۱۳۸۸ مهر ۱۰, جمعه

استاديوم آزادي تهران 10 مهر

گزارش يك هموطن
در مسابقه فوتبال امروز جمعيت به دفعات شعار ياحسين ميدادند هر دو طرف تماشاگران بدون اين كه قسمت دوم شعار را بگويند يا حسين را مي گفتند. اين شعار بسيار زياد داده ميشد . اين درحالي بود كه زير كنترل شديد مامورين بودند و هركس كه تلاش ميكرد جو را مقداري تشديد كند مامورين با فشار او را سرجايش مي نشاندند وتهديدميكردند و او را سرجايش مينشاندند.
در وقت اضافي آخربازي يگان هاي ضدشورش آماده هدايت جمعيت براي خروج بوده وبه ستون ايستاده و تلاش براي ايجاد وحشت و رعب داشتند.
در دقيقه 80 وقتي مردم نتيجه مساوي بازي را مشاهده كردند، يكپارچه فرياد اعتراض سر داده وشعارميدادند” تباني تباني” كه نيروهاي گارد شورش به حالت آماده باش,طرفين زمين را گرفتند و روبه جمعيت با تجهيزات حالت رعب ايجاد كردند و بعد در هر دو طبقه نيروها شروع به خارج كردن جمعيت كردند ,بطوريكه چند نفر زير دست وپا به حالت نزاري دچار شدند.
نيرو هاي امنيتي هر كس كه لباس سبز پوشيده بود را دستگير ميكردند. بنا به گفته يك شاهد عيني گفت 3-4نفر را بعلت پوشيدن لباس سبز دستگير كردند,در هر مورد مردم با فرياد ولش كن ولش كن مداخله ميكردند.
در انتهاي بازي مردم يكپارچه شعار فوتبال با سياست نميخوايم ميدادند. در مسير همه شاكي بودند و به بالا و پايين رژيم بدو بيراه ميگفتند كه عمداً مساوي كرده اند. رژيم حتي دانشجويان دانشكده نيروي انتظامي را كه دوره آموزشي شان را تمام نشده بود را به صحنه آورده بودند و در بين مردم بودند.
جوانان در بيرون به ماشينهاي نيروي انتظامي لگد ميزدند.مردم تلاش ميكردند يك كيوسك در طبقه دوم را كه دوربين مخفي داشت را تخريب كنند كه مأمورين متوجه شدند و ميخواستند جواناني را كه مشغول تخريب اين كيوسك بودند را دستگيركنند دراين حين مردم مداخله كردند و جوانان را از دست آنان در بردند و مأمورين را عقب راندند .