۱۳۸۸ آذر ۲۸, شنبه

گزارشي از راهپيمايي مادران پارك لاله روز شنبه 28آذر

روز شنبه 28 آذر  مادران دلير از درب  پارک به سوي  خیابان امیر آباد و چهار راه فاطمی اقدام به راه پیمائی کردند.

آنها كه با ممانعت ماموران سركوبگر لباس شخصي و بسيجي براي رفتن به محل هميشگي قرارشان در ميدان آب نماي پارك مواجه شدند در مقابل درب اصلي پارك تجمع خود را شكل داده و راهپيمايي را شروع كردند .

تظاهرات پايدارانه مادران در محاصره مزدوران سركوبگر و حملات و اهانت آنها براي متفرق شدن تا چهار راه فاطمي ادامه يافت .

ماموران در وحشت از حركت مادران به سمت دانشگاه ، مانع از حركت آنها كه با پيوستن دهها تن از زنان و دختران شجاع همراه بود  شدند به همين دليل مادران مسير خيابان اميرآباد را براي ادامه اعتراض خود برگزيدند .

مامورین لباس شخصی و نیروی انتظامی چند بار اقدام به متفرق کردن مادران نمودند ولی هر بار باز هم مادران به هم پیوستند و به اعتراض خود ادامه دادند.

عجز و زبوني مزدوران در جلوگيري از استمرار حركت مادران در اظهارات آنها نسبت به مردمي و مادراني كه به تجمع پيوسته يا آن را تحسين ميكردند كاملا هويدا بود .

مادران در اين تجمع تصميم خود را براي ادامه حركت تا رسيدن بخواسته هايشان را اعلام كردند و گفتند از اين پس هر هفته تجمع خود را با رفتن بخانه يكي از مادران شهدا پايان خواهند داد و امروز شنبه 28 آذر نيز مادران در خانه « ندا »شهيد ملي قيام مردم ايران ، با سر دادن 5 الله اکبر برای شادی روح تمامی شهدا به خصوص ندا و5 الله اکبر برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی به حرکت اعتراض خود پایان دادند.