۱۳۸۸ آذر ۶, جمعه

چند خبر مردمي 5 آذر - 26 نوامبر

سرعت و دقت اطلاع رساني مردمي در قيام

يك هموطن كارگر كه درجنوب تهران كار و زندگي ميكند ونه به اينترنت و نه ماهواره دسترسي دارد ، اخبار حمله رژيم به اشرف را شنيده بود و حتي صحنه ديدار پدر مجاهد شهيد حنيف امامي با جسد فرزندش را عينا براي يكي از هموطنان كه خود تمامي اين صحنه هارا از سيماي آزادي ديده بود تعريف ميكند .

او ميگفت كه همه اين خبرها را از كارگران و همكارانش در اتوبوس يا كارخانه شنيده است .

اين كارگر در همه اعتراضات و قيامهاي بزرگ غير از 13 آبان شركت داشته است  و در كليه موارد موضوع و ساعت و محل تظاهرات را از ساير كارگران و همكارانش دريافت كرده بود و به هيچ رسانه اي دسترسي نداشته است . 

 

وضعيت اقتصادي رژيم

قائمشهر كه قبلا بعنوان يك شهر كارگري شناخته ميشد و سه كارخانه بزرگ نساجي و يك كارخانه كنسرو سازي براي ارتش داشت ، درحال حاضر هر 4 كارخانه تعطيل هستند و هزاران كارگر آن از كار بيكار شده اند  . يكي از كارخانه هاي نساجي فقط پارچه فروشي است كه پارچه هاي آن وارداتي چين است .يك كارخانه ديگر آن  هم فروشگاه خود روي سايپا شده است .

 

خبري از كهريزك

يك از ساكنين كهريزك ميگويد كه شبها خودروهاي سياه رنگي با شيشه هاي سياه به زندان كهريزك ميايند و صبحها قبل از سپيده از آنجا خارج ميشوند و معلوم است كه آنها مقاماتي هستند كه شبها در اين شكنجه گاه به جنايت مشغولند  .

 

خبرهايي پالايشگاه تهران

ـ كارگزاران چپاولگر اين صنعت ملي كه ماهها از كارگران زحمتكش بدون پرداخت پول كار ميكشند ، وقتي ميخواهند حقوق معوقه آنها را بدهند ، روي يك سكو يا ميز بلند رفته و حقوق كارگران محروم ، كه حتي حساب بانكي هم ندارند را به طرف شان پرتاب كرده و با منتهاي تحقير اينكار را انجام ميدهند .

ـ محصول اصلي اين پالايشگاه روغن موتور است . در گذشته ماهانه 300 الي 400 تانكر از اين پالايشگاه روغن را به نقاط مختلف توزيع ميكردند . درحال حاضر ماهانه 20-30 تانكر انجام ميدهند .

ـ قبلا توتال يكي از مشتريان روغن اين پالايشگاه بود  ولي مدتي است كه توتال محصولات پالايشگاه ساوه را ميخرد. درحال حاضر كمپاني شل اتيكت خودش را روي بشكه هاي توليدات اين پالايشگاه  نصب ميكند و آنها را ميخرد .