۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

بازتاب شهادت جعفر كاظمي و محمد علي حاج آقايي5

تهران – 4 بهمن –بعد از انتشار خبر شهادت مجاهدان قهرمان جعفر كاظمي و محمد علي حاج آقايي و همچنين اعدام زندانيان سياسي ديگر ،در صبح روز دوشنبه ، انعكاسات مختلفي از دانشگاهها و ادارات عمومي گزارش شده است :

·        در دانشكده مهندسي مكانيك پلي تكنيك ، اغلب استادان به نشانه احترام به شهدا با نيمساعت تاخير در كلاسها حاضر شدند .

·        در دانشكده شيمي و صنايع غذايي پلي تكنيك علاوه بر استادان ، دانشجويان نيز به احترام شهدا با نيمساعت تاخير در كلاسها حاضر شدند .

·        در پلي تكنيك واحد ماهشهر ، دانشكده مهندسي نفت دانشجويان يك دقيقه ايستاده و سكوت كردند و بعد كلاسها شروع شد .

·        در دانشكده ادبيات دانشگاه اصفهان نيز دانشجويان پس از نيم ساعت به كلاس رفتند

·        در دانشكده كشاورزي و علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه شيراز ابتدا استادان به كلاسها نرفتند سپس دانشجويان نيز نيم ساعت در حياط ايستادند و سپس به كلاسها رفتند .

·        در دانشكده حقوق دانشگاه تهران ، در ساعت 1630 ، حدود 70 نفر از دانشجويان پشت درب اتاق رييس دانشكده بنام دكتر فاضل به مدت نيم ساعت تجمع اعتراضي نسبت به اعدام بيگناهان تحت عنوان زنداني سياسي برگزار كردند .

·        در ادارات و وزارتخانه ها مانند اتاق بازرگاني عوامل اطلاعات در پي شناسايي كليه كساني كه روز 4 بهمن لباس سياه به تن كرده بودند ، بودند .

·        در سازمان نظام مهندسي معدن در تهران با توجه به اربعين ، در پي شهادت دو قهرمان قيام ، كليه كارمندان سياهپوش شده بودند ( افراد غير مذهبي هم آن روز لباس سياه به تن كرده بودند )  .

·        در ثبت  احوال مركزي تهران ، علاوه بر اينكه كارمندان به احترام شهدا دير بر سر كار خود حاضر شدند ، با تهيه چند بسته خرما براي آبدارچي ، روز 4بهمن آبدارچي همراه چاي به كارمندان خرما ميداد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.