۱۳۸۹ مرداد ۱۰, یکشنبه

ياد 4شهيد 10 مرداد 1360 گرامي باد

از نامه هاي رسيده :
سحرگاه 10 مرداد 1360 چهار مجاهد خلق بنامهاي هرمز عابدي باخدا ، سيد محمود حجتي ، فخرالدين ابراهيمي و علي الوند پور كه از هواداران مجاهدين خلق در شهرستان فومن و شفت بودند د رزندان پل عراق رشت تيرباران شدند . هرچهار نفر آنها قبل از 30 خرداد 60 دستگير شده بودند . چند ساعت قبل از اعدام در يك دادگاه فرمايشي كه تماشاچيانش اكثرا از اوباشان چماقدار رژيم بودند و اجازه هيچگونه دفاعي را نميدادند، با قاضي اي بنام آخوند قتيل زاد كه در قساوت زبانزده بود ، به اعدام محكوم شدتد . در اين بيدادگاه هرمزعابدي با خدا جانانه از مواضع سازمان دفاع كرد . درحالي كه صداي شعار مزدوران رژيم مانع  از شنيده شدن صحبتهاي او ميشد ولي او با صداي رسا از ايدئولوژي سازمان و همرزمانش دفاع كرد بنحوي كه آخوند جلاد از وحشت به بقيه ديگر اجازه دفاع نداد و همانجا حكم اعدام هرمز و يارانش را صادر كرد . دفاعيات هرمز هنوز بعد از سالها به گفته بعضي از مزدوران سابق كه در دادگاه حضور داشتند از شجاعت هرمز و يارانش حكايت ميكند .

وقتي هرمز را اعدام كردند چون اولين اعدامي بود جسد اورا تحويل دادند و مردم فومن بعلت محبوبيت مردمي او ، پيكر او را تا مزارش تشييع كردند . جسد او مدتها روي دست مردم و با شعار مرگ بر خميني تا قبرستان عمومي فومن حمل شد و سپس توسط مردم به خاك سپرده شد .

مجاهد شهيد سيد محمود حجتي از مديران دبيرستان هاي شفت بود . مجاهد شهيد فخرالدين ابراهيم نيز معاون وي بود . هنوز مردم و شاگردان اين دومجاهد شهيد از صداقت و پاكي آنها خاطرات زيادي را نقل ميكنند و همه به نيكي از آنها ياد ميكنند .

مجاهد شهيد علي الوندپور برادر مجاهد شهيد پروانه الوندپور بود . او نيز مظلومانه اما سرفرازانه در 10 مرداد 1360 اعدام شد . پيكر علي در قبرستان امامزاده ميرزاي فومن در كنار هرمز بخاك سپرده شد .

بااينكه بارها سنگ مزار اين شهدا توسط عوامل رژيم شكسته شد ، هنوز كه هنوز است مزارشان با نامشان در آن قبرستان جايگاه خاصي دارد .

يادشان گرامي باد .
 
وصيت نامه مجاهد شهيد هرمز باخدا و چند عكس از وداع با پيكر پاكش رامشاهده كنيد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

توجه:فقط اعضای این وبلاگ می‌توانند نظر خود را ارسال کنند.