۱۳۸۸ مهر ۷, سه‌شنبه

خبرنامه 7 مهر 29 سپتامبر

تظاهرات دانشكده اقتصاد تهران -6 مهر
دانشجويان در اعتراض به حضور سركردگان رژيم در دانشگاه تحت عنوان بازگشايي دانشگاه ، با شعار مرگ بر ديكتاتور در دسته هاي مختلف تظاهرات كردند

خبرهايي از تظاهرات دانشگاه تهران – 6 مهر
يك هموطن كه در نزديكي دانشگاه ساكن است ، گفت كه از صبح به محض اينكه از خانه خارج شدم صداي تظاهرات وشعارهاي دانشجويان راشنيدم .
تعدادي از دانشجويان در اين روز حين خروج از دانشگاه دستگير شدند و همين امر موجب بروز درگيري شديدي در مقابل درب دانشگاه شد و دانشجويان شعار ميدادند « تا احمدي نژاده هر روز همين بساطه »
يك دانشجوي پزشكي ميگفت كه در دانشگاه قيامت بود و رژيم غافلگير شد . تظاهرات از جلوي دانشكده هنرهاي زيبا شروع شد .
عده اي بسيجي نيز در محل استخوانهاي دفن شده حاضر شده و شعار ميدادند كه دانشجويان آنها را هو كردند .
بعد از تظاهرات روز 6 مهر با بلندگو در دانشگاه اعلام شد كه دانشگاه تا سه روز تعطيل خواهد بود .

محدوديتهاي جديد براي دانشجويان
رژيم علاوه بر انتقال خوابگاهها به خارج از شهر قصد دارد كه اياب و ذهاب دانشجويان را به خوابگاهها با اتوبوس حل كند .
براي محدود كردن دختران دانشجو رژيم قصد ايجاد يك پست بازرسي بدني در ورودي دانشگاه دارد . البته دانشجويان به اينكار رژيم بي اعتنايي كرده اند .

5 مهر – دبيرستان مهدي باكري تهران
در اين روز ، رژيم از ترس تظاهرات توسط دانش آموزان به ياد شهداي 5 مهر ، مدرسه را پانزده دقيقه زودتر بصورت كلاس به كلاس تعطيل كرد و به هنگام تعطيل كردن كلاسها ، دانش آموزان را تهديد كرد كه اگر كسي قصد شعار دادن داشته باشد كارش تمام است و به دانش آموزان هر كلاسي تاكيد ميكردند كه يك راست بخانه اش برود .

تحريم و گراني

در تهران علاوه برگراني وحشتناك و بي سابقه ، رژيم روي اينكه اگر تحريم بشود مردم از گرسنگي خواهند مرد و ... تبليغ زياد ميكند .و عده اي واقعا در اين رابطه وحشت زده هستند . بخصوص كه فضاي تحريم در تلويزيونهاي خارجي نيز بالاست و رژيم از آنطريق هم به فضاي ضد تحريم در ايران دامن ميزند .
يك هموطن در تماس با يكي از اقوام خود در خارج پرسيده بود كه اين سايت قم كه گفته ميشود كجاست ؟ و هيچ اطلاعي از مراكز و فعاليتهاي اتمي رژيم نداشته است .

تهران – ميدان رضاييها
رژيم قصد دارد يك پست بازرسي براي كنترل ورود و خروج اين منطقه داير كند تا بتواند كساني كه از ساير مناطق به اين محل ميايند را شناسايي كند تا بخيال خود سر منشاء فعاليتهاي اعتراضي زياد در اين منطقه را پيدا كند .

گزارش يك هموطن از قيام 27 شهريور
روز جمعه ساعت 10 راهپيمايي شروع شد مردم در ميدان 7 تير جمع شدند و به طرف ميدان انقلاب آمدند . ولي ماموران نميگذاشتند كه به انجا برسند بعضي اوقات هم لباس شخصيها با مردم درگير ميشدند مثلا زير پل كريمخان مردم بودند وبالاي پل امت حزب الله كه بچه ها كه پايين پل شعار ميدادن اونا از بالا با هرچه كه ميتونستن بچه ها را ميزدند با چوب پرچم يا هرچيز ديگر كه دستشان بود . و ياآنهارا پرت ميكردن روي بچه ها . در آنجا عكس خامنه اي و خميني را بين مردم توزيع ميكردند كه در دست بگيرن مردم هم پرتش ميكردند و ميانداختند زير پايشان و آنها را لگد ميكردند . بعد از مدتي با موتور و چوب و چماق ريختن سر مردم و آنها را ميزدند كه مردم متفرق شدند و رفتند به سمت خيابان ولي عصر و دسته دسته دوباره جمع ميشدند شعار ميدادند .
.
پاي درد دل يك مادر هموطن از اصفهان
ايران عوض شده است مثل زمان سقوط شاه كه مردم را ديده بودم و اوضاع به عقب برنميگردد و مردم ديگر عقب نخواهند نشست وبه اعتراض خود ادامه خواهند داد تا قدم به قدم ولايت فقيه را از قانون اساسي بردارند و پاسدارهارا منحل كنند و قوانين شرعي را بردارند .

ما خبر حمله به اشرف را از تلويزيون صداي آمريكا گرفتيم اين نوري مالكي ديوانه است ؟ چرا اين حمله را به اين بچه هاي مظلوم كرد اينها كه كاري به كسي نداشتند و خودشان كمپ را اداره ميكردند ؟ اين نميبينه كه مردم با اين خامنه اي و احمدي نژاد مخالفند و ميجنگند ؟ مگر نوري مالكي نميفهمد كه آخوندها ميروند ؟ و بايد جاي صلح با ايران را هم بگذارد ؟ ما همه ميدونستيم اين خامنه اي و سپاه پاسداران است كه حملهرا به ابن بچه هاكرده اند

قيام كنندگان عليه رژيم ازهمه سنين هستند جوانان دانشجويان ميانسالان و پيران و زنان مسن . رژيم در اصفهان بسيار را ربوده وكشت بدون اينكه به خانواده هاي آنها خبري بدهد . خيلي ها نان آور خانواده شان بودند و بازماندگان آنها اعتراض ميكردند كه تكليف ما چيست كه نان آورهاي ما را كشتيد و به در زندان ميرفتند .

در تظاهرات اخير در 27 شهريور مردان و زنان با خود كيسه هاي حاوي آجر و چوب هاي كوچك داشتند تا چنانچه مورد حمله واقع شدند از آنها استفاده كنند ، آنها آماده بودند . من بخصوص اين دخترهايي را دوست داشتم كه يك تيركمان دستي داشتند و توي آن سنگ كوچك ميگذاشتن كه اگر بسيجي و پليس حمله كردند از آن استفاده كنند .

خيلي از مزدوران سپاه و بسيج از اين ارگانها ميروند بخصوص بخاطر فشار اقوام و نزديكان خودشان . چرا كه به آنها به مثابه ناسزا گفته ميشود كه « برو تو كه عمويت پاسداره ؛ بسيجيه و … » و اين الان يك ننگ بزرگ براي كسي است كه در سپاه و بسيج قوم و خويشي داشته باشد .

بازاريها هنوز پشت مردم نيامده اند، اگر به حمايت از مردم بيايند رژيم ميافتد

برخلاف سال گذشته مردم خيلي از كساني كه اسمي از خميني مياورند متنفر هستند ونسبت به آن واكنش شديد اعتراضي دارند . حتي در مراسمات مذهبي شخصي و خصوصي هم اصلا كسي جرات اسم آوردن از خميني يا امام راحل و .. را ندارد و مردم فورا اعتراض ميكنند كه ديگر اسمش رانياورند .

مردم به اينكه منتظري سالها معترض بوده كه « اين اسلامي نيست كه ما صحبت كرديم » علاقمند هستند . منتظري ، صانعي و پسربزرگ شريعتمداري به مردم گفته اند كه از خامنه اي و مراجع طرفدار دولت تبعيت نكنند او گفته است « اينها مرجع تقليد نيستند اينها مستقل نيستند و از مردم نيستند » يا هر فقيهي كه از رژيم پول ميگيرد

من راي ندادم ولي خيليها كه راي دادند به موسوي راي دادند . برادر شوهر 76 ساله ام كه از خارج آمده بود با پسرش در تظاهرات عليه نتيجه انتخابات شركت كرد وپليس او را دنبال كرده و با باتون به پايش ميزند و او لنگان ميگويد من تا رايم را پس نگيرم نمينشينم .
سرايدار محل ما كه يك كيسه سيب زميني از رژيم گرفته بود تا به احمدي نژاد راي بدهد رفته و به موسوي راي داده بود .
به يك خانواده روستايي و كشاورز در كنگران كه دخترشان در نزد ما كارگري ميكند به هر نفر 80 هزار تومان و به كل خانواده 400 هزار تومان داده بودند تا به احمدي نژاد راي بدهند وهمگي راي داده بودند .