۱۳۸۸ مهر ۱۱, شنبه

اخباري از وضعيت دروني رژيم

يكي از اعضاي ستادهاي باند مغلوب در مورد وضعيت جامعه و شقه دروني رژيم گفت:
- در تهران فضا همچنان ملتهب است. عليرغم اينكه خامنه اي (در جمعه قبل از روز قدس), خواست كه وحدت را همه رعايت كنند ولي جمعيت قابل توجهي به خيابانها آمدند و الان هم دانشگاهها فضاي ملتهبي دارند و حداد عادل هم نتوانست كلاس هايش را برگزار بكند يعني دانشجويان سركلاس حاضر نشدند و بر عليه حداد عادل شعار دادند. فضاي تندي بويژه در محيط دانشجوئي وجود دارد.
- حاكميت برخورد معتدلي با طرح آشتي ملي رفسنجاني و ناطق نوري نكرد. هرچه در اين مدت تلاش شده كه فضا آرامتر شود, افراطي هاي دو طرف مباحثي را مطرح كردند كه تلاش ها شكست خورده است. قرار بود كه مراجع, افرادي مثل نوري همداني و مكارم به خامنه اي نامه بنويسند.
- احمدي نژاد به نظر مراجع در مورد زنان اصلا توجه نكرد. آيت الله راستي كاشاني(از مراجع) ميگفت, احمدي نژاد عملا با رفتارش به مراجع توهين مي كند, وقتي كساني مثل راستي كاشاني اين برداشتها را داشته باشند, خطر ناك است, معلوم نيست اين شكاف تا كي ادامه پيدا ميكند؟
- محسن رضايي بحث كميسيون انتخابات را براي همين دوره از انتخابات مطرح كرد تا فضائي ايجاد شود كه اين 14 ميليون حذف نشوند. در پاسخ اين پيشنهادش گفتند كه رضايي مهره دشمن شده و خائن است وقتي كيهان بنويسد كه رضايي مهره دشمن است ديگر كي مي تواند بيايد و صحبت بكند.
- در حال حاضر شخصيت هاي سياسي كاركردشان را از دست داده اند و فقط الان مراجع در چارچوبهاي موجود, خيلي هم راحت تر مي توانند نظراتشان را بيان بكنند. زيرا اين انگ ها را به مراجع نمي توان زد.
- اين مناظره ها شرايطي را بودجود آورد كه نه تنها جريان دانشجوئي سياسي شده اند, در مدارس هم بچه ها سياسي شده اند!. بچه هاي دبيرستان و راهنمائي هم در مسائل سياسي دخالت ميكنند. در واقع كل جامعه سياسي شده است, ديگر فقط محدود به يك گروه خاص نيست. يعني در ادامه در دبيرستانها هم شاهد برخوردهايي خواهيم شد كه ديگر قابل كنترل نيست. برخوردهاي نظام (سركوب) هم شايد مدتي جواب بدهد ولي در بلند مدت بي جواب است.
- وضعيت اقتصادي كشور و بحث تحريم ها هم مردم را در تنگناي بيشتري قرار داده است, و اگر همدلي شان با نظام بهم بخورد ديگر من نمي دانم چي مي شود!. در حال حاضر روند تعطيلي كارخانه ها هم خيلي فراگير شده و بخش خصوصي كامل دارد زمين مي خورد, كارگران روز به روز دارند تعديل و بيكار مي شوند و داخل خانواده هم آسيب اجتماعي رشد ميكند. در اين شرايط كه ضروري است مردم در برابر دشمنان پشت رژيم باشند, دارند يكعده را هم از صحنه بيرون (جراحي) ميكنند.
- رفسنجاني, محسن رضائي, علوي (احتمالاً از معاونين وزارت اطلاعات) و تعدادي ديگر بدنبال طرح آشتي هستند. ولي طيف افراطي طرفدار دولت, كه قانع به اين حرف ها نيست, اين طرح ها را بهم ميزنند. و تريبون هاي رسمي عليه خبرگان, خانواده رفسنجاني حرفهائي ميزنند كه التهاب ايجاد كنند. و عزمي هم براي كنار زدن اين افراد وجود ندارد.
- دولتي ها در جلسات تصميم گيري خودشان در مورد خط و استراتژي فرو نشاندن التهاب جامعه, بر اجراي سه طرح مصر هستند:
o زنان : با آوردن زنان در دولت توجه زنان را به دولت جذب كنند. و بگويند اولين دولتي هستيم كه وزير زن در كابينه داريم. كه مراجع در مقابل آن موضعگيري كردند. دولت روي حرفش ايستاد و به اين ترتيب نشان داد كه با مراجع مشكل دارد
o فرهنگي: با باز كردن فضاي فرهنگي و دادن يكسري آزادي هاي اجتماعي قشرهاي فرهنگي و اجتماعي را بطرف دولت جذب كنند.
o واگذاري سهام به خانواده هاي محرومين و مستضعفين, كه دولت دارد اينكار را انجام ميدهد. تا با اين پرداخت ها رضايت مردم را جلب كند.
o حركات كه روي دولت موضع دارند بلحاظ فرهنگي فشار رويشان كم بشود و يكسري اگر بيشتر بشود اين شكاف را مي توانند پر بكنند.
- دولت اميدوار است كه با اين طرح ها و دادن اين امتيازات گسستي كه ايجاد شده, حل ميشود و نيازي به آشتي ملي كه رفسنجاني ميگويد, نيست لذا حاضر نيست زير بار امتيازات مطرح شده برود.
- قبل از انتخابات ناطق نوري نزد خامنه اي رفت و گفت كه با خاتمي و كروبي و موسوي همه صحبت كرده و اين پيشنهاد را مطرح كرده كه هيچكدام از آنها كانديد رياست جمهوري نشوند, مابازاي اينكه احمدي نژاد هم كانديد نشود و يكنفر ديگر كه مثل قاليباف يا حداد عادل و ... كه شما بگوئيد رويش اجماع كنيم. بعدهم يك دولتي كه از همه باشد تشكيل شود و خامنه اي قبول نكرد.
- بعداز انتخابات و مسائلي كه بعدش پيش آمد, پيشنهاد شد كه براي حل مسائل انتخابات تجديد و يك كميته انتخابات شكل بگيرد كه ديگر دولت برگزار كننده نباشد و زندانيان هم با عفو رهبري آزاد شوند, تا آرامش به جامعه بازگردد. دولت به خامنه اي فشار آورد كه اينكار درست نيست و لذا انجام نشد.
- در شوراي امنيت تصويب كردند كه كروبي و موسوي و خاتمي و فرزندان رفسنجاني را دستگير كنند كه خامنه اي اين تصميم را تصويب نكرد و گفت اينها كساني هستند كه شوراي نگهبان صلاحيت آنها را تصويب كرده است و خاتمي دو دور رئيس جمهور و كروبي دو دور رئيس مجلس و موسوي 8 سال نخست وزير, بوده است. اينكار براي نظام تبعات سنگين داشت.
- الان در تهران فضا مثل فضاي قبل از انقلاب شده و همه شعار مي نويسند. 30 نفر را براي شعار نويسي شبانه گرفتند, متاسفانه در اين فضا به خود خامنه اي هم اهانت مي شود خود خامنه اي هم كه گفت من يك جان دارم آنرا هم فدا مي كنم ولي اين جايگاه مهم است كه آسيب نبيند.