۱۳۸۹ دی ۱۶, پنجشنبه

حذف يارانه ها – وضعيت در ساختمان و حمل و نقل

تهران – 15 دي – از بعد از حذف يارانه ها ، خريد وفروش آجر و سيمان و تيرآهن بكلي متوقف شده است . رژيم به عمده فروشان مصالح ساختماني فشار مياورد كه اين اقلام را به قيمت قبل از حذف يارانه ها بفروشند و حتي ماموريني براي كنترل آنها گمارده است تا نرخها را افزايش ندهند .

اين گزارش ميافزايد بازار همه نوع اقلام ساختمان از درو پنجره تا همه چيز فقط راكد است و مردم دنبال امورات روزمره خود ميدوند تا ببينند وضعيت به كجا كشيده ميشود .

 

اصفهان – 15 دي –براساس گزارش دريافتي ، يك شركت ساختماني كه در زمينه زدن سقف تخصص دارد ، بعلت گراني مصالح و مشخصا بلوك سيماني ، شركت را تعطيل كرده و تلفنهاي خود را نيز قطع كرده است . صاحب اين شركت گفت قيمت بلوك سيماني 20 كيلويي كه در گذشته 550 تومان بود بعد از حذف يارانه ها 700 تومان شده است .

اين گزارش ميافزايد ، جديدا از بلوكهايي كه شن داخل آنها از سنگهاي آتشفشاني اي كه در كردستان منتقل ميشود و وزن بلوك را تا 11 كيلو كاهش ميداد استفاده ميشد كه هم كيفيت آنها خوب بود و هم حمل ونقل آنها بصرفه بود . اما بعد از حذف يارانه ها درحال حاضر كاميونداران هزينه شان خيلي بالاست و حتي حمل ونقل همين نوع  بلوك هم ديگر براي شركتهاي ساختماني صرف نميكند . زيرا :

ميزان سهميه سوخت دولتي كاميونداران فقط براي يك رفت از اصفهان تا بندرعباس يا تا كردستان را تامين ميكند . درحاليكه هر كاميوندار حداقل در ماه بايد 4تردد رفت و برگشت يعني 8 برابر سهميه اي كه دارد ، انجام دهد .اين ترددات با قيمت گازوئيل آزاد كه ليتري 300 تومان است بالغ بر 700 هزار تومان در ماه ميشود . اگر به اين هزينه ، هزينه هاي استهلاك ماشين هم افزوده شود هيچ درآمدي براي كاميونداران متصور نيست جز فروش كاميون . ولي بعد از حذف يارانه ها خريداري هم براي كاميونها نيست.

بنا به همين گزارش رژيم كاميونداران را تهديد كرده است كه كرايه حمل و نقل را تغيير ندهند و از همين رو جاده ها اساسا از كاميون خالي شده است زيرا آنها ترجيح ميدهند كار نكنند .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.