۱۳۸۸ مهر ۲۰, دوشنبه

اخبار مردمي 12 اكتبر

تهران – هفت حوض

در ميدان هفت حوض روي ديوارها و كركره مغازه ها با رنگ سياه شعارنويسي " مرگ بر خامنه اي"  شده كه برخي هنوز پاك هم نشده است.

 

اصفهان – فولاد مباركه

كارگران فولاد مباركه از امروز صبح اعتصاب خود را شروع كردند . اين اعتصاب در اعتراض به عدم پرداخت حقوق آنها و نيز اخراج تعدادي از كارگران است.

 

تغييرات در تربيت بدني

برخي از روساي فدراسيون ورزشي و بويژه فوتبال در تهران و شهرها اساسا در مرحله تغيير و جابجايي قرار داده اند. هم اكنون اغلب سرمربي ها و مربيها را نيز بيرون كرده اند  و علت را نيز گفته اند كه  "بايد با شرايط ما استخدام بشويد"!

 

سفر احمدي نژاد به شيراز به نقل از هموطنان  

ـ  صبح كه سوار ماشين ميشديم اطلاعيه براي شركت در استقبال از احمدي نژاد را دستمان دادند .

ـ مردم عادي اصلا خبر نداشتن كه او قرار است به شيراز بيايد يا كجا قرار است سخنراني كند فقط متوجه شديم كه عده اي را از تهران و عده اي هم از دهات و روستاهاي اطراف جمع كرده و برده بودند ، خيابانهاي اصلي راهم بسته بودند و اصلا مردم عادي امكان تردد از آن خيابانها را نداشتند .

 

گراني در شيراز

در روزنامه ها نوشته شده كه قرار است كارتهاي سوخت كه با آن قيمت سوخت ليتري 100 تومان بوده جمع آوري شود و از آن پس بنزين به قيمت ليتري 800 تومان خواهد بود.

سوبسيد آب و برق از اين پس حذف شده است وهموطني ميگفت كه ماهانه هزينه آب و برق چند برابر خواهد شد .

نان بربري كه قبلا دانه اي 100 تومان بوده ، الان 420 تومان است 

مردم بشدت از اين گراني ناراحت و عصباني هستند .

 

دانشگاه شيراز

يك دانشجوي اهوازي كه در شيراز درس ميخواند از ابتداي سال تحصيلي تاكنون هنوز رسما كلاسي شروع نشده و هر روز به آنها ميگويند كه خبرتان ميكنيم و اساسا دانشگاه شيرا تق و لق است .  

 

انعكاسات آزادي 36 اشرفي در ايران

تهران

ـ دو نفر از هموطنان كه از حمله به اشرف خبر داشتند وقتي يكي از اقوامشان از خارج خبر آزادي 36 نفر را به آنها ميدهد ، آنها باورشان نميشد . يكي از آنها گفت اگر اين خبر درست باشه از اين پس  بايد منتظر خبرهاي خيلي مهمتري باشيم .

 

ـ يك هموطن ديگر گفت ما هم خبر داريم و خودمان داريم در اين مورد بحث و تجزيه تحليل ميكنيم .

 

زنجان

يك هموطن وقتي خبر به او داده شد گفت خودم خبر دارم كه شما آخر هفته جشن داريد و كار داريد .