۱۳۸۸ شهریور ۲۷, جمعه

گزيده اي از گزارشات دريافتي از تظاهرات سراسري 27 شهريور

تهران
گزارش 1

از بالاي پل جمعيت را بالاي 4 ميليون بود
مردم شعار ميدادند مرگ بر بسيجي و عليه احمدي نژاد شعار ميدادند اما از پليس تشكر ميكردند كه دردرگيري وارد نميشود
بسجي ها از جمعيت ميترسيدند و وارد درگيري نميشدند مگر اينكه يك گروه كوچك و متفرق را گير مياورند وآنها را دستيگر ميكردند
دستگير شدگان هفت تير را به مسجد واقع درميدان هفت تير منتقل ميكردند
عمدتا براي متفرق كردن جمعيت از تير هوايي وگاز اشك آور استفاده ميكردند

گزارش 2
- در اطراف آزادي ( روبروي وزارت كار) 4 نفر را دستگير كردند و سه نفر هم مجروح شدند. البته شليك هوايي صورت گرفته و توسط مزدوران رژيم با باطوم و چاقو به مردم حمله كردند و كتك كاري كردند.
- عجيبه كه توي ميدان آزادي به ملت هجوم ميكنند ولي مردم هستند و پس نميزنند.
- خودمو داشتن دستگيرم ميكردن چنگ انداختن به دستم و سمت دوربين بقيه نجاتم دادن. اونا ترسيدن بيان جلوتر مردم به اونا حمله ميكنند.
- توانستيم فيلم بگيريم 4 تا، اما مشكل اين هست كه تيمي نميتونيم صحنه را بخاطر رساندن فيلم ترك كنيم چون ديگه نميتونيم توي صحنه بياييم و مشكل ايجاد ميشود.
- در هفت تير (ميدان رضاييها)يك ماشين سپاه به آتش كشيده شد.

گزارش3
- درگيري شديد درهفت تير ادامه دارد
- سطل هاي زباله را آتش زدند
- درگيري بين مردم ويگان ويژه ادامه دارد
- گاز اشك آور درميدان هفت تير زدند
- محيط ميدان هفت تير بسيار ملتهب است
- هشت موتور سيكلت آتش زدند
- ميدان خيلي بهم ريخته است

اصفهان ساعت 1600 : در تظاهرات امروز اصفهان درحاليكه مردم شعار مي دادند نيروي انتظامي به جمعيت حمله كرد وشروع به ضرب و شتم جمعيت كردند و 40-50 نفر را دستگير كردند اما مردم مصمم بوده و به تظاهرات ادامه دادند .

شيراز درگيريهاي امروز: مردمِ شيراز صبح در فلکه يِ نمازي قرار گذاشته بودند.پليس آماده باش کامل داشت. مردم کم کم به طرفِ فلکه ستاد(امام حسين) و چهار راهِ پارامونت حرکت کردند .در خيابانِ حدِ فاصلِ پارامونت و ستاد (خيابان مشير فاطمي) بسيجيان و مردم با هم قاطي شدند.لباس شخصي ها بسيار حساب شده عمل مي کردند،ابتدا شناسايي مي کردند چه کساني شعار مي دهند و بعد يکباره به يک نفر حمله مي کردند و با کمک ديگر لباس شخصي ها، فرد را جدا کرده ، سوار موتور مي کردند و بعد يک نفر ديگر پشتِ سرِ فردِ دستگير شده سوار مي شد و به سرعت آن جا را ترک مي کردند.
مردم بسياري افراد را از چنگِ آن ها بيرون کشيدند.شايد ده ها نفر نجات يافتند با حمايت مردم،اما عليرغم اين دهها نفر دستگير شدند. وقتي که مردم وازجمله زنان برايِ نجاتِ فردِ گرفتار اقدام مي کردند، لباس شخصي ها هم اسپري فلفل به سر و صورتِ مردم مي پاشيدند.
در کل حضورِ مردم خيلي عالي بود. بيش تر شعار ها "مرگ بر ديکتاتور" بود که در جوابِ مرگ بر منافقِ عواملِ حکومت سر داده مي شد.شعارِ ديگر هم "نه غزه، نه لبنان، جانم فدايِ ايران " بود. جمعيت پيرو جوان و زن و مرد را در بر مي گرفت و خيلي افراد هم با خانواده آمده بودند.نيروهايِ لباس شخصي جوانان بيش تر حمله مي کردند.ليدر هاي رژيم اکثرا پيرمرد هايِ مو سفيد بود که در کمالِ وقاحت به مردم مي گفتند بگذاريد اين کثافت ها را بگيرند و ببرن تيکه تيکشون کنند!!!
نيروهايِ سپاه ،گاردِ ويژه و سربازانِ نيرويِ انتظامي هم در دستگيري ها همکاري کامل با لباس شخصي ها داشتند.اتوبوس و ميني بوس هايِ پر از سرباز مدام در بينِ جمعيت خالي مي شد.دسته هايِ ِموتور سوار هم ناگهان از وسط جمعيت رد مي شدند. ماشين هايِ زرهيِ مشکي همه جا به چشم مي خورد.در کوچه ها و خيابان هاي ِاطراف، مثلِ خيابان معدل،لباس شخصي ها با فحش و ناسزا به دنبالِ معترضان مي دويدند تا دستگيرشان کنند.
زن ها گاهي حرکتِ موتور سواران و ماشين ها را متوقف مي کردند و با نيروهايِ انتظامي بحث مي کردند و نصيحتشان مي کردند و حتي بر سرشان فرياد مي زدند.
در خيابان هايِ اطرافِ تجمع آن قدر نظاميان زياد هستند، که انگار در شهر جنگ شده است.

خرم آباد ساعت1300 : جمعيت زياد ي درخرم آباد به اعتراض به رژيم تجمع كردند نيروي انتظامي با لباس فرم نظامي هستند و لباس شخصي ها هم در بين جمعيت هستند و فيلمبرداري را چك و كنترل ميكنند و موبايل جوانها را ميگيرند ولي به دليل عدم تسلط و بيسوادي به خود نفرات ميگويند هر چه فيلم گرفتي جلوي ما فرمت كن
قم :دستگيري معترضين درقم جمعيتي ازمردم با سردادن شعار درخيابانهاي اطراف حضرت معصومه مشغول پياده روي بودند كه باحمله وحشيانه پليس ضد شورش روبروشدند وعده ايي زيادي از آنها درخيابان صفائيه دستگير شدند .

مشهد:درمشهد درساعت 1600 مردم دردرگيري با مزدوران زخمي شدند. مردم به سمت مزدوران سنگ ميزدند و آنها با باتوم به مردم حمله مي كردند

تبريز ساعت 1445
با سلام من از تبریز برایتان ایمیل میکنم درگیری شدیدی بین تظاهرات کنندگان و نیروهای انتظامی و لباس شخصی ها در تبریز ادامه دارد من تا بحال چنین درگیری را با نیرو های حکومتی در تبریز شاهد نبوده ام .

اهواز ساعت 1445
شعار : ايران همش سياه سيد علي روسياه
يك خود روي پليس در اهواز به آتش كشيده شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.