۱۳۸۸ شهریور ۲۸, شنبه

دو گزارش جديد از تظاهرات 27 شهريور تهران

هفت تير
ساعت 11 میدان موسوم به هفت تیر که در محاصره کامل نیروهای دشمن بود، حماسه با شعار الله اکبر آغاز شد و جو میدان شکسته شد و با شعار محوری، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، در میدان تجمع شکل گرفت و در ابتدای کریم خان جمعیت ما به سیل خروشان در ابتدای پل کریمخان پیوست که گویا ساعتی قبل از ما تظاهرات آغاز شده بود.حد فاصل ابتدا کریمخان تا میدان ولیعصر که جمعیت بسیار فشرده بود کل شعارها مردمی بود و هیچگونه عکس العملی از طرف نیرو دشمن و اراذل و اوباش نبود. ولی در میدان ولیعصر بلندگوهای قوی گذاشته بودند و مي خواستند شعارهای مردم را تحت الشعاع قرار دهند ولی با توجه به ازدحام جمعیت و کف زدن و سوتهای ممتد، جو اینجا هم شکسته شد و در اینجا بود که کروبی به مردم پیوسته بود و شور و هلهله اوج گرفت و ناگفته نماند که بی اندازه دشمن نیرو با لباس فرم در کل مسیر مستقر کرده بود مخصوصا در فرعیها از ابتدا بلوار کشاورز دیگر جمعیت قادر به حرکت نبود و تا تقاطع وصال شیرازی ، از وصال تا تقاطع 16 آذر اراذل و اوباش بودند و کل شعارشان هم مرگ بر آمریکا، اسرائیل و منافق بود و هیچ شعار دیگری نمی دادند.
ساعت12:15 به تقاطع امیر آباد پارک لاله رسیدم و از جمعیت جدا شدم.

گزارش از خیابان آزادی
حدود ساعت 10:30 ما در خیابان آزادی نزدیک دانشگاه شریف بودیم که تظاهرات شروع شده بود و به سمت میدان انقلاب پیش می رفت.
تعدادی از مزدوران رژیم هم برای خودشان به اصطلاح راهپیمایی می کردند ولی جالب اینجا بود که با اینکه انها بلندگو داشتند ولی صدای مردم بیشتر بود. مردم تعداد کم جیره خوران رژیم را نشان می دادند شعار می دادند:این 63% که میگن، کو؟؟همینه؟؟
شعارها از این قرار بود:
مرگ بر دیکتاتور
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر چاوز
مرگ بر جمهوری اسلامی
جمهوری اسلامی سرنگون سرنگون
فلسطین فلسطین، ما بدتر از توهستیم
ما اهل کوفه نیستیم،پول بگیریم بایستیم
نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران
شکنجه، تجاوز دیگر اثر ندارد
توپ تانک کهریزک دیگر اثر ندارد
می کشم می کشم آنکه برادرم کشت
دیکتاتور حیا کن،مملکتو رها کن
بسیجی حیا کن، مفت خوری رو رها کن
دادگاه فرمایشی تعطیل باید گردد
کروبی زنده باد، موسوی پاینده باد
کروبی دستگیر بشه ایران قیامت میشه
روحانی واقعی،منتظری صانعی
سرود محمود خائن ....
سرود یار دبستانی...
سرود ای ایران...
و خیلی شعارهای دیگر...
یه شعار مسخره ای را هم می گفتند: بسیجی واقعی همت بود و باکری
یک پلاکاردی را هم چند نفر با خود حمل می کردند که در یک طرف عکس دکتر مصدق و در طرف دیگر عکس پدر طالقانی و در وسط اینها عکس بهشتی بود!
در وسط تظاهرات باران شروع به باریدن کرد که همه شعار می دادند "از این همه جنایت، اشک خدا درآمد"
تا نزدیکیهای میدان انقلاب جمعیت پر شده بود و سر تظاهرات معلوم نبود تا کجای خیابان آزادی ادامه دارد. حدود ساعت13:30 مردم به قصد ترک محل در حالیکه شعار می دادند به سمت میدان آزادی حرکت کردند. تا نزدیکیهای ساعت 2بعد ازظهر هیچ حمله ای از طرف رژیم صورت نگرفت. اما در ساعت 2 ده ها ماشین که پر از گارد ویژه بود و همینطور ده ها موتور سوار به طرف مردم امدند و حمله ور شدند. مردم با شجاعت به مقاومت بر می خاستند و شعار نترسین نترسین ما همه با هم هستیم سر می دادند علامت پیروزی(V) به سمت انها نشان می دادند.
همه فیلمها و عکسها در خیابان آزادی گرفته شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.