۱۳۸۸ آذر ۱۴, شنبه

مقاومت اوج يابنده دانشجويان قهرمان در دانشگاههاي سراسر كشور در مقابل سركوب نظام ولايت فقيه

به دنبال لرزه سرنگوني كه سراپاي حكومت ولي فقيه را در قيام هاي پي در پي مردمي در 5 ماه گذشته بعد از انتخابات در برگرفته است, و از فرداي 13 آبان كه قيام مردم يك مرحله كيفي ارتقا پيدا كرد,  ارگانهاي رنگارنگ سركوب رژيم به نحو وحشيانه اي به دستگيريها و بگير و ببندها و محدوديت هاي ديوانه وار و جنون آميزي در همه جا و بويژه مراكز آموزشي و دانشگاهي دست زدند.

ايستادگي و مقاومت قهرمانانه مردم و به ويژه جوانان دلاور و بي باك ايرانزمين  در قيام 13 آبان كه وعده ديدار بعدي در 16 آذر را هم يادآوري مي كردند, آن چنان وحشت و هراسي به جان سران نظام انداخت  كه ديگر هيچ ملاحظه اي را براي سركوب دانشجويان بر نتابيده و بي محابا به دستگيري و بگير و بنبد وحشيانه روي آورده است تا به خيال خام خود به اين ترتيب مانع ادامه قيام گردد و آن را خفه كند.

از دستگيريها, احضاروبازداشت ها و محروميت هاي تحصيلي در تمامي دانشگاههاي شهرهاي سراسر ايران و انواع مراكز دانشگاهي- اقداماتي كه حتي فعالين دانشجويي ساليان قبل و اساتيد را نيزدر برگرفته و بنابر امار موجود گاه تا 60 درصد افزايش داشته-  تا صدور احكام زندان و شكنجه و شلاق براي دانشجويان به جرمهاي واهي و جرائم آخوند ساخته نظير «اقدام عليه امنيت ملي» و « تبليغ عليه نظام» و امثالهم كه تنها بخاطر مثلا انتشارنشريات دانشجويي صورت گرفته است, از برقراري انواع ارگانهاي سركوب نظير «كمتيه حجاب وعفاف» تفكيك جنسيتي دانشگاهها», تا بكارگيري ترفندهايي همچون تعطيل كردن سلف سرويس دانشگاهها, بستن خوابگاهها, تبليغ و ترويج اردوهاي مختلط تفريحي و فرهنگي كه تا قبل ازاين غير مجازبود,  و تا برگزاري جلسات دست ساز رژيم براي به سكوت كشاندن دانشجويان آگاه, تعطيلي هاي اجباري كلاسها قبل از 16 آذر و هر آن ترفند و راه چاره ديگري كه در چنته خالي آخوندهاي حاكم, براي مقابله با بحران سرنگوني, يافت شود.

در مقابل هجوم نيروهاي سركوبگر رژيم به ساحت مقدس دانشگاهها كه در آستانه « روز دانشجو» و قيام در تقدير 16 آذر, اين مقاومت بي انتهاي دانشجويان است كه چشمها را خيرهكرده است.

آري, بايد گفت بازهم دشمنان مردم كور خوانده اند, اين بار هم اشتباه محاسبه دارند, مقاومت جانانه دانشجويان در همه مراكز آموزشي اين پيام مردمي را پژواك دادند كه «...... گيرم كه مي كشيد , گيرم كه مي زنيد , گيرم كه مي بريد, با رويش ناگزير جوانه چه مي كنيد؟!».

دانشجويان قهرمان با مقاومت بي مانند خود نشان دادند كه ريشه ها و جوانه ها مي رويند , اين  قيام را

سر باز ايستادن نيست! اينها نه يك شاخه كه تنه عظيمي به قدمت يك تاريخ مقاومت اند كه از نيم قرن پيش با خون همان اولين دانشجويان به خون تپيده اولين 16 آذر تا كنون پيوسته آبياري و تنومند شده است. و هيچ ديكتاتوري را توان شكستن آن نيست. آن خون جوشاني كه در به خاك غلتيدن كيانوش و ندا و بقيه شهداي قيام استمرار يافته است. به پاس داشت همان خونهاي پاك است كه در  هيچ نقطه اي در هيچ دانشگاهي ,  از شعارهاي « مرگ بر ديكتاتور» , مرگ بر ديكتاتور» خالي نمانده است.

از دانشگاه كردستان آنجاكه شعار مي دهند: «نداييم, سهرابيم, احسانيم – ما همه يك صداييم», تا تبريز و اروميه و تهران و كرمانشاه و ايلام و قزوين و گرمسار و مشهد و گيلان و مازندران و اهواز و همه و همه شهرهاي ايران.

همچنانكه در تمامي روزهاي بعد از آغاز سال تحصيلي به  هيچ مزدوري از عناصر رژيم امكان برگزاري يك برنامه و حتي يك سخنراني در هيچ دانشگاه و دانشگده اي داده نشد, ودر خفت و خواري مجبور به ترك دانشگاهها شده اند, ودر آخرين نمونه آن كه در هنگام  بيرون كردن مزدور صفارهرندي دانشجويان تكرار كردند كه ژنرال بي ستاره-  ارزش كفش نداره! (دانشگاه .......)

 همچنانكه روزي نيست كه صحن دانشكده اي با تحصن و اعتراض و اعتصاب غذا و تجمع و تظاهرات وتعطيلي كلاسها.......................از نجاست حراستيها پاك و پاكيزه نشود.وتا انجا پيش رفته اند كه حتي بساط بسيجي ها در باصطلاح «هفته بسيج» را هم به هم مي زنند(دانشجويان قهرمان دانشگاه آزاد گرمسارپنجشنبه12آذر).

بايد گفت اين تراوشات ذهن عقب مانده و عليل  ولي فقيه و ايادي اوست كه فكر ميكنند اين قيام به چند صد نفردانشجو بسته است و ميتواند با دستگيري و بگير و ببند راه قيام را سد كند, اما سخت در اشتباه است.

دانشجويان دلير ايران چون هميشه از حمايت مردم بپاخاسته و آگاهي برخوردارندكه در 13 آبان فرياد

زدند  « ما همه با هم هستيم- ملت بي شكستيم» اين تنها يك شعار نيست, بلكه چون همه شعارها ي قيام برخاسته از يك واقعيت است. اگر در 13 آبان روز دانش آموز همه مردم بودند كه در يكدلي و همصدايي بر قلب دشمن ضربه سهمگين زدند, اين بار در روز دانشجو 16 آذر هم اين همه مردم قهرمان ايران زمين اند كه سرنگوني و نابودي آخوندهاي حاكم را اراده كرده اند, به خيابانها آمده و بار ديگر آنچنان سيلي محكمي بر بناگوش رژيم مي نوازند كه فكرش را نكرده و تا قيام هاي عظيم تر بعدي از سرگيجه آن به خود خواهد پيچيد.

13 آبان ثابت كرد كه اين ملت يك صدا و همدل  چه قدرت بيكراني دارد كه هيچ باتوم و تير و تبري را ياراي مقابله با آن نيست!. وعده ما 16 آذر!                      

دليران بي باك ايرانزمين12آذر88