۱۳۸۸ آبان ۱۴, پنجشنبه

مشاهدات يك هموطن در -13 آبان

من ساعت 10 از خیابان بهشتی به سمت 7تیر حرکت کردم و به علت مسدود  بودن خیابان ها توسط گارد از کوچه پس کوچه ها به پل کریم خان رسیدم و پس از حمله نیروهای لباس شخصی و گارد به سمت ولیعصر رفته و از آنجا دوباره به سمت خیابان بهشتی رفتم.

اخبار زیر حاصل مشاهدات خودم می باشد.

تجمع از اطراف هفت تیر و طالقانی آغاز شد. با اضافه شدن جمعیت به خیابان های اطراف کشیده شد. پس از گذشت دقایقی تعداد مردم آنقدر زیاد شد که مسؤلین به ناچار چند ایستگاه مترو را تعطیل نمودند، ورودی های خیابان های منتهی به سفارت آمریکا را بستند و با خشونت مردم معترض را به خیابان های اطراف هدایت کردند تا تظاهرات تنها با نیروهای مورد نظر خود انجام شود.اما مردم  معترض با شعار های مرگ بر دیکتاتور- یا حسین میرحسین-نه شرقی نه غربی دولت سبز ملی و... در مقابل نیروهای گارد مقاومت کردند.  پلیس برای متفرق کردن مردم از گاز اشک آور و باتون استفاده نمود و تعداد زیادی از افراد مجروح شدند.

در خیابان کریم خان نیروهای یگان ویژه و لباس شخصی با باتون و مشت و لگد به جان مردم افتادند ،یک اتومبیل به آتش کشیده شد.در خیابان های ولیعصر، بهشتی، مطهری ،قائم مقام، میرزای شیرازی،بلوار کشاورز گاز اشک آور به حدی بود که تنفس برای افراد غیر ممکن بود و برخی بیهوش شدند. صدای تیر اندازی شنیده می شد و دود تمام منطقه را فرا گرفته بود. چندین سطل زباله به آتش کشیده شد. صدای وحشتناک چندین انفجار به گوش رسید. اتومبیل ها به نشانه اعتراض بوق ممتد  می زدند. مردم بر روی اتوبوس های شرکت واحد شعار مرگ بر خامنه ای می نوشتند. گستردگی حضور مردم در حدی بود که نیروهای امنیتی در کنترل تظاهرات ناتوان بودند. مردم از هر جا  رانده می شدند به خیابانی دیگری می رفتند. تمامی تقاطع ها شاهد حضور مردم معترض بود. تظاهرات حتی به نقاط شمال شهر هم کشیده شد...در مقابل سفارت کانادا صدها نفر تجمع کردند.

پلیس مردمی که در مترو شعار می دادند را برای دقایقی در ایستگاه های مترو محبوس نمود و هنگام خروج آنها را مورد ضرب و شتم بسیار قرار داد.

همچنین شنیده ها حاکی از حمله به مهدی کروبی است