۱۳۸۸ دی ۱۰, پنجشنبه

گزارشي از وضعيت امنيتي خيابانهاي تهران 10 دي

ادامه قيام عاشورا

گزارش يك هموطن : امروز از ساعت 2 بعد از ظهر که ما دیدیم گاردی ها با ماشینهای یگان ویژه و اتوبوس و ون های مخصوص خودشان میدانهای تهران را اشغال کرده بودند.از میدان انقلاب ، توحید،ولیعصر، ونک، هفت تیر گرفته تا میدانهای کوچکی چون محسنی(محله میرداماد) و میدان کاج( محله سعادت آباد) نیروها پر بودند. مخصوصا مسیر پل چوبی تا میدان انقلاب ماشینها و موتورهای لباس شخصی پر بودند. چند مورد در تاکسی هایی که در این خیابان بودند در بین مسافرین معمولی هم لباس شخصی ها دیده می شدند. لباس شخصی ها در دسته های 50 تا 100 نفره سر هر چهار راه یا خیابان اصلی محل را قرق کرده بودند و این علاوه بر گارد ویژه هایی است که در محلها حضور داشتند. یکی از مقرهای اصلی نیروهای گاردویژه در چهارراه ولیعصر( پارک دانشجو) بود . داخل کوچه مدرسه البرز نیز یکی از مقرهای لباس شخصی ها بود.

مردم با ماشینهای شخصی شان در این تظاهرات شرکت كرده  بودند و ترافیک بی سابقه ای در خیابانهای منتهی به انقلاب بوجود آورده بودند.

در میدان هفت تیر چندین مامور گارد ویژه در مقابل دربهای خروجی مترو ایستاده بودند و بدقت چهره های تک تک مردمی که وارد هفت تیر می شدند را چک می کردند.