۱۳۸۸ مهر ۸, چهارشنبه

خبرنامه 8 مهر 30 سپتامبر

5مهر – دانشگاه ياسوج
دانشگاه ياسوج در روز اغاز به کار غير رسمي که هنوز فعلا رييس مجوز آغازرو نداده دست به يک تجمع زدند و در صف جلو دختران فداکار ايستاده بودند وپلاکارد همکلاسي هاي ما کو؟ رو در دست داشتند. حضور دختران دو برابر پسرها بود .

6 مهر دانشگاه تهران
در اين روز از جمله شعار ما زن ومرد جنگيم بجنگ تا بجگيم و جنبش سبز ايران اماده قيام است داده شد و عده اي هم با خود بادكنك سبز آورده بودند .

7 مهر - ساعت 16 به وقت تهران
در ميدان هفت تير و حوالي آن آنقدر مامور پليس و موتوري و نيروهاي امنيتي ريخته که به روايت شاهدان تاكنون بيسابقه بوده است . ماموران همه طوري با بي سيم صحبت مي کنند که انگار مي خواهند دستور حمله يا اقدامي مشابه آن را صادر کنند.

مشاهدات يك هموطن از تظاهرات بعد از ظهر 7 مهر در تهران
خيابان مصدق در حد فاصل انقلا ب تا بلوار کشاورز در ظاهر به خاطر ترافيک ولي دراصل بخاطر دسترسي نيروهاي ضد شورش يکطرفه شده واين دست رژيم را درارسال سريع نيرو بسيار باز کرده است .
حدود ساعت 6 نزديک انجا بودم از فاصله دور بسيجها اجازه نزديک شدن نميدادن ولي صداي ازدحام ميامد مردم جمع شدن ومشغول شعار دادن هستن مثل سگ بسيجي ريخته بود توي خيابان نتوانستم ازانجا رد شوم ولي وقتي دور زدم تااز خيابان وليعصر بر گردم اجازه ندادن از ان مسير هم بروم مردم ميگفتنند در ميدان و ليعصر هم شلوغ است
فکر ميکردن با بستن خيابان وليعصر همه چيز تحت کنترل است
خيلي جالب بود از هر کسي ميپرسيدم بدون ترس اول چند فحش ميداد وبعد ميگفت آنجا تظاهرات است
چون ماشين داشتم نميتونستم از هر راهي ميخواهم برم وجمعيت را ببينم.

جاسوسان بسيجي در دانشگاهها
در دانشگاه اهواز و دانشگاه کاشان و شيراز و ياسوج براي دانشجويان جديدالورود كمبود خوابگاه وجود دارد درحاليكه به همه بسيجي هاي فعال كه بدون كنكور وارد دانشگاه ميشوند در خوابگاهها جا داده اند و دانشجوياني که عادي هستند منزل اجاره کردند.
بسيجياني كه در سركوب قيام شركت داشتند توسط مزدوران رژيم قرار است بدون كنكور به دانشگاه راه پيدا كنند. از اين تعداد 83 نفر در ماهشهر و شهرهاي خوزستان به دانشگاه چمران اهواز قرار است نامنويسي شوند!!! ولي اين طرح براي كليه بسيجيان در سراسر دانشگاههاي كشور است.

دستگيري اساتيد
يكي از اساتيد دانشگاه تهران- خبر داد از روز پنجشبنه هفته قبل همزمان با شروع كار دانشگاه, رژيم شروع به دستگيري استاتيد و دانشجويان اين دانشگاه كه فعال بوده و يا همسو با ولايت فقيه نيستند, كرده وهمچنان ادامه دارد.

تهران – ترس از جنگ
تشويش و ترس عجيبي بين مردم از وقوع جنگ وجود دارد و از آزمايشات موشكي رژيم خيلي ميترسند كه مبادا منجر به جنگ شود .

پاي صحبتهاي يك هموطن از تهران
در روزهاي قيام مردم نسبت به هرچه كه در تلويزيون خلاف واقع عنوان ميشد ، الله اكبر شبانه خود را تند و تيزتر ميكردند .
شبي كه نمازجمعه هاشمي بود ، الله اكبر خيلي زياد بود .

درانتخابات براي خودمان هم روشن بود كه جريان موسوي بهانه است و شعار همان روزهاي اول مردم هم بود كه « موسوي بهانه است كل رژيم نشانه است » خيلي ها كه مسن تر بودند ميگفتند و ميدانستند كه او در جنايات رژيم شريك بوده و در زمان قتل عام نخست وزير بوده است .

در 18 تير كه در نصف شب رژيم به كوي حمله كرده بود از عصبانيت خوابم نميبرد ، ساعت سه رفتم كوي ، كلي نيروهاي رژيم و آمبولانسهاي رژيم بود مردم هم بودند ولي نميتوانستند كاري كنند وهيچكس حركتي نميكرد و ميترسيدند فقط هركس ميتوانست مزدوري را گير بياورد كه زهرش را به او بريزد اينكار را ميكرد منهم با ماشينم به دوپاسدار زدم و فرار كردم .

اگر زنها در اين جريانات نبودند اوضاع اصلا به اين شكل پيش نميرفت اينها معلوم نبود كي بودند چه شجاعتي از خود نشان ميدادند كه مردها انگشت به دهان ميماندند از اينكه از پاسدارها نميترسيدند بخصوص زنهاي 40 -50 ساله ميرفتن جلو درگير ميشدند . درست در صحنه هايي كه مردها از ترسشان به گوشه اي ميخزيدند اين زنها بودند كه خود را جلو ميانداختند و از مردها دفاع ميكردند .

در نماز جمعه هاشمي خودم با 60 كارگرم داشتيم به نماز جمعه ميرفتيم پاسدارها جلويمان راگرفتند و گفتند كجا ميرويد گفتيم براي نماز گفت مگر شما نماز ميخوانيد گفتيم بله گفت مگر وضو داريد ؟ گفتيم اين نماز را هيچ چيزي باطل نميكند . يك نفر با سگش آمده بود مزدوران به او گفتن مگر تو نماز ميخواني گفته بود آره ميخواهم نماز بخوانم بعد گفته بودند سگت راچه ميكني گفته بود سگم راميبندم به درخت و به درخت بسته بود . بعد كه در وسط نماز اين سگ واق واق ميكرد ومردم به او اعتراض ميكردند ميگفت كه ساكت امام دارد صحبت ميكند .

بزرگترين اشتباه آخوندها اين بود كه از روي كار آمدن موسوي ممانعت كردند اگر ميخواستند بمانند بايد حكومت را دست موسوي ميدادند و با اين اشتباه مردم بهانه را از دستشان گرفتند ، اگر بروي از زنهاي مسن سوال كني همه ميگويند موسوي هم از همين هاست (رژيم ) ولي الان خوبه بايد از او استفاده كرد . همه بهانه هاي رژيم از دستش گرفته شده حالا صبر كنيد ماه محرم و 22 بهمن برسد تمام اهرمهاي رژيم ازش گرفته خواهد شد . از الله اكبر و سالروز انقلاب و ... رژيم به اين دليل نماز عيد را در مصلا نگذاشت كه كمبود نيرويش كاملا توي چشم ميخورد .

خيلي جاها ياد انقلاب 57ميافتم كه در آن موقع 14 ساله بودم كه چطور مردم باهم مهربان بودند و از تقصيرات يكديگر ميگذشتند .الان هم شبيه آنموقع شده است و همبستگي در بين مردم خيلي زياد شده است. من 60 كارگر دارم ، از طرف رژيم پيشنهاد آمد كه از چين لباس ارزان بياوريم و سودش البته براي ما بهتر بود ولي اگر من اينكار را ميكردم اين 60 نفر از كار بيكار ميشدند و ما با همكاران مان باهم صحبت كرديم و گفتيم كه اينكار را نكنيم و اگر اين قيام نبود هرگز چنين همكاري اي بين صنف ما و كارگران نبود. با مخالفت مردم الان رژيم مجبور شده آدمهاي خودش را براي خريد به چين ميفرستد . همچنين رژيم با يك سري شركتهاي پورسانت دهنده متعلق به عوامل خودش سرتعدادي از بازاريها را كلاه گذاشتند و اول در آمد خوبي بهشان دادن بعد پولشان را بالا كشيدند و يكي از بازاريان ، در اين رابطه 10 ميليون سرش كلاه رفت ما 35 نفر بوديم و باهم ديگر كمكي براي او فراهم كرديم تا بتواند كاري را شروع كند . چنين همكاري اي فقط در سال 57 بين مردم ديده ميشد .
در تصادفات هم مثل آنموقع شده ، نه اينكه دعوا و بزن بزن اصلا نباشد ولي خيلي كمتر شده است درحاليكه تا قبل از اين با كوچكترين تصادف و مساله اي مردم باهم دست به يقه ميشدند .

فقط كافيست يك كتابي كه مدتها در كتابفروشيها خاك ميخورده ، رژيم ممنوع كند ، هجوم مردم كار را به چاپهاي چند باره آن كتاب ميكشاند .

تيراژ كيهان الان 30 هزار است در حاليكه اعتماد ملي صبح ساعت 9 در روزنامه فروشيها تمام شده است و بايد به چند كيوسك بروي تا روزنامه را پيدا كني

درجريان حمله به اشرف ، كسي از افراد ميانسال را نديدم كه ناراحت نباشد . جوانها سن شان نميرسد . دانشگاه هم البته وضعش فرق ميكند .

وقتي لاجوردي بدرك واصل شد همه خوشحال بودند دو مادر كه فرزند شهيد داشتند شب ساعت سه ونيم با جعبه شيريني بخانه مادرم آمده بودند تا به نوه شان درخارج پيام بدهند كه انتقام دايي ات را گرفتيم .آن روز تا صبح زنگ تلفن خانه مادرم قطع نميشد .

الان اغلب مردم تلويزيون صداي آمريكا را ميبينند . كانالهايي كه مزخرف پشت سر مجاهدين ميگويند يا حرفهاي ركيك حتي به رژيم ميزنند را كسي جدي نميگيرد. خواننده هاي لس آنجلسي بخاطر اينكه از قيام مردم حمايت نكردند عملا از طرف مردم بايكوت شده اند و مردم نوارهاي همين خواننده هاي داخل ايران را استفاده ميكنند .

درمورد شجريان بخاطر موضعي كه عيله رژيم گرفت و گفت كه ترانه هايش را از تلويزيون پخش نكنند مردم ازش خوششان ميايد .

يكي از چهره هاي خيلي محبوب در ايران حسن داعي است بخاطر اطلاعات دقيق و منطقي اي كه عليه رژيم رو ميكند و خيلي خونسرد و باتسلط است و حرفهاي غير معقول نميزند .

ريزش و شقه
عبدالسلام بيضاوي پسر امام جمعه از اهل سنت در اروميه كه مورد احترام مردم است همراه با خانواده اش به تركيه پناهنده شده است .

سابقه كامران دانشجو
”کامران دانشجو که در شهر منچستر انگليس درس ميخوانده، همراه با 2نفر ديگر در آن شهر دست به سرقت مسلحانه زده بوده وپليس انگليس نيز به همين دليل آنها را دستگير وسپس از انگليس اخراج کرده اند واخباري که پخش کرده اند که کامران دانشجو به دليل فعاليت در انجمن اسلامي دانشجويان در انگليس اخراج شده دروغ است.البته او در انجمن اسلامي بوده ولي دليل اخراجش سرقت مسلحانه بوده ونه فعاليت در انجمن اسلامي.اين فرد ميگفت اين موضوع را فردي که در انگليس ودوران دانشجويي دوست وهم اتاقي کامران دانشجو بوده واو را به خوبي ميشناسد بيان کرده.”.