۱۳۸۸ مهر ۲۲, چهارشنبه

خبرهاي مردمي 13 اكتبر

پاي صحبت يك هموطن از تهران

«وضعيت اقتصادي رژيم آنچنان خرابست كه قطعا سرنگون خواهد شد . بسياري شركتهاي بزرگ كه پشتشان زماني قرص و محكم بود توان ماندن ندارند .

اي بابا جنبش سبز و ... همه اش بهانه است واقعا در جامعه در سطح گسترده اي يك جنبش دمكراسي خواهي پاگرفته است كه به هيچ وجه قابل مهار نيست و رژيم راه پس و پيش ندارد .

از طرفي مردم بشدت سركوب ميشوند ولي همه منتظر فرصتهاي مشخصي هستند تا دوباره قيام كنند . »  

 

چند خبر اقتصادي

دخانيات در دست سپاه

دامنه تغییرات مدیریتی در دولت احمدی نژاد به وزارت صنایع نیز کشیده شده و بلاخره یکی از معاونان وزیر صنایع قرار است جای خود را به یک عنصر نظامی بدهد. سردار موسوی که مدیریت شرکت " انتظار ایرانیان"  را نیز بر عهده دارد و وارد کننده سیگارهای مارلبرو نیز محسوب میشود، قرار است جایگزین ابطحی شود.

روزنامه سرمایه

کارخانه قند تربت جام بنا به گزارش مالی سال 88 زیان هر سهم را 632 ریال پیش بینی کرد.

شرکت قند تربت جام زیان هر سهم را برای سال مالی پایان خرداد 89 با سرمایه 26 میلیارد ریال را مبلغ 632 ریال به طور خالص پیش بینی کرد. زیان خالص شرکت قند تربت جام مبلغ 16 میلیارد و 422 میلیون ریال میشود.

گزارش حسابرس مستقل طبق استانداردهای بین المللی

شرکت توزیع نیروی برق که زیرمجموعه وزارت نیرو است، در سکوت کامل خبری و بی سر و صدا، یارانه پرداختی دولت برای مشتریان را از قبوض حذف کرده و بهای واقعی برق را از مشترکان دریافت کرده است. این کار در حالی صورت گرفته است که مسوولان دولتی وزارت نیرو و مدیران شرکت توزیع نیروی برق، همواره منت پرداخت یارانه توسط دولت را بر سر مردم گذاشته و بارها و در مصاحبه های متعدد اعلام کرده اند که برق بسیار ارزان به مشترکان می رسانند. این اقدام شرکت برق،

در حالی در سکوت کامل خبری انجام شده که بسیاری از مشترکان در قبوض برق خود، با درج مبالغ هنگفتی در قبوض روبه رو شده و برای جلوگیری از قطعی برق و بوروکراسی های خاص خود برای وصل برق و همچنین درج زمان مهلت برای پرداخت، مجبور به پرداخت قبوض بوده اند، چرا که اگر این کار را انجام ندهند، شرکت برق نیز از انجام هرگونه اقدام و رسیدگی به اعتراض آنها خودداری کرده و از آن جلوگیری و ممانعت می کند. شرکت برق در حذف یارانه برق مصرفی مشترکان، کاملاً بی سروصدا و بدون هیچ گونه توضیحی درباره علت آن یا اینکه این کار بنا به مصوبه دولت بوده یا خیر، اقدام کرده و این در حالی است که شرکت برق از پست قبوض خود برای اطلاع رسانی در زمینه های گوناگون استفاده می کند اما دریغ از یک توضیح یک خطی درباره علت و چگونگی حذف یارانه پرداختی دولت،

گرانی كمرشكن را رونق بازار میخوانند

در مقایسه با سال جاری، قیمت برخی از انواع ماهی در بازارهای مصرف تا 15 درصد افزایش یافته است. نرخ برخی از انواع ماهی هم اکنون و نسبت به فروردین ماه در هر کیلو حدود 500 الی 1000 تومان گرانتر شده است. و مسئولین این گرانی را از رونق بازار ماهی میدانند.

ماهی قزل آلا در مقایسه با قبل یک افزایش 24 درصدی داشته است. نرخ خرده فروشی ماهی قزلآلای رنگین کمان نیز 3500 تا 4200 نومان در هر کیلو بوده که هم اکنون به 4500 تا 5200 نومان رسیده است