است. هموطناني كه اين دستورالعملها را دريافت كرده بودند به دانشجويان درود فرستاده و « دمتان گرم » ميگفتند .  

۱۳۸۸ اسفند ۵, چهارشنبه

آماده سازيهاي چهارشنبه سوري

اصفهان – 4 اسفند – يك مادر هموطن خبرداد كه "جوانان اصفهان امسال بجاي فشفشه مشغول تهيه بمب هستند و رژيم هم در اين فكر است كه چطوري جلوي اينكارها را درهمه جاي شهر و ايران بگيرد . منهم ميخواهم در آن روز بروم سر كوچه بنشينم و منكه خونم رنگين تر از اين جوانها نيست"

گزارشي از فضاي تهران و روحيه مردم

كابوس قيام چهارشنبه سوري

تهران – 5 اسفند : يك هموطن در گزارش كوتاهي چنين ميگويد :

آنقدر پارازيت روي ماهواره ها شديد است كه مردم همه سردرد دارند. ولي در ساعت بعد از نيمه شب بهتر ميشود ماهواره ها را گرفت . 

يك كيلو گوشت راسته گاو 35000 تومان است كه با اين پول ميشود چهار خانواده را سير كرد

وضعيت بازماندگان قربانيان قيام خيلي خرابست و هركس كه درجريان است از هر طريق كه ميتواند به آنها كمك ميكند و در همبستگي با آنها بسياري از هموطنان همياري ميكنند .

وضعيتي كه رژيم راه انداخته اسم حكومت نظامي برايش كافي نيست. از كنترل و فشار اجتماعي و انواع كارهايي كه رژيم ميكند و چه بلاهايي كه به سر كساني كه در بدر هستند ميايد ، تصورش راهم نميتوان كرد

اما جوانها خيلي گل هستند و آنقدر روحيه شان بالاست كه حد ندارد.

حتي مادران شهداي سال 60 هم كه مجددا بچه هايشان را دستگير شده اند هم روحيه هايشان خيلي بالاست وهمه از آنها روحيه ميگيرند

سركوب و كنترل خانواده شهدا و زندانيان سال 60

كابوس قيام چهارشنبه سوري

شهر كرد – 25 بهمن – بنابه گزارش رسيده ، در اين روز سه لباس شخصي به خانه مادري از شهداي سال 60  مراجعه ميكنند و سراغ كامپيوتر پسرش را ميگيرند و همه جا و انبار و... را به مدت 1,5  ساعت بدنبال آن ميگردند. همسايه اين مادر ميگفت رژيم بطور گسترده در پي خانواده هايي كه بچه هايشان در دهه 60 شهيد شدند و يا فعال بودند ميباشد و تلفن هايشان شديدا تحت كنترل است .

يك نمونه از آثار تحريم

اهواز – 4 اسفند – يك دريادار نيرو دريايي رژيم ، ميگويد الان ديگر نه از كشتي و نه از لنج ,  خبري نيست .يعني در خرمشهر و آبادان كه قبلا پر از كشتي و لنج هايي كه بصورت زنجير وار آمد و شد داشتند, پس از تحريم هيچ خبري نيست .

برگزاري امتحانات دانشگاه با نظارت ماموران مسلح

كابوسي بنام چهارشنبه سوري

تهران29 بهمن 88 -   در بعضي از دانشگاه هاي تهران  و خيلي از شهرها امتحان كارشناسي ارشد بود،  نفراتي كه در اين امتحان شركت داشتند گفتند در جلسه امتحان، تحت عنوان ناظر نيروي مسلح وارد جلسه كرده و با سلاح نظارت مي كردند.
 

اروميه 29بهمن88- در جلسه امتحان اروميه  مأموران انتظامي رژيم با اسلحه وارد شده و در جلسه حضور داشتند، براي اولين بار بود كه به اين شكل مأموران به جلسه امتحان مي آمدند، بعد از ورود نيروهاي مسلح رژيم، از بلندگو اعلام كردند: براي سلامتي رهبر صلوات ختم كنيد. ولي  هيچكس صلوات نفرستادند.

صداي انفجارات پي در پي در غرب تهران

چهارشنبه سوري در راه است  

تهران – 4 اسفند – ساعت 20 – به گزارش هموطنان ، در اين ساعت جوانان غرب تهران در اطراف آزادي مشغول تمرين با انواع ترقه و نارنجك براي روز چهارشنبه سوري بودند و صداي نارنجكهاي صوتي آنها از 100 ها متر دورتر شنيده ميشد .

۱۳۸۸ اسفند ۳, دوشنبه

پستهاي بازرسي در جاده اصفهان

اصفهان – 3 اسفند : بنا به گزارش هموطنان ، در مسير تهران اصفهان ، در دوراهي قم ، دليجان ، سه راه سلفچگان  و دوراهي علي آباد تهران قبل از شروع جاده شهر ري پستهاي بازرسي برقراراست و اتوبوسها نيز بازرسي ميشوند  مزدوران وحشت زده ي مستقر دراين پستها  بطور ناگهاني و راندوم يك نفر را از اتوبوس پياده كرده و اقدام به بازرسي و... ميكنند .

پستهاي بازرسي در تهران

تهران ـ 3 اسفند : در دو راهي يوسف آباد و ميدان انقلاب ، پستهاي باررسي ناگهاني برقرارشده بود. مزدوران سركوبگر همه ماشينها و سرنشينان را مورد بازرسي كامل قرار ميدادند و با چك چهره  تك تك مسافران خود روها وانمود ميكردند گوئيا دنبال فرد مشخصي ميگردند .