۱۳۸۸ مهر ۶, دوشنبه

اظهارات يك هموطن ازتهران

غارت و چپاول توسط سپاه پاسداران
خبر خريدن(غارت وبالا کشيدن)سهام مخابرات را شايد شنيده باشيد كه .حجم اين غارتها معلوم نيست چه ابعادي دارد. ولي تبعات آن از همين الآن قابل تصور است..... ،براي ناچيز کردن ارزش خريد، از سال گذشته قميت واگذاري خط تلفن شهري در تهران را از 1.003.000ريال به 500.000ريال کاهش دادند ودليل آن راهم اين عنوان کردند که از وقتي مخابرات وارد بورس شده قيمت خطوط تلفن شهري کاهش يافته واز طرف ديگر با توجه به آنکه واگذاري خط تلفن شهري در اکثر نقاط تهران به روز شده وامکانات به نحوي وسيع فراهم شده،هزينه ها کاهش يافته ولذا خطوط تلفن ارزانتر واگذار مي شود.اين در حالي بود که بسياري که خطوط تلفن جديد از مخابرات مي خريدند وقبلاً خريده اند،به ناگهان قيمت خط آنها به نصف کاهش يافت!
معمولا رژيم و ايادي چپاولگرش وقتي ميخواهد سرمايه اي از مردم را بالا بکشندکاري ميکنند که قيمت آن در يک دوره زماني کوتاه به شدت سقوط کند،بعد همان را خود ميخرند.وه که اين نظام تا کجا در لجن فرو رفته!

كهريزك
همچنين اخيراً از قول آشنايي شنيدم که به ديداريکي از بستگان خود رفته بود.به طور طبيعي هم نقل محافل مردم ما در ميهمانيهاي خانوادگي هم اوضاع واحوال روز است.وقتي بحث به ماجراهاي کهريزک ميکشد آن فرد ميزبان ميگويد قبل از اين ماجراها ودرهمان اوايل که بازداشتها شروع شد، پسر جوان يکي از اقوام ما را دستگير ميکنند وپس از مدتي آزاد مي کنند.پس از آزادي پسر ياد شده حالت مساعدي نداشته وبه خانواده اش هم چيزي نميگويد.حالت افسرده پيدا ميکند ومدام به اتاقي تنها در خانه شان ميرود ودرتنهايي شبانه روز خود را سر ميکند.بالاخره با اصرارهاي ناشي از نگراني مادرش روزي به او مي گويد که دست از سرم برداريد،هيچ چيز نمي توانم بگويم،فقط يک مطلب را ميگويم وديگر چيزي از من نپرسيد وبه حال خود رهايم کنيد: در کهريزک ميله هاي آهني عمودي در جايي نصب کرده بودند،ما را برهنه مي کردند ومجبورمان مي کردند بر روي آن ميله هاي آهني بنشينيم ...!.بقيه ماجرا روشن است.
آن فرد ميگفت اين درحالي بوده که هنوز دستگيريهاي تظاهرات واين ماجراها شروع نشده بوده ودستگيري اين فرد وافرادنظير او چندان انعکاسي نيافته بوده!

بازشدن مدارس
با بازشدن مدارس،ترافيکهاي فلج کننده آغاز شده، ساعتها از وقت مردم در صبح وعصر وساعات اوليه شب در ترافيکهاي طويل المدت يکي دوساعته سپري ميشود.

فضاي پس از قيام 27 شهريور
مردم منتظر هستند تا نتيجه وحاصل روشن واميدوار کننده اين تلاطم ها رفته رفته ديده شود.البته من فکر ميکنم بايد آثار به هم ريختن نظم سازمان اداري نظام-بانکها،ادارات، وزارت خانه ها ،و بانکها- در سطح جامعه ديده شود، بخصوص با آغاز فصل پاييز وبرنامه هاي وسيعي که تلويزيون براي سرگرم کردن مردم به روي آنتن مي فرستد، واين روزها به شدت آغاز شده وانبوهي از سريال هاي ايراني را شروع به نمايش وپخش کرده اند، در بين برخي اين نگراني وجود دارد که مردم سرد شوند ودر حرکات بعدي، فقط ناظر وتماشاچي باشند.از سوي ديگر هم که مي بينيد سپاه دارد همه کشور را ميبلعد، مردم از بيم نان شب خود ،سرخود ميگيرند وميروند،و رژيم از اين وضعيت استقبال ميكند البته رژيم غافل از اينست كه اين بحران خاموش شدني نيست و ديروزود دارد ولي سوخت و سوز ندارد .