۱۳۸۸ مهر ۱۸, شنبه

اخبار مردمي 10 اكتبر

اولين محكوم به اعدام بجرم شركت در قيام

بمناسبت حكم اعدام اولين زنداني سياسي جريان قيام ( مجيد زماني) كه او را به سلطنت ربط دادند قرار است كه تجمع اعتراضي برگزار شود .

گفته ميشود رژيم او را به اين دليل به سلطنت طلبي متهم كرده تا مانع حمايت مردم از او بشود. او اولين فردي  است كه بجرم شركت در قيام حكم اعدام گرفته است .

 

مراسم روز جهاني كودك تهران

فردا روز جهاني كودك هست كه قرار است تعدادي از وكلا  در فرهنگسراي شهر ياران جوان در برنامه اي به اين مناسبت شركت كنند . محمد مصطفايي هم يكي از سخنرانان در اين فرهنگ سرا ميباشد . وي قصد دارد كه نزد خانواده مقتولين (اولياي دم ) ميرود تا به اعدام نشدن بهنود و صفر نيز رضايتشان را جلب كند .

 

يكي ازشعار هاي سيزده آبان

به خونمون نميريم / تا حقمون نگيريم

 

صحبتهاي يك جوان از تهران

- خبرهاي اشرف در ايران بسرعت از طريق صداي آمريكا و بي بي سي منتشر مي شود و دهان به دهان مي چرخد. درمورد خبر حمله به اشرف در تاريخ 28 جولاي همه خبر را بسرعت فهميده و فيلمهاي آن را هم ديده بودند الان هم خبرهاي آزادي 36 گروگان را همه فهميده اند .

- فعلا همه مصلحتاً خودشون رو سبز جا مي زنند ولي به محض اينكه خامنه اي عقب نشيني كند, به كمتر از تغيير نظام رضايت نخواهند داد.

- در حال حاضر فضاي ايران رو به جلو است, ولي اگر خشونت شود, رژيم قتل هم مي كند و مردم نيز عقب مي كشند, ولي بموقع دست به سلاح خواهند برد, وگرنه هرگز به سرانجام نمي رسد.

- عنتري روي باج دادن به كشورهاي ديگر سوار است, توليدات داخلي را كاملا فلج كرده است , ارزخارج ميكند, به برخي كشورها لوازم و قطعات ماشين ها ر ا بصورت پنهاني وبا هواپيما قطعه قطعه صادر ميكند و يا اينكه كارخانجات مونتاژ خودمان را به كشورهاي ديگر مي فروشد , اما همينكه كشورهاي طرف معامله اش خودشان تكنولوژي صنعت مونتاژ را فرا مي گيرند ديگر صنايع رژيم را رها كرده و دنبال طرف معاملات ديگري ميروند و اينطوري به صنعت ايران ضرر و خسارات اساسي وارد كرده است

-  مردم تهران شجاع هستند و جا نمي زنند, هر نفر را بزنند, تجاوز كنند, بكشند, تاثيري نخواهد داشت. فردا دوباره در ميدان حاضرند.

 

قسمتي از اطلاعيه سپاه در دانشگاهها

 مشق های آب بابا یادمان رفت… رسم نوشتن با قلم ها یادمان رفت… گل کردن لبخندهای همکلاسی در یک نگاه ساده حتی یادمان رفت… راه فرار از عشق های زنگ اول آن لحظه های بی کلک یادمان رفت! آن روزها را آنقدر شوخی گرفتیم ، جدیت تصمیم کبری یادمان رفت... شعر خدای مهربان را حفظ کردیم یادش به خیر اما شاید... خدا را هم یادمان رفت

همراه اول: هيچكس تنها نيست، هميشه يك نفر به صحبتهاي شما گوش فرا ميدهد! همراه اول شما، سپاه پاسداران

 

انعكاسات آزادي 36 اشرفي در ايران

 

پاي صحبت يك هموطن ازنيشابور

- در نيشابور مردم خيلي آگاه شده اند, حتي مردم روستاها و ...قبلا  همه براي تحليل شرايط سياسي سراغ ما مي آمدند ولي ازبعد از انتخابات و جريانات قيام,  همه اهل اينترنت وخبر و تحليل سياسي شده اند, ازجوون تا پير و تا شهري وروستايي,  همه بعد از قيام سطح شعورشان خيلي بالا رفته است.

- همه مردم جريان اشرف و آزادي گروگانها را مي دانستند. كارگري كه قبلا پيش من كار ميكرد, فيلم حمله به اشرف را ديده بوده و ازمن ميپرسيد«  خانم اين اشرف كه ميگويند كجاست؟ ميگويند جايي بوده كه ايرانيان درش بوده اند و عراقي ها به آنها حمله كرده اند.  اينكه ميگويند منافقند درسته؟ يا اينكه اينطوري كه مي گويند اينها مبارزه مي كرده اند ؟ و .....» منهم برايش توضيحات لازم را دادم .

اين كارگر اهل روستايي بوده كه همه زماني هوادار احمدي نژاد بوده اند و الان همه مساله دار شده اند.

 

تهران – در يك جشن عروسي

يك  مادر در شبي كه گروگانهاي اشرف آزاد شده بودند, به يك عروسي دعوت داشت كه مادر شوهر دخترش هم به همان عروسي دعوت داشت , مادر ميخواسته خبر را زودتر به وي برساند ولي در عروسي  ميبيند كه نه تنها مادرشوهر دخترش  به او تبريك ميگويد بلكه همه در عروسي نيز خبر را دارند و به يكديگر تبريك ميگويند !

 

نامه  يك زنداني سياسي سابق از تهران

پايداري و مقاومت بار ديگر جلادان را بور كرد  و جهان بار ديگر در اين شگفتي خواهد ماند كه چگونه اين سازمان فقط با اتكا به مقاومت و نيروهاي خود در سرزميني بيگانه با رژيم در افتاده است و حقانيت خود را ثبت كرده است هر چند كه همه رسانه هاي شان هم چنان خفقان گرفته و سكوت كرده اند .

تبريك مي گويم من راهم شريك بدانيد منتظر خبرهاي خوب به بعدي هستم.

 

تماس يك هموطن از خارج كشور با  ايران

در لحظه اي که خبر ازادي 36 اشرفي اعلام شد به مادرم در ايران زنگ زدم که تبريک بگويم اما يک پيام ميگفت که اين شماره در شبکه موجود نيست ومتاسفانه نتونستم همان موقع صحبت کنم اما ديروز به منزل يکي از اقواممان زنگ زدم كه بسيار خوشحال بود و تبريک گفت و گفت همه اينجا خوشحال هستند و در پايان ارزو کرد که هر چه زودتر در تهران همديگر را ببينيم که منظورش بعد از نابودي اخوندها بود.خوشبختانه مادرم هم انجا بود و گفت که از شب قبل انجا بوده که تا از ماهواره اخبار را نگاه کند .

 

 

پيام ارسالي از ايران به يكي از وبلاگها

بکوری چشم دشمنان بشریت این خبر قوت قلبی برای همه آنانی که براستی به حقوق بشر باور دارند بود و دلهای همه

آزادیخواهان حقیقی را  پیوندی منسجم تر داد

با ایمان به پیروزی حقانیت مقاومت بر بطلان فاشیزم حکومت پلید استبدادی

جاودانه باد یاد شهیدان راه ازادی

درود براستوره های زنده مقاومت در اشرف

این پیروزی بر شما دوست عزیز مبارک باد

روشنی دلتان مستدام باد

we love you

دوستان شما

 

يك مادر 80 ساله از تهران

اين مادر كه گوشش به سختي ميشنود و يك فرزندش پس از انتخابات دستگير شده و در زندان انفرادي ميباشد و دو  فرزند جوانش نيز در سالهاي 60 به شهادت رسيده اند ، درحاليكه  لبخند به لبهايش بازگشته بود در توضيح لبخند بعد از ساليان خود  ميگويد ،  بالاخره خبرهاي خوب به ما هم رسيده  و فكر نكنيد كه خبرهاي خوب را فقط شما ميشنويد .