۱۳۸۸ مهر ۱۵, چهارشنبه

اخبار مردمي 7 اكتبر

تهران: طي روزهاي گذشته اعلاميه ها جزوه هاي زيادي در سطح شهر تهران در مخالفت  با حکومت  پخش گرديد.در اين اعلاميه ها از مردم دعوت شده تا ضمن حفظ هماهنگي و وحدت رويه در اعلام انزجار از رفتار سياسيون حاکم برکشور مخالفت هاي خود را عمومي و علني کنند.در اعلاميه هاي که با عنوان "بيداري ملت ايران" در ايستگاه هاي مختلف مترو تهران به ويژه ايستگاه صادقيه , قلهک , ميرداماد وتهران پارس پخش شده است  از مردم تهران خواسته شده تا براي حضور در برنامه هاي اعتراضي هماهنگ نظير ورزشگاه ها,مراسم و ....  آماده باشند.

 

تهران: روز سه شنبه 14 مهر  بيش از 80 نفر از خانواده هاي بازداشت شدگان قيام  در جلوي دادسراي انقلاب حضور پيدا کردند و پروسه هر روزه خود را دنبال مي کنند ، با حضور در اطلاعات دادسرا به ايشان اعلام مي شود که برويد تا با شما تماس بگيريم.

در جمع و محفل هاي چند نفره صحبت از شايعه برکنار شدن قاضي حداد است و خانواده ها به اين اميد که نفر جايگزين تکليفشان را روشن مي کند نسبت به روز هاي گذشته از روحيه بالاتري برخوردارند .

در ضمن حدود ساعت 12 ظهر اسامي تعدادي از بازداشت شدگان اعلام شد تا براي تعيين قرار توديع آنها براي آزادي به دفتر امنيت مراجعه کنند.

در بين حاضرين تعدادي از خانواده هايي که قرار بود با وثيقه عزيزانشان آزاد شوند و اين اتفاق روي نداده بود در جمع حاضر بودند

در زندان اوين نيز حدود بيش از 30 نفر از خانواده هاي دستگير شدگان جهت پيگيري وضع سرپرستانشان در انجا حاضرند.

 

دانشگاهها

 

ايلام: يكي از دانشجويان دانشگاه آزاد ايلام به نام بهنام نقبي ، بعلت شركت در تجمع كوچكي كه همراه با ساير دانشجويان در  7مهر در اين شهر داشتند ،دستگير و به تهران منتقل گرديد. قابل ذكر اينكه اين دانشگاه محيط بسته ايي دارد.دانشجويان پسر  با پيراهن استين کوتاه دانشجويان دختر بدون چادر حق ورود به دانشگاه را ندارند، همچنين دانشجويان  اجازه صحبت در رابطه  به مسائل سياسي را ندارند،در غيراينصورت به کميته انضباطي و حراست احضار ميشوند .

 

قزوين:  در قزوين امروز دانشجويان دانشگاه اين شهر در اعتراض هنگام پايان كلاسها شعار داده و تجمع اعتراضي داشته اند.

 

تهران: دانشجويان کارداني روبروي مجلس تجمع اعتراضي كرده اند.اين دانشجويان با وجود قبولي در دانشگاه با رتبه هاي دو رقمي، دانشکده هاي آنها از ثبت نامشان به دليل داشتن معدل زير 14 خودداري مي کنند.

به همين دليل تعدادي از دانشجويان کارداني به کارشناسي برخي رشته ها با تجمع روبروي مجلس نسبت به ثبت نام نشدن خود اعتراض کردند.

 

علم و صنعت :سه شنبه 14 مهر براي سومين روز پياپي امروز نيز دانشجويان دانشگاه علم وصنعت در  حضور گسترده مأموران حراست دانشگاه و بسيجي ها در سلف پسران فريادهاي "الله اکبر" سر دادند

 

اردبيل: يكي ازدانشجواين دانشگاه محقق  اردبيل گفت :امروز کلاس استاتيک داشتيم. كه دانشجويان پشت تمام  صندلي هاي كلاس را شعار مرگ بر ديکتاتور_مرگ بر احمدي نژاد نوشتند.

 

گيلان: در دانشگاه هر اجتماعي در دانشگاه را زير نظر دارند, حتي اگر 3 نفر با هم حرف بزنند. استادها را تهديد كرده اند كه حرفي ازبراندازي نزنند, دانشجويان را تفتيش ميكنند كارت دانشجويي را چك ميكنند حتي راننده هاي سرويس دانشگاه هم ازما كارت ميگيرند وبسيج دانشگاه به هربهانه اي به دانشجويان گير مي دهند واينطور آنها را اذيت وآزار مي دهند. گشت حراست داخل دانشگاه خيلي زياد شده و عادي نيست.

 

دانشگاه آزاد لاهيجان: تعداد انتظامات يا حراست يا به قول دانشجويان  کماندوها توي دانشگاه خيلي زياد و غير عادي است , همه اين افراد مزدور  هم معمولا بي سيم دارند  وقتي وارددانشگاه مي شويم انگار وارد پادگان شده ايم نه دانشگاه